آوای مرغ سحر در شب‌های تهران پیچید ،سرانجام پس از گردش تور دور دنیا، حاشیه‌ها، سرگردانی مشتاقان و فروش دوساعته‌ی تمام بلیط‌ها، بلیط‌های یك‌صدو50 هزار تومانی، حذف همه‌جانبه‌ی خبرنگارها و...
آغاز اجراهای تابستانی محمدرضا شجریان
سرانجام آوای مرغ سحر در شب‌های تهران پیچید 
سرانجام پس از گردش تور دور دنیا، حاشیه‌ها، سرگردانی مشتاقان و فروش دوساعته‌ی تمام بلیط‌ها، بلیط‌های یك‌صدو50 هزار تومانی، حذف همه‌جانبه‌ی خبرنگارها و...، صدای استاد آواز ایران بلند شد.
به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا شجریان با گروه "شهناز" در تالار بزرگ کشور در حالی همراه شد كه این برنامه که طبق اعلام برگزارکنندگان، به‌خاطر آنچه كه "مستقرنشدن به‌موقع حاضران، گیرافتادن تعدادی از عوامل در آسانسور تالار و طولانی‌بودن صف سرویس‌ها" اعلام شد، با تأخیر یك ساعته، در نخستین شب ساعت 21 آغاز و در شب دوم اجرا هم بدون عنوان‌ شدن این عوامل حوالی ساعت 20:30 اجرا شد. محمدرضا شفیعی كدكنی و هوشنگ ابتهاج ازجمله میهمان‌های ویژه‌ی شجریان به‌شمار می‌رفتند. برخی از مسؤولان و معاونان وزارت كشور نیز در این كنسرت حاضر بودند.
گروه با همان لباس‌های رنگی اجرای سال‌های گذشته در تهران و اصفهان به صحنه آمدند. تنظیم صدا مشكلاتی را در اجرا به تكرار به‌وجود می‌آورد. تا جایی كه باعث عصبانیت محمدرضا شجریان شد.
بخش نخست اجرا "رندان مست" بود در دستگاه "همایون" و پیش‌درآمدی از ساخته‌های مجید درخشانی آغاز شد.
پس از نخستین قطعه‌ی شجریان در حالی كه از میزان زیاد دوربین‌های موبایلی كه در دستان حاضران به هوا بلند شده بودند به‌خشم آمده بود، به حاضران تاكید می‌كرد در صورت ادامه عكاسی و فیلم‌بردای اجرا را ادامه نمی‌دهد. این اعتراض در طول اجرا و شب دوم هم ادامه داشت تا جایی كه وی حتا مورد به مورد تذكر می‌داد.
این درحالی است كه سال‌هاست هیچ عكاس خبری اجازه‌ی عكاسی از كنسرت‌های ایران محمدرضا شجریان را ندارد.
به گزارش ایسنا، در ادامه‌ی اجرا، گروه قطعه‌ی "زنگ شتر" را اجرا كردند و بعد از آن قطعه‌ی ساز و آوازی با غزل حافظ؛ "چشم یاری" را شجریان خودش ساخته بود، با غزلی از حافظ شیراز:
ما زیاران چشم یاری داشتیم
خود غلط بود آنچه می‌پنداشتیم
تا درخت دوستی كی بر دهد
حالیا رفتیم و تخمی كاشتیم
نور چشم و آب روی خویش را
دیده از خاك رهت انباشتیم
گفت‌وگو آیین درویشان نبود
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع :ایسنا