سرپرست گروه موسیقی كودكان ایران زمین با بیان اینكه من به مرزبندی جشنواره‌ها از جهت مردانه یا زنانه بودن آنها اعتقادی ندارم، اظهار داشت: توجه به موسیقی بانوان خیلی خوب است اما زنانه و مردانه كردن آن برای من اصلا..

  

سودابه سالم آهنگساز گفت:برگزاری جشنواره موسیقی بانوان آوای مهر به نوعی مطرح كردن بانوان موزسین است. 
  
 
به نقل از روابط عمومی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سودابه سالم، آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی كودكان ایران زمین درباره برگزاری جشنواره موسیقی بانوان آوای مهر از سوی شهرداری تهران گفت:به عقیده من در این ایام بی‌خبری موسیقی و كم توجهی به این بخش از هنر، هر حركتی از جمله برگزاری این جشنواره كه هدفش مطرح كردن بانوان نوازنده و موزیسین است، بسیار خوب است. البته ناگفته نماند كه با ایده‌آل خیلی فاصله دارد اما همین توجه كوچك هم خیلی عالی است.
سرپرست گروه موسیقی كودكان ایران زمین با بیان اینكه من به مرزبندی جشنواره‌ها از جهت مردانه یا زنانه بودن آنها اعتقادی ندارم، اظهار داشت: توجه به موسیقی بانوان خیلی خوب است اما زنانه و مردانه كردن آن برای من اصلا معنایی ندارد و من مخالف این خط كشی بین زنان و مردان هستم.
این آهنگساز در خصوص جایگاه موسیقی بانوان و موزیسین‌های زن در ادامه افزود: ما اصولا با ركودی در زمینه موسیقی چه در انتشار اثر و چه در برگزاری كنسرت روبرو هستیم. متاسفانه در زمینه موسیقی نسل جوان اهمیتی داده نمی‌شود و صحنه‌ای در اختیارشان قرار نمی‌دهند. صحنه فقط برای كسانی است كه متقاضی زیادی دارند و از جنبه اقتصادی پول سازند . اما هنر فقط جنبه اقتصادی ندارد بلكه تاثیرگذاری و كاركرد فرهنگی‌اش به مراتب بیشتر است.
سالم با اشاره به اینكه كیفیت كار بانوان نسبت به آقایان بیشتر است، گفت: با توجه به اینكه مشكلات بانوان در زمینه فعالیت موسیقی نسبت به‌ آقایان مضاعف است، اما در این قشر استعدادهای خوبی وجود دارد و از نظر كمیت تعداد زیادی از خانم‌ها در حوزه موسیقی فعالیت می‌كنند.
وی با اشاره به جشنواره موسیقی آوای مهر افزود:به نظر من چنین جشنواره‌ها می‌خواهند، نشان دهند كه حتی كیفیت كار خانم‌ها از نظر نوازندگی، توانایی اجرا و آهنگسازی كمتر از آقایان نیست و حتی بیشتر هم هست.
سالم در خصوص رشد موسیقی بانوان نسبت به گذشته گفت: به عقیده من رشد زمانی اتفاق می‌افتد كه آثار و تفكرات جدید به عرصه هنری وارد شود اما من در حال حاضر چیزی نمی‌بینیم .
سرپرست گروه موسیقی كودكان ایران زمین در پایان مشكلات مضاعف بانوان موزیسین را دلیل انتشار كم آثار موسیقی از سوی آنها دانست و بیان داشت: آثار بسیاری از سوی بانوان تهیه می‌شود كه متاسفانه به دلیل مشكلات موجود انتشار نمی‌یابند اما ما با همه این مشكلات می بینیم خانمها خیلی خوب روی صحنه هستند و كار و تلاش می كنند.
سومین جشنواره موسیقی بانوان آوای مهر همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته گرامیداشت مقام مادر و روز زن از 2 تا 4 تیر از سوی مدیریت امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.همچنین آیین پایانی این جشنواره چهارم تیر در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد
 

 

گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : خبرگزاری فارس