نمایش عروسكی و سنتی «پهلوان كچل» بعد از اجرا در این فستیوال موفق به دریافت دیپلم افتخارجشنواره شد و سمانه میرزاحسینی
 
نمایش عروسكی «پهلوان كچل » بعد از حضور در جشنواره تئاتر عروسكی «والیزه» در كشور لهستان موفق به دریافت جایزه عروسك‌گردانی و دیپلم افتخار این جشنواره شد.
به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این گروه تئاتر عروسكی یكم ژوئن(مصادف با دوازدهم خرداد) به مناسبت روز جهانی تئاتر كودك با همكاری شهرداری شهر ورشو یك اجرای ویژه در این شهر داشت و با استقبال تماشاگران هدایایی را از شهردار این منطقه دریافت كرد.
همچنین گروه تئاتر «درخت سیب» روز دوم ژوئن - سیزدهم خرداد ماه - با همكاری سفارت ایران در لهستان برای كودكان بی‌سرپرست یك اجرای ویژه داشت و گروه در ادامه سفر خود ، روز سوم ژوئن-چهاردهم خرداد -عازم شهر لومزا شد تا در فستیوال تئاتر عروسكی والیزه در كشور لهستان حضور پیدا كند.
نمایش عروسكی و سنتی «پهلوان كچل» بعد از اجرا در این فستیوال موفق به دریافت دیپلم افتخارجشنواره شد و سمانه میرزاحسینی تندیس جشنواره را برای بهترین عروسك‌گردانی دریافت كرد.
به گزارش ایسنا، گروه تئاتر «درخت سیب» چندی پیش در دو كشور ایتالیا و صربستان نیز اجرا داشت و در جشنواره چرویای ایتالیا موفق به دریافت جایزه «پری دریایی» و در صربستان توانست جایزه نمایش منتخب تماشاگران و جایزه بهترین عروسك‌گردانی را از نهمین جشنواره تئاتر عروسكی برای كودكان در كشور بوسنی را دریافت كند.
این نمایش عروسكی پیش از این نیز سال گذشته در جشنواره عروسكی «وروسلاو» لهستان جایزه دوم این جشنواره را كسب كرده بود و قبل از این در كشورهایی چون پاكستان،بلاروس،ایرلند،بوسنی و ... اجراهای موفقی داشته است.
گفتنی است: در این سفر سیما،سعیده و سمانه میرزاحسینی گروه تئاتر درخت سیب را همراهی كردند.
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : ایسنا