واتیکان دست‌اندرکاران فیلم سینمایی "فرشتگان و شیاطین" را که پیش‌درآمدی بر فیلم جنجالی "رمز داوینچی" با بازی تام هنکس است از فیلمبرداری در تمام...

 

واتیکان دست‌اندرکاران فیلم سینمایی "فرشتگان و شیاطین" را که پیش‌درآمدی بر فیلم جنجالی "رمز داوینچی" با بازی تام هنکس است از فیلمبرداری در تمام کلیساهای رم منع و از این فیلم به عنوان "توهینی به خدا" یاد کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، تایمز آنلاین اعلام کرد تریلر "فرشتگان و شیاطین" به کارگردانی ران هوارد بر مبنای کتابی پرفروش به همین نام نوشته دن براون، این روزها در حال فیلمبرداری است و بعضی از صحنه‌های مهم فیلم در کلیساهای واتیکان در رم روی می‌دهد.
 

ولاسیو دی پائولیس، اسقف اعظم و رئیس بخش امور اقتصادی واتیکان با اشاره به اینکه براون در کتاب خود برای زهرآلود کردن ایمان، انجیل را زیر و رو کرده، گفت: تبدیل کلیساها به صحنه فیلمبرداری با هدف برگرداندن رمان‌های کفرآمیز او به فیلم، غیرقابل قبول است. دی پائولیس این نکته را هم اضافه کرد که کتاب براون احساسات مذهبی را جریحه‌دار کرده است.
پدر مارکو فیبی سخنگوی قلمرو اسقف رم نیز در این باره گفت: ما در حالت عادی فیلمنامه‌ها را می‌خوانیم، اما این بار به این کار نیاز نبود. نام دن براون کافی بود. او افزود: وقتی فیلمی درباره قدیس‌ها یا درباره ارزش‌های هنری کلیسا است، ما بدون هیج تردید اجازه می‌دهیم، اما وقتی قصد دارد ارزش‌های مذهبی را زیر سوال ببرد، درهای ما به روی آن بسته است.
واتیکان سال 2006 نیز رمان و بعد فیلم "رمز داوینچی" را محکوم کرد. تام هنکس که روایت سینمایی رمان براون نقش رابرت لنگدون نمادشناس دانش‌آموخته هاروارد را بازی کرد،در "فرشتگان و شیاطین" نیز این نقش را تکرار کرده است. "رمز داوینچی" نخستین بار در جشنواره کن نمایش داده شد و با وجود انتقادها در جهان به فروش 758 میلیون دلار دست یافت.
در این فیلم لنگدون به همراه یک رمزشناس رانسوی با بازی اودری توتو درگیر جنایتی می‌شوند که به نوعی با آثار لئوناردو داوینچی و تلاش برای تغییر تاریخ مسیحیت ارتباط دارد و این مسئله مطرح می‌شود که حضرت مسیح (ع) و مریم مجدلیه ازدواج کردند و صاحب فرزند شدند.
داستان فیلم جدید پیش از "رمز داوینچی" روی می‌دهد و این بار وقوع یک جنایت بار دیگر لنگدون را وامی‌دارد برای خنثی کردن توطئه‌ای برای منفجر کردن واتیکان در جلسه‌ای با حضور پاپ وارد عمل شود. سازندگان "فرشتگان و شیاطین" پیش از این با اجازه شورای شهر رم بخش‌هایی از فیلم را در اطراف کلیسای سینت پی‌یر و خیابان‌های بورگو فیلمبرداری کرده‌اند.
آنها اکنون قصد دارند فضای داخلی کلیساهای رم را در هالیوود بازسازی کنند. مقام‌های رسمی واتیکان به لحاظ قانونی نتوانستند مانع کار گروه فیلمبرداری در فضاهای خارجی شوند
 
مطالب مرتبط: گزارش تصویری پشت صحنه فیلم

گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : خبرگزاری مهر