هیتلر
استاندارد با ذکر اینکه حداقل مبلغ پیشنهادی در این حراجی 25 هزار یورو بود، افزود: هیتلر به سبب تلاش برای کودتا و خیانت به کشورش در...

ایرنا: حدود 500 سند و دست نوشته از "آدولف هیتلر" روز جمعه در یک حراجی در شهر " لندس برگ آم لخ" واقع در غرب "مونیخ " آلمان به قیمت 27 هزار یورو به مزایده گذاشته شد.
   
تارنمای روزنامه اتریشی "استاندارد" با درج این خبر نوشت: این اسناد در یک حراجی در منطقه "فورت" و از سوی یک آلمانی که خود نیز در این جلسه حضور نداشت برای فروش به مزایده گذاشته شد.
این منبع با عنوان اینکه اسناد و مدارک یاد شده را مردی از شهر" نورنبرگ" به این حراجی ارائه کرده، افزود: پدر این فرد، دست نوشته ها را به همراه مقادیری کتاب قدیمی‌‌در سال 1970 به طور تصادفی از یک سمساری در این شهر خریداری کرد.
استاندارد با ذکر اینکه حداقل مبلغ پیشنهادی در این حراجی 25 هزار یورو بود، افزود: هیتلر به سبب تلاش برای کودتا و خیانت به کشورش در نوامبر سال 1923 میلادی دستگیر شد و تا پایان سال 1924 در زندان بود.
به گزارش این منبع، اسناد یاد شده شامل نامه زندانیان، نامه های رییس زندان و حدود 350 کارت ویزیت است.
این منبع اضافه کرد: طی این سالها هیتلر از سوی رییس زندان اجازه پیدا می‌‌کند که با تعدادی از ملاقات کنندگان دیدار داشته باشد.
در زندان، رهبر نازی ها کتاب مشهور خود "نبرد من" را به رشته تحریر در می‌‌آورد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir