او ادامه داد: این نمایش به شیوه تئاتر itractive یا مشاركتی طراحی شده است كه تماشاگر از ابتدا تا انتهای آن با كار درگیر است و در پایان‌بندی آن نقش دارد، كه خوشبختانه این كار در برخورد با...
نمایش «راهشو پیدا كن» نخستین اجرای خود را در تئاتر رویال استراتفورد ـ Royal Stratford East ـ لندن به صحنه برد.
آروند دشت‌آری كارگردان و طراح نور این نمایش درباره‌ی این اجرا گفت: این نمایش در فستیوال ifea انگلستان و با حضور 55 هنرمند از بیش از 45 كشور دنیا در نهم جولای (مصادف با نوزدهم تیرماه) سال جاری اجرا و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.
او ادامه داد: این نمایش به شیوه تئاتر itractive یا مشاركتی طراحی شده است كه تماشاگر از ابتدا تا انتهای آن با كار درگیر است و در پایان‌بندی آن نقش دارد، كه خوشبختانه این كار در برخورد با تماشاگران خارجی خود تجربه‌ی موفقی را پشت سر گذاشت و آنها در طول اجرا همكاری مناسبی داشتند.
این نمایش كه آخرین تجربه‌ی گروه هنرهای اجرایی ویرگول محسوب می‌شود، بیش از دو سال است كه تمرین، طراحی و تولید انیمیشن‌های آن طول كشیده است و محصولی مشترك از تئاتر رویال استراتفورد لندن و این گروه هنری است.
دشت‌آرای پیش از این مطرح كرده بود: پروژه «راهشو پیدا كن» با وجود اینكه یك پروژه مشترك است، اما برای ایران و مخاطبان ایرانی و براساس دغدغه‌ها، مشكلات و معضلات مخاطب ایرانی است و بدون هیچ قضاوتی نسبت به این موضوع و با یك شیوه سرگرم كنندگی طراحی شده است و ما تاكید زیادی برای نخستین اجرای عمومی آن در ایران داشتیم.
نمایش «راهشو پیدا كن» توسط طلا معتضدی و براساس بازی‌های كامپیوتری نوشته و دراماتورژی شده است و طی این نمایش از صبح تا شب با یك قهرمان دختر همراه می‌شویم و به او كمك می‌كنیم تا از مراحل گوناگونی بگذرد .
سایر عوامل این نمایش عبارتند از كارگردان و طراح نورنمایش: آروند دشت‌آرای، طراح حركت، دستیار كارگردان و تنها بازیگر نمایش: سارا ریحانی، آهنگساز: محسن عطایی، تار و دیوان: بهرنگ بقایی، مجری: Antonio Pedro Lopes از كشور پرتقال و گروه كارگردانی شامل داریوش فائزی و لیلا مدن‌پور هستند.

 
 
 
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.Isna.ir