یك خانواده باكویی برای زیارت به مشهد مقدس می‌آیند اما در بدو ورود با مشكل مواجه می‌شوند. رحمت دانشجوی سال آخر پزشكی با این خانواده آشنا شده و این آشنایی زمینه اتفاقات و حوادث جدیدی را رقم می‌زند...
 
به گزارش فارس، فیلمبرداری «آسمان هشتم» به نویسندگی و كارگردانی حسن نجفی در روزهای پایانی خود قرار دارد و تدوین هم‌زمان فیلم توسط «حسن ایوبی» در حال انجام است.
 فیلمبرداری «آسمان هشتم» به نویسندگی و كارگردانی حسن نجفی در روزهای پایانی خود قرار دارد و پس از پایان سكانس‌های مربوط به حرم امام رضا(ع) در هفته گذشته، فیلمبرداری پروژه اواخر هفته آینده به پایان خواهد رسید.
براساس این گزارش، در حال حاضر تدوین هم‌زمان فیلم توسط «حسن ایوبی» در حال انجام است.
به گزارش فارس، فیلمبرداری «آسمان هشتم» به نویسندگی و كارگردانی حسن نجفی 13 خردادماه در مشهد آغاز شد.
این فیلم موضوعی اجتماعی دارد كه جمال شورجه و مركز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه‌كنندگی آن را برعهده دارند.
«محمد كاسبی» و «رحیم نوروزی» نقش‌های اصلی این فیلم سینمایی را برعهده دارند. همچنین سه بازیگر آذربایجانی در «آسمان هشتم» ایفای نقش می‌كنند كه این اولین حضور آن‌ها در یك فیلم ایرانی است.
در خلاصه داستان آسمان هشتم آمده است: یك خانواده باكویی برای زیارت به مشهد مقدس می‌آیند اما در بدو ورود با مشكل مواجه می‌شوند. رحمت دانشجوی سال آخر پزشكی با این خانواده آشنا شده و این آشنایی زمینه اتفاقات و حوادث جدیدی را رقم می‌زند.
برخی از عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: نویسنده و كارگردان: حسن نجفی، تهیه‌كنندگان: مركز گسترش سینمای مستند و تجربی و جمال شورجه، مدیر فیلمبرداری: محمدتقی پاكسیما، مجری طرح: روح‌الله برادری، دستیار اول كارگردان: مهدی آقایی، برنامه‌ریز: بیژن حجازی، طراح صحنه و لباس: هادی قمیشی، طراح گریم: كامران خلج، صدابردار: محمد مختاری، تدوین: حسن ایوبی، منشی صحنه: پریوش كامیار، جلوه‌های ویژه كامپیوتری: سید امیررضا معتمدی، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، عكس: جعفر كبوتری، روابط عمومی: كمیل سهیلی، بازیگران: محمد كاسبی، رحیم نوروزی، خالده قلی‌اوا، زلفیه حسین‌اوا، قربان مسیم اوف، مهدی فقیه، مهدی صباغی، حسن چودن، احمد ریحانه، محبوبه سلطانی و سعید ولی‌زاده.
 
 
 
 
 
 
 
 گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com