نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه درباره ترزیف که روز جمعه در 75 سالگی در پاریس درگذشت، گفت:«او بازیگر و مرد منحصر به فردی بود و اهل قیافه گرفتن و ادا و اطوار نبود.»...

به گزارش خبر آن لاین،  سیاستمداران و هنرمندان سینما و تئاتر فرانسه روز شنبه در غم درگذشت لورن ترزیف، بازیگر سرشناس سینما و تئاتر این کشور شریک شدند.
 نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه درباره ترزیف که روز جمعه در 75 سالگی در پاریس درگذشت، گفت:«او بازیگر و مرد منحصر به فردی بود و اهل قیافه گرفتن و ادا و اطوار نبود.»
فرانسوا فیلون، نخست‌وزیر فرانسه به «صداقت همیشگی» ترزیف اشاره کرد و فردریک میتران وزیر فرهنگ این کشور نیز از حضور پرشور و خستگی‌ناپذیر ترزیف که «اثری جاودان» از خود بر جا گذاشت یاد کرد.
ترزیف در فیلم‌های فیلمسازان بزرگ چون لوئیس بونوئل، ژان لوک گدار و پی‌یر پائولو پازولینی ایفای نقش کرده بود. البته این بازیگر فرانسوی بیشتر عمرش را وقف بازی و کارگردانی در دنیای نمایش کرد.
ژیل ژاکوب، رئیس جشنواره کن در مورد او گفت: «او مثالی برای تمامی هنرمندان است، استعداد فراوانی داشت، تواضع‌اش هم چنین بود.»
لورن ترزیف متولد 27 ژوئن سال 1935 بود. پدرش مجسمه‌سازی اهل روسیه بود که در جریان جنگ اول جهانی به فرانسه مهاجرت کرده بود. او پس از همکاری با آگوست استریندبرگ نمایشنامه‌نویس در روی صحنه بردن «La Sonate des spectres» تصمیم گرفت بازیگر شود. او اولین بار سال 1953 روی صحنه رفت و در سال 1958 با بازی در فیلم «Tricheurs» ساخته مارسل کارنه وارد دنیای سینما شد.
او دو بار برنده جایزه بهترین کارگردانی برای نمایش های «سقوط» و «زمانی دیگر» و یک بار هم برنده جایزه بهترین بازیگر از جوایز تئاتری مولیر شد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seenorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir