بنا به گفته‌ پریسا عشقی، زندگی جلال از تمام زوایا و ابعاد آن مورد بررسی قرار گرفته است. در این مستند خانه پدری و محل كودكی جلال در پامنار، خانه‌ای كه جلال و سیمین دانشور در آن...
    هم‌زمان با چهلمین سالگرد درگذشت جلال آل‌احمد نویسنده معاصر، مستندی از زندگی آثار و اندیشه‌های او از شبكه دو سیما پخش می‌شود. 
«مستند جلال آل احمد» به نویسندگی، كارگردانی و تهیه‌كنندگی پریسا عشقی و به سفارش گروه ادب و هنر شبكه دو سیما، روایتی بكر از زندگی جلال را به تصویر می‌كشد.
بنا به گفته‌ پریسا عشقی، زندگی جلال از تمام زوایا و ابعاد آن مورد بررسی قرار گرفته است. در این مستند خانه پدری و محل كودكی جلال در پامنار، خانه‌ای كه جلال و سیمین دانشور در آن زندگی می‌كرده‌اند، خانه‌ای كه جلال در آن فوت كرد در اسالم و محل دفن او در قبرستان فیروزآباد شهرری به تصویر كشیده شده است.
یكی از لوكیشن‌های جالب توجه این مستند، نشان‌دادن مدرسه‌ای كه جلال سال‌ها در آن تدریس می‌كرد و رمان معروف مدیر مدرسه را براساس این مدرسه و آن دوران نوشته است، می‌باشد. این مدرسه درحال حاضر در میدان تجریش تهران و به نام خود جلال‌آل احمد وجود دارد.
بخش اصلی این مستند مصاحبه و گفت‌وگو با دوستان و نزدیكان جلال است. مصاحبه با خواهرزاده جلال و نویسندگانی چون غلامرضا امامی، رضا سیدحسینی، دكتر صنعتی، بهمن شعله‌ور و دكتر علی‌اصغر خبره‌زاده در این مستند به معرفی جلال آل‌احمد می‌پردازند.
«مستند جلال‌ آل احمد» درحال حاضر در مراحل پایانی تدوین است كه در نهایت در 70 دقیقه آماده پخش از شبكه دو سیما می‌شود.
عوامل این مستند عبارتند از:
نویسنده، كارگردان و تهیه‌كننده: پریسا عشقی
كارشناس: علی دهباشی
تصویربردار: محمد فروغی
صدابردار: سیاوش نیك‌آئین

 

 
 

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.Isna.ir