مرد تنهای شب تصمیم گرفته که به سرزمین مادری برگردد و در اینجا بخواند و آلبوم منتشر کند. ضمنا پسرش را هم با خودش آورده. ماجرای آمدن حبیب به ایران...
 
به گزارش تهران امروز، ورود خواننده‌های لس آنجلسی به ایران اکنون سوژه ای برای تفاخر دولت شده است تا جایی که به نوعی از حضور این افراد دفاع کرده و حضور این افراد را نیز توجیه می‌کنند، همانطور که دبیر شورای‌ اطلاع رسانی ‌دولت در این باره نوشته است: « اخیرا خبرهایی منتشر شده كه البته تایید هم نشده است و حاكی از آن است كه برخی خوانندگان لس‌آنجلس‌نشین به كشور برگشته‌اند و البته همین شایعه موجب عصبیت شدید محافل ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی در خارج از كشور به‌خصوص آمریكا شده است.‌»
مرد تنهای شب تصمیم گرفته که به سرزمین مادری برگردد و در اینجا بخواند و آلبوم منتشر کند. ضمنا پسرش را هم با خودش آورده. ماجرای آمدن حبیب به ایران و درخواست مجوز و آلبوم و کنسرت و باقی جریانات از وبلاگ رضا رشید پور، مجری تلویزیون شروع شد. حبیب در حالی که مشغول آماده كردن آلبوم موسیقی خود درتهران بود شایعه شد به رئیس جمهور نامه نوشته است: « اینجانب تاكنون در آهنگ‌های خود هیچگاه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران چیزی نخوانده ام. خواهشمندم به دلیل وضعیت جسمانی من، با بازگشتم به ایران موافقت فرمایید زیرا من از یك بیماری صعب العلاج(سرطان) رنج می‌برم.» بعد تر و با انتشار اخبار ماجرای حضور حبیب در تهران ملاقات وی با مشایی تایید شد. به جز این دو چند تن دیگر از فعالان عرصه موسیقی نیز در این دیدار خصوصی حضور داشتند. تا اینکه خبرهای کامل‌تری از این دیدار منتشر شد. « علی ترابی » رئیس دفتر موسیقی ارشاد هم اعلام کرد که مدتی قبل ایشان برای انتشار یك آلبوم موسیقی در داخل كشور درخواستی برای دفتر موسیقی ارشاد نوشته‌اند، اما صحبتی از برگزاری كنسرت در داخل كشور نبوده است. برای اعطای مجوز به این آلبوم نیز همچون آلبوم‌های دیگر و براساس برنامه اداری؛ مطابق ضوابط عمل خواهیم كرد و درخواست ایشان درحال بررسی است.
حبیب این روزها در ایران چه می‌کند؟ او می گوید: « زندگی!‌‌» اما جزئی‌ترش را که بخواهید ماه‌های اول حضورش در ایران را بیشتر به دنبال بازپس گرفتن پاسپورت و لپ‌تاپش بوده که در بدو ورودش به فرودگاه ایران ضبط شده بود. حبیب محبیان متولد 1331 اصالتا اهل رضائیه است. دوران دبیرستان او مصادف با دهه 60 اروپا و پیدایش گروه بیتلز بود كه به آموختن موسیقی و نواختن گیتار كه ساز مورد علاقه‌اش بوده روی آورد. چند سال بعد طی تبلیغ رادیو و تلویزیون برای استخدام خواننده راهی آنجا می‌شود. حبیب تصمیم قطعی‌اش را برای زندگی در ایران گرفته و طی مدت اقامتش در ایران کلیپ‌هایی را ضبط کرده که یکی از این کلیپ‌ها سر مزار مادرش در بهشت زهرای تهران گرفته شده است. گفته می‌شود که حبیب با پاسپورتی خاص از ایران خارج شده و طی همه این سال‌ها او با برخی نیروها در ایران همکاری داشته است. به گزارش تابناک گفته می‌شود در یک مهمانی درخواست اجرای قطعه از حبیب شده است و او درخواست 60 میلیون می‌کند. همچنین یکی از مجله‌های داخلی تصمیم به انتشار عکس او روی جلدش می‌گیرد که حبیب درخواست 120 میلیون تومان می‌کند!
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: tehrooz.com