فریدون جیرانی از مذاكره برای تغییر زمان پخش برنامه «هفت» خبر داد و گفت: به پخش این برنامه در روزهای سه‌شنبه بیشتر علاقمندیم...

به گزارش ایسنا، برنامه «هفت» كه به دلیل پخش مسابقات جام جهانی سه هفته تعطیل شده بود، از جمعه این هفته مجددا روی آنتن می‌رود.
بر اساس كنداكتور جدید شبكه سه سیما، برنامه «هفت» جیرانی، روزهای جمعه ساعت 19 پخش می‌شود.
بر این اساس برنامه «هفت» از جمعه این هفته (18 تیر ماه) بار دیگر به روی آنتن می‌رود.
فریدون جیرانی در گفت‌وگو با ایسنا از مذاكره برای تغییر زمان پخش برنامه «هفت» خبر داد و گفت: به پخش این برنامه در روزهای سه‌شنبه بیشتر علاقمندیم.
او تغییر اعمال شده در زمان پخش برنامه «هفت» را به دلیل پخش سریال شبانه شبكه سه در ساعت 23 اعلام كرد و در عین حال گفت: روزهای جمعه با سایر روزهای هفته متفاوت است و مخاطب بیشتری در این روز پای تلویزیون می‌نشیند؛ بر این اساس پخش برنامه «هفت» در ساعت 19 روز جمعه كاهش مخاطب را موجب نمی‌شود.
به گزارش ایسنا، پخش برنامه «هفت» به تهیه‌كنندگی و اجرای فریدون جیرانی، از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد. این برنامه ابتدا روزهای جمعه ساعت 23 پخش می‌شد، اما پس از مدتی پخش برنامه «هفت» به روزهای سه‌شنبه ساعت 23 موكول شد و این روند تا آغاز جام جهانی ادامه داشت.
برنامه «هفت» در زمان پخش بازی‌های جام جهانی تعطیل شد و سرانجام این برنامه از این هفته بار دیگر در كنداكتور پخش شبكه سه قرار گرفت.
فریدون جیرانی در نخستین قسمت از برنامه زنده «هفت» كه تاكید كرده‌است: قرار نیست این برنامه نود سینمایی باشد؛ «هفت» یك مجله سینمایی و تصویری است كه هرهفته به روی آنتن می‌رود.
و اما عی اصغر پومحمدی به تازگی درباره‌ی برنامه «هفت» گفته‌است: برای تولید برنامه «هفت» از یكسال و نیم قبل برنامه‌ریزی كرده بودیم؛ تا به حال در سیما چنین برنامه‌ای در نظر گرفته نشده بود. پخش برنامه «هفت» به بازی‌های جام جهانی خورد كه برنامه تعطیل شد و در این فرصت نقاط ضف و قوت برنامه بررسی شد؛ چند جلسه با فریدون جیرانی داشتیم و با او صحبت كردیم. خود آقای جیرانی هم به بعضی ضعف‌ها اذعان داشتند.
هاشم رضایت قائم مقام شبكه سه سیما هم به تازگی درباره‌ برنامه «هفت» ابراز عقیده كرده و گفته‌است: برنامه سینمایی «هفت» مخاطب وسیع فرهنگی دارد و با سلایق مختلفی روبه‌رو هستیم؛ هدف اصلی این برنامه بالا بردن سطح علمی فرهنگی سینمای كشور است. امیدوارم با همكاری تمام سینمادوستان و سینماگران این برنامه با قوت بیشتری ادامه پیدا كند و در بالابردن سطح سینما قدمی بردارد.
او ادامه داده‌است: حمایت ما از این برنامه بسیار مهم است اما تولید و پخش آن كمی سعه‌صدر از سوی سینماگران و مخاطبان را لازم دارد. ما در مملكتمان انتقاد كردن و انتقادپذیری را بلد نیستیم.
 
گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir