نمایشگاه آثار تناولی در باغ موزه هنر ایرانی تا 13 مرداد دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت...
نمایشگاه آثار پرویز تناولی شامل مجموعه آثار حجمی «هیچ»، مجموعه آثار شاعر، قفل‌ها، دیوار، عجایب‌المخلوقات و ... در باغ موزه هنر ایران به نمایش درآمد.  
در این نمایشگاه حدود 54 اثر از پرویز تناولی هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز كه مربوط به دوره‌های مختلف كاری این هنرمند است و از سوی سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران خریداری شده در باغ موزه هنر ایرانی به نمایش گذاشته شد.
این آثار با عنوان «هیچ» مربوط به سال 1343 تا 1350، یاران شیخ صنعان ( 1353)، ‌قفس و قفل (1342)مجموعه آثار عجایب المخلوقات از عشاق 1 و 2 تا مرد و مرغ، پنج اثر از مجموعه دو دست، فرهاد معشوقه شاه و همینطور مجسمه‌ تلفن مربوط به سال 1342 و ... به معرض نمایش گذاشته شد.
پرویز تناولی بیش از 100 نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج از كشور برپا كرده است و آثار مكتوب بسیاری را نیز در زمینه هنرهای از یاد رفته ایران تألیف كرده است كه از آن جمله می‌توان به قفل‌های ایران از قبل از اسلام تا قرن 20، قالیچه‌های تصویری ایران، طلسم، سرمه‌دان و ... اشاره كرد.
تناولی، 14 مجسمه نصب شده در تهران، شیراز و اصفهان دارد. همچنین 13 مجسمه وی در موزه‌های هنر مدرن وین و نیویورك، پارك المپیك سئول، انستیتو مینیاپولیس، لندن، داكار و غیره نصب شده است.
نمایشگاه آثار تناولی در باغ موزه هنر ایرانی تا 13 مرداد دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب از آن دیدن كنند.
كافه گالری باغ موزه هنرهای ایرانی در میدان تجریش، خیابان مقصود بیك، چهار راه دكتر حسابی واقع شده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: خبرگزاری فارس