دفتر هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی -هنری شهرداری تهران، خرید خانه ژازه طباطبایی را در دستور كار خود قرار داده است و با خانواده این هنرمند نیز...
سازمان فرهنگی -هنری شهرداری تهران برای خرید خانه ژازه طباطبایی و تبدیل آن به موزه دائمی آثار این هنرمند با خانواده ژازه طباطبایی مذاكره كرد.  
دفتر هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی -هنری شهرداری تهران، خرید خانه ژازه طباطبایی را در دستور كار خود قرار داده است و با خانواده این هنرمند نیز مذاكراتی در این خصوص انجام داده است.
بخشی از آثار طباطبایی در منزل شخصی وی قرار دارد كه بعد از ساماندهی، به موزه دائمی آثارش تبدیل خواهد شد.
ژازه طباطبایی، مجسمه‌ساز، نقاش و نمایشنامه‌نویس متولد 1309 از نخستین مروجان هنر مدرن در ایران به شمار می‌آمد. وی در 1334 گالری «هنر جدید» را به منظور معرفی هنر پیشرو و برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان نوپرداز تأسیس كرد.
ژازه طباطبایی، از جمله نقاشانی بود كه موضوعات سنتی را به شیوه‌ مدرن بیان می‌‌كرد. او مجسمه‌هایش را با استفاده از آلات و ادوات مستعمل ماشین‌های صنعتی خلق می‌كرد و در عین رویكرد به هنر عامیانه و پیكره‌های هنر قاجاری، به شیوه‌های هنر مدرن اروپایی نیز توجه داشت.
آثار نقاشی و مجسمه ژازه طباطبایی در موزه‌ها و كلكسیون‌های شخصی مانند موزه لوور پاریس، موزه مترو پلیتن نیویورك، موزه هنرهای معاصر تهران، پریوات كولكسیون آلمان و گالری سیحون تهران نگهداری می‌شود.
همچنین آثار وی به جشنواره‌های پاریس، سن پائولو و جشنواره دوسالانه ونیز رفته و بیش از10 جایزه جهانی دریافت كرده‌ است.
ژازه طباطبایی، بهمن سال گذشته در سن 77 سالگی بر اثر اختلالات ریوی در بیمارستان آتیه تهران درگذشت.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع خبرگزاری فارس