بر اثر آتش‌سوزی مهیب روز یکشنبه در استودیوهای یونیورسال در کالیفرنیا بخشی از معروفترین دکورهای سینمایی...

 

 بر اثر آتش‌سوزی مهیب روز یکشنبه در استودیوهای یونیورسال در کالیفرنیا بخشی از معروفترین دکورهای سینمایی و پارک تفریحی این استودیو از بین رفت.
رویترز اعلام کرد حدود 500 مامور آتش‌نشانی از بخش‌های مختلف شهر لس آنجلس پس از حدود 12 ساعت توانستند آتش را مهار کنند. این حادثه تلفات جانی نداشت، اما 9 مامور آتش نشانی و یک معاون کلانتر مجروح شدند.

آتش‌سوزی باعث نابودی پنج بخش از دکوری بزرگ از شهر نیویورک شد که در فیلم‌های سینمایی و نمایش‌های تلویزیونی مختلف استفاده می‌شد. نمایشگاه "کینگ کونگ"، کوچه‌ای در فیلم معروف "نیش" با بازی پل نیومن و رابرت ردفورد و یکی از دکورهای فیلم فانتزی "بازگشت به آینده" نیز در این آتش سوزی از بین رفت.

یونیورسال که یکی از شش استودیو فیلمسازی مهم دنیا است، با نظارت شرکت ان بی سی یونیورسال اداره می‌شود که 80 درصد آن متعلق به شرکت جنرال الکتریک و 20 درصد متعلق به کمپانی ویوندی فرانسه است. این استودیو از سال 1909 فعال است.

یونیورسال اعلام کرد از ساعت 10 صبح امروز دوشنبه به وقت محلی فعالیت‌های عادی خود را از سر می‌گیرد. آتش‌سوزی تاثیری بر مراسم سالانه جوایز فیلم ام‌تی‌وی نداشت که روز گذشته در آمفی تئاتر گیبسن در نزدیکی محل وقوع آتش‌سوزی برگزار شد، اما ترافیک سنگین در کلیه مسیرهای منتهی به استودیو مشهود بود.

یکی از سخنگویان یونیورسال اعلام کرد در این حادثه حدود 40 تا 50 هزار نوار ویدیویی آسیب دید، اما استودیو کپی تمام این فیلم‌ها را در اختیار دارد. ران مه‌یر رئیس یونیورسال استودیوز نیز تاکید کرد در این آتش سوزی هیچ چیز "منحصر به فرد" از بین نرفته است. علت وقوع حادثه و میزان دقیق خسارات وارده هنوز مشخص نیست.
 
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : خبرگزاری مهر