برندگان جشن «موسیقی ما» با حضور چهره های سرشناس
پنجمین جشن سالانه «موسیقی ما» با شعار «جشن همدلی اهالی موسیقی ایران» امشب با حضور هنرمندان شناخته شده موسیقی در برج میلاد تهران برگزار شد

اسامی برندگان جشن «موسیقی ما»

  برترین‌های موسیقی۹۶

پنجمین جشن سالانه موسیقی ما با شعار «جشن همدلی اهالی موسیقی ایران» شامگاه امشب شنبه پانزدهم دی‌ماه با حضور تعدادی از هنرمندان شناخته شده موسیقی در برج میلاد تهران برگزار شد.

محمدرضا درویشی، حسین خواجه امیری، هوشنگ کامکار، فاضل جمشیدی، علی نیکونیا، همایون شجریان، امیر عظیمی، فریدون خشنود، علی جهاندار، مظفر شفیعی، قطب‌الدین صادقی، سید عباس سجادی، سید محمد میرزمانی، هادی منتظری، حمیدرضا نوربخش، سامان احتشامی، پروین بهمنی، پیروز ارجمند، هنگامه اخوان، مهرداد نصرتی، بهاره رهنما، سینا سرلک، حمید بهروزی‌نیا، مجید درخشانی، بیژن بیژنی، محمدرضا چراغعلی، میدیا فرج‌نژاد، دامون شش بلوکی، حمید غلامعلی، ارشد طهماسبی، شاهرخ تویسرکانی، امیر ارجینی، جواد مجابی، چنگیز حبیبیان، حبیب صبور، کامران همت‌پور، پری ملکی، پویان بیگلر، سروش قهرمانلو، علی اکبر شکارچی، نادر مشایخی، اصغر همت، کارن کیهانی، فرهاد فخرالدینی، محمد علیزاده، پیام صالحی، صدرالدین حسین خانی، حسن عمیدی، علی مغازه‌ای، علی جعفری پویان، علیرضا افکاری، سینا جهان‌آبادی، صدیق تعریف، حامد همایون، محسن رجب‌پور، مهدی اسدی، افشین مقدم، علی تفرشی، ابوالفضل صادقی‌نژاد، تهمینه میلانی، علیرضا تهرانی، تینا جامه گرمی، آتنا اشتیاقی، تهمورس پورناظری، علیرضا قربانی، سید علی میرمحمدی، نیما جوان، پدرامبه کشتکار، حسین بهروزی‌نیا، رضا تاجبخش، محمدرضا عقیلی، بهرام دهقانیار، شهرام صارمی، امید نعمتی، حمید اسفندیاری، میلاد باقری، اشکان کمانگری، حجت اشرف‌زاده، بابک زرین، پیام رونق، بابک شهرکی، سامان صمیمی، رضا یزدانی، علی اوجی، مهیار علیزاده، کامران منتظری، مهران مهرنیا، علی زند وکیلی، محمود شبیری، زکریا یوسفی، فرزاد فرزین، آریا عظیمی‌نژاد، احسان رسول‌اف، بهنام بانی، حامد برادران، محمد علی سپهر، آیدین الفت، مانی جعفر زاده، ارد انزابی‌پور، پدرام درخشانی، محمد صالح‌علا، علیرضا اثنی‌عشری، میلاد درخشانی، محمد اصفهانی، آرمان گرشاسبی،  سحر محمدی، مهدی کاشی، افشین معصومی، جاوید مجلسی، علی رستمیان، پیمان سلطانی، میلاد کیایی، حسام اینانلو، کیان پورتراب، سهراب پورناظری، غلام علمشاهی، روزبه بمانی، مریم حیدرزاده، درشن آنند و فریبرز لاچینی از جمله هنرمندانی هستند که از فرش قرمز مراسم عبور کردند.

در ابتدای این مراسم که با قرائت قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران همراه بود، کلیپی با محوریت معرفی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران با صدای رضا یزدانی و کارگردانی امیر حسین تابع جماعت برای مخاطبان پخش شد.

پس از پخش این کلیپ، پنحمین جشن سالانه موسیقی ما با پخش قطعه‌ای از موسیقی فیلم سینمایی «دلشدگان» ساخته مرحوم علی حاتمی و آهنگسازی حسین علیزاده به‌صورت رسمی آغاز شد.

اجرای این مراسم را فرزاد حسنی برعهده دارد.

پخش کلیپی از چهار دوره برگزاری جشن سالانه «موسیقی ما» و یادبود درگذشتگان حوزه موسیقی کشور بخش بعدی این مراسم را تشکیل می‌داد.

آلبوم‌های برگزیده سنتی و دستگاهی (بخش کارشناسی)

پس از این بخش نوبت به بخش اول اهدای جوایز این جشن رسید که به معرفی «آلبوم برگزیده سنتی و دستگاهی بی‌کلام از نگاه کارشناسان» اختصاص داشت؛ محمدرضا درویشی، کیخسرو پور ناظری، نادر مشایخی هنگامه اخوان، قطب الدین صادقی جوایز این بخش را اهدا کردند.

این در حالی است که حسین پاکدل و عاطفه رضوی در قالب یک ویدئو اسامی نامزدها را اعلام کردند.

در این بخش تندیس طلایی آلبوم برگزیده سنتی و دستگاهی بی‌کلام به آلبوم «آثار درویش خان» به هنرمندی ارشد طهامسبی و داریوش زرگری به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی هنری ماهور تعلق گرفت.

در بخش کارشناسی آلبوم‌های برگزیده موسیقی سنتی و دستگاهی باکلام نیز که اسامی نامزدهای آن توسط فاطمه معتمدآریا خوانده شد و آلبوم «حالا چرا» با هنرمندی مجید درخشانی و ناصر مسعودی تندیس طلایی را دریافت کرد.

مجید درخشانی بعد از دریافت جایزه خود گفت: این جایزه به استاد مسعودی تعلق دارد. او بزرک ماست و من برای این آلبوم هیچ کاری نکردم به همین جهت جایزه این آلبوم را با افتخار به استاد مسعودی تقدیم می‌کنم.

آهنگساز برگزیده موسیقی سنتی(بخش کارشناسی)

در بخش کارشناسی آهنگساز برگزیده موسیقی سنتی، معاصر و ارکسترال ایرانی که اسامی نامزدهای آن توسط سحر دولتشاهی خوانده شد هم تندیس طلایی جشن به فردین خلعتبری اهدا شد.

فردین خلعتبری پس از دریافت جایزه خود گفت: خیلی خوشحالم نه به خاطر دریافت این جایزه بلکه به جهت اجتماعی که هم اینک توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود.

آلبوم برگزیده موسیقی دراماتیک (بخش کارشناسی)

در بخش کارشناسی آلبوم برگزیده موسیقی دراماتیک، که اسامی نامزدهای آن توسط دکتر علی رفیعی قرائت شد اثر «غم نومه فریدون» به آهنگسازی حسین علیزاده به تهیه‌کنندگی پیمان قدیمی تندیس طلایی جشنواره را دریافت کرد.

پیمان قدیمی بعد از دریافت این تندیس بیان کرد: سپاسگزار مهر استاد علیزاده هستم که موجب شد این کار اثری گوش نواز باشد. من این تندیس را با احترام به کارگران نیشکر هفت تپه تقدیم می‌کنم.

آلبوم برگزیده موسیقی پاپ-راک (بخش کارشناسی و مردمی)

در بخش کارشناسی آلبوم برگزیده موسیقی پاپ – راک که اسامی نامزدهای آن توسط مهراب قاسم‌خانی و شقایق دهقان خوانده شد، تندیس طلایی جشن به آلبوم «مرگ خاموش» با هنرمندی فرشید اعرابی به تهیه‌کنندگی موسسه «نو خسروانی باربد» اهدا شد.

فرشید اعرابی بعد از دریافت جایزه خود اظهار کرد: من این تندیس را به همه بچه‌های گروه به ویژه نیما نواپور تقدیم می‌کنم.

در بخش مردمی بهترین آلبوم پاپ – راک هم تندیس طلایی جشن به آلبوم «درهم» به خوانندگی رضا یزدانی به تهیه کنندگی علی اوجی اهدا شد.

رضا یزدانی بعد از دریافت تندیس خود ضمن قدرانی از مجموعه «موسیقی ما» توضیح داد: آلبوم «درهم» آلبوم دهم من بود و خیلی خوشحالم که در بیست سالگی فعالیتم سومین جایزه خود را از مجموعه موسیقی ما به انتخاب مردم گرفتم.

ghorbani.jpg
علیرضا قربانی در جشن موسیقی ما


آیین تجلیل از دو هنرمند پیشکسوت

پس از اهدای بخش اول جوایز نوبت به مراسم قدردانی از استاد ابراهیم قنبری مهر سازنده و نوازنده شناخته شده موسیقی کشورمان رسید که در این بخش یک ویدئو با صحبت‌هایی از ابراهیم قنبری مهر،   فرهاد فخرالدینی، ارشد طهماسبی، علی اکبر شکارچی، هوشنگ کامکار برای مخاطبان پخش شد.

پس از پخش این ویدئو در حضور فرهاد فخرالدینی، علی اکبر شکارچی، هوشنگ کامکار و فخری ملک‌پور از یک عمر فعالیت هنری استاد ابراهیم قنبری‌مهر قدردانی به عمل آمد.

استاد ابراهیم قنبری مهر ضمن قدردانی از برگزاری این مراسم توضیح داد: واقعا احساس زندگی می‌کنم و خیلی خوشحالم که خدمات من در طول عمرم این چنین مورد تجلیل قرار گرفته و امیدوارم این تقدیر و تشکرها همواره برای هنرمندان پیشکسوت ادامه داشته باشد.

قدردانی از پری زنگنه موسیقیدان و پژوهشگر بخش بعدی این مراسم بود. پری زنگنه پس از دریافت تندیس خود عنوان کرد: این تندیس را به همه کودکان موسیقی در کوچه بازارهای کشورمان به ویژه آن‌هایی که نابینا هستند تقدیم می‌کنم. این جایزه از طرف من به کودکان دلسوخته و روسوخته ایران تقدیم می‌شود که از صمیم قلب دوستشان دارم.

فریبرز لاچینی هم با قدردانی از مقام هنری پری زنگنه گفت: برای من افتخاری بود که در جمع‌آوری لالایی‌ها با بانو پری زنگنه همراه بودم.

آلبوم برگزیده موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی (بخش کارشناسی)

پس از آیین قدردانی دو هنرمند پیشکسوت موسیقی کشورمان در حضور محمدجواد ضرابیان، حمیدرضا نوربخش، ارشد تهماسبی، افلیا پرتو و پروین بهمنی جوایز بخش آلبوم برگزیده موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی در بخش کارشناسی اهدا شد.

در این بخش که اسامی نامزدهای آن توسط سحر دولتشاهی خوانده شد، آلبوم «امشب کنار غزل‌های من بخوان» با هنرمندی فردین خلعتبری، همایون شجریان و مرحوم افشین یداللهی تندیس طلایی را دریافت کرد.

فردین خلعتبری پس از دریافت این تندیس گفت: در اینجا فقط باید بگویم «افشین یداللهی». همایون شجریان هم بیان کرد: این آلبوم را به واقع مدیون شعرهای افشین یداللهی هستیم.

بهترین آهنگساز تلفیقی و تجربی (بخش کارشناسی)

در بخش بهترین آهنگساز تلفیقی و تجربی در بخش کارشناسی که اسامی نامزدهای آن توسط پانته‌آ بهرام خوانده شد، میلاد درخشانی برای آلبوم‌های «حرف بزن» و «نقطه پرگار» تندیس طلایی را دریافت کرد.

میلاد درخشانی هم بعد از دریافت جایزه خود از مجموعه موسیقی ما برای برگزاری جشن سالانه موسیقی قدردانی کرد.

تک آهنگ برگزیده موسیقی سنتی (بخش مردمی)

در بخش مردمی تک آهنگ برگزیده موسیقی سنتی، معاصر و ارکسترال ایرانی که اسامی نامزدهای آن توسط حسین پاکدل و عاطفه رضوی قرائت شد، تندیس طلایی جشن به قطعه «چهار راه استانبول» با هنرمندی علیرضا قربانی، سامان صمیمی، مسعود کلانتری و غلامرضا صادقی تعلق گرفت.

علیرضا قربانی پس از دریافت تندیس گفت: دلم می‌خواست بگویم آنچه در این جشن برای من مهم است همت و غیرت دوستانی است که این جشن را با همه سختی‌ها و مشکلات برگزار می‌کنند. این نشانه همدلی است که با شرایط سخت جامعه امروز واقعا کار ارزشمندی را انجام می‌دهند.

آلبوم برگزیده پاپ (بخش کارشناسی و مردمی)

در بخش کارشناسی البوم برگزیده موسیقی پاپ که اسامی نامزدهای آن توسط مهراب قاسم‌خانی و شقایق دهقان خوانده شد، آلبوم «جز عشق نمی‌خواهم» به خوانندگی علیرضا عصار و موسسه آوای هنر به عنوان ناشر اهدا شد.

اما در بخش مردمی آلبوم برگزیده موسیقی پاپ که اسامی نامزدهای این بخش به‌صورت زنده توسط فرزاد حسنی خوانده شد، آلبوم «شانزه لیزه» به خوانندگی فرزاد فرزین و نشر آوای دوران تندیس را دریافت کرد.

فرزاد فرزین بعد از دریافت تندیس خود بیان کرد: خیلی از مردم خوبی که بابت این آلبوم رای دادند تشکر می‌کنم و خوشحالم این جایزه را از کسانی که برای آن‌ها کار می‌کنم دریافت کردم. من از روزبه بمانی هم قدردانی می‌کنم که در این آلبوم همراه با سایر گروه اجرایی همراه من بودند.

آلبوم برگزیده موسیقی نواحی، مقامی و آیینی

در بخش آلبوم برگزیده موسیقی نواحی، مقامی و آیینی که اسامی نامزدهای آن توسط فرزاد حسنی قرائت شد هم آلبوم «نوایی- آن‌دگر ۲» با هنرمندی مرتضی یگانه، مجید یگانه و زنده یاد غلامعلی پورعطایی تندیس طلایی را دریافت کرد.

دست اندرکاران  آلبوم پس از دریافت این جایزه ضمن قدردانی از انتخاب این آلبوم یاد و خاطره استاد پورعطایی را گرامی داشتند.

محمدرضا درویشی نیز پس از اعلام جوایز این بخش به سمت فرزاد حسنی رفت و به وی گفت که در اهدای جوایز این بخش اشتباهی صورت گرفته زیرا موسیقی اقوام ایران دارای تنوع فراوانی است که نمی‌تواند در یک قالب مورد قضاوت قرار گیرد.

موسیقی ما,بهنام بانی,فرزاد فرزین
بهنام بانی و فرزاد فرزین در جشن موسیقی ما


قدردانی از یک عمر فعالیت هنری حسین خواجه امیری

 قدردانی از حسین خواجه امیری (ایرج) بخش بعدی مراسم بود که در این بخش در ابتدا یک مصاحبه تصویری از  حسین خواجه‌امیری پخش و پس از آن نیز در حضور محمد اصفهانی، علیرضا قربانی، محمد علی شیرازی، تهمینه میلانی و اصغر همت مراسم قدردانی به عمل آمد.

حسین خواجه امیری با تشکر از برگزاری این مراسم گفت: من از مردم عزیز ایران بسیار تشکر می‌کنم که می‌دانم من را خیلی دوست دارند. واقعا از خوشحالی نمی‌دانم چه بگویم اما به هر ترتیب از همه شما عزیز به جهت برگزاری این برنامه تشکر می‌کنم.

پس از برگزاری این بخش فرزاد حسنی از حسین خواجه امیری خواست تا روی صحنه بماند. وی پس از اینکه عوامل اجرایی برنامه یک صندلی را روی صحنه آوردند تا حسین خواجه امیری روی آن بنشیند از احسان خواجه امیری فرزندش خواست که روی صحنه بیاید.

احسان خواجه امیری در قدردانی از مقام هنری پدرش اظهار کرد: امشب همه استادان زندگی من در سالن هستند. صحبت کردن از استاد ایرج بسیار مشکل است. وقتی من می‌خواستم خوانندگی را آغاز کنم با قله‌ای از آواز اصیل ایرانی مواجه شدم که فکر می‌کتم جایگزینی ندارد. استاد ایرج، من به شما افتخار می‌کنم و شما بهترین پدر دنیایی.

حسین خواجه امیری هم با لحنی طنز گونه در پاسخ گفت: تو هم پسر خوبی هستی. تو خیلی آوازه‌خوان خوبی هستی اما نمی‌دانم چرا رفتی سراغ موسیقی پاپ؟

احسان خواجه امیری هم که بر اساس هماهنگی‌های قبلی قرار بود برنامه‌ای را همراه پدرش اجرا کند، با لحنی طنز توضیح داد: واقعا نمی‌دانستم قرار است در این شرایط با پدر بخوانم. البته عصای پدر هم هست و اگر من اشتاه کنم معلوم نیست چه پیش خواهد آمد!

پس از صحبت‌های این دو هنرمند بود که ارکستری مشتمل بر چند هنرمند نوازنده قطعاتی را به آهنگسازی فریدون خشنود اجرا کرد.

پس از پایان اجرای این بخش فرزاد حسنی از احسان خواجه امیری خواست نام گروهش را نیز عنوان کند که خواجه امیری با حالتی خندان گفت: این روزها اسم‌های خارجی زیاد شده اما اگر بخواهیم اسم گروهمان را اعلام کنیم می‌گویم اسم گروه ما «احسان خواجه امیری باند» است!

حسین خواجه امیری,ایرج,جشن موسیقی ما
تجلیل از حسین خواجه امیری (ایرج)


تجلیل از محمد صالح‌علا


قدردانی از محمد صالح اعلا بخش بعدی مراسم بود که در این بخش محمد سعید شریفیان، محمد علی بهمنی، علیرضا میرعلینقی، تهمورس پورناظری و سیدعباس سجادی تندیس پنجمین جشن سالانه موسیقی ما را به وی اهدا کردند.

محمد صالح علا نیز پس از دریافت جایزه‌اش گفت: از استاد قنبری‌مهر عزیز که در این فرصت عزیز معلمی کردند خیلی ممنونم و یاد می‌کنم از عزیزانی که ناز هستند. همچنین از یکان‌یکان شما عزیزان نیز تشکر می‌کنم.

محمد صالح‌علا
تجلیل از محمد صالح‌علا


بیشتر بدانید : محمد صالح اعلا: مدتی قهر بودم, نازم را کشیدند و برگشتم!



ترانه‌سرای برگزیده (بخش کارشناسی)

در ادامه برنامه و در بخش کارشناسی ترانه‌سرای برگزیده که اسامی نامزدهای آن توسط رویا تیموریان قرائت شد، تندیس طلایی جشن به زنده‌یاد افشین یداللهی اهدا شد که در این بخش برادر این شاعر و ترانه‌سرای فقید جایزه را دریافت کرد.

برادر زنده‌یاد یداللهی پس از دریافت این تندیس گفت: من خیلی خوشحالم با اینکه افشین در سفر ابدی قرار دارد، هنوز آثارش در قلب مخاطبان و کارشناسان خاک ایران رسوخ کرده است. این جایزه نه برای من و افشین بلکه در بنیاد در شرف تاسیس افشین یدالهی قرار خواهد گرفت. البته در بخش موسیقی پاپ جایزه امسال جای ترانه خالی بود که امیدوارم در دوره های بعد برای هر آلبوم این بخش را هم در نظر بگیرید.

ترانه برگزیده (بخش کارشناسی)

در بخش کارشناسی ترانه برگزیده که اسامی نامزدهای آن توسط مهراب قاسم‌خانی و شقایق دهقانی خوانده شد، تندیس طلایی جشن پنجم به ترانه «کجا باید برم» با ترانه و خوانندگی روزبه بمانی اهدا شد.

روزبه بمانی بعد از دریافت جایزه‌اش عنوان کرد: به همه دوستانی که باشکوه‌تر از سال‌های قبل این جشن را برگزار کردند، خسته نباشید می‌گویم. من این جایزه و همه جایزه‌های قبلی را به نفس‌های مادرم و نگاه‌های پدرم تقدیم می‌کنم.

آلبوم برگزیده موسیقی تلفیقی (بخش کارشناسی و مردمی)

در بخش کارشناسی آلبوم برگزیده موسیقی تلفیقی که اسامی نامزدهای آن توسط فاطمه معتمدآریا قرائت شد، تندیس طلایی به آلبوم «بشنو از نو» اثر بهرام دهقانیار و نشر جوان اهدا شد.

بهرام دهقانیار پس از دریافت تندیس تصریح کرد: از همه دوستانی که در اجرای این آلبوم به من کمک کردند قدردانی می‌کنم.

در بخش مردمی نیز آلبوم برگزیده موسیقی تلفیقی و تجربی که فرزاد حسنی اسامی نامزدهای این بخش را قرائت کرد و آلبوم «مد و نای» اثر گروه دنگ شو و «کلاغ سفید» گروه دال تندیس طلایی جشنواره را دریافت کردند.

آلبوم برگزیده موسیقی مدرن، کلاسیک و ملل (بخش کارشناسی)

در بخش کارشناسی آلبوم برگزیده موسیقی مدرن، کلاسیک و ملل که اسامی نامزدهای آن توسط سحردولتشاهی خوانده شد، آلبوم «کوارتت شهرزاد» با هنرمندی شهرداد روحانی و همراهی کوارتت شهرزاد و آلبوم «برای تار و پیانو» با هنرمندی میلاد محمدی و هوشیار خیام آثار برگزیده معرفی شدند.

هوشیار خیام بعد از دریافت جایزه‌اش ضمن قدردانی از حسین علیزاده و میلاد محمدی از اینکه جایزه‌اش را از اولین استادش محمد سعید شریفیان دریافت می‌کند، ابراز خرسندی کرد.

تینا جامه‌گرمی هم بعد از دریافت جایزه آلبوم کوارتت شهرزاد از محمد سعید شریفیان، شهرداد روحانی، تهمورس پورناظری، همایون شجریان و سهراب پورناظری به دلیل مشاوره‌های هنری قدردانی کرد.

بهترین تنظیم‌کننده موسیقی پاپ، راک و تلفیقی (بخش کارشناسی)

در بخش کارشناسی بهترین تنظیم‌کننده برگزیده موسیقی پاپ، راک و تلفیقی که اسامی نامزدهای آن توسط پانته‌آ بهرام قرائت شد، سعید زمانی تندیس طلایی جشن را دریافت کرد.

اجرای چند قطعه موسیقایی به یاد درگذشتگان موسیقی کشورمان با هنرمندی آریا عظیمی‌نژاد، نیما رمضان و آرش سعیدی بخش دیگر مراسم بود که حین اجرای این برنامه، تصاویری از بزرگ لشگری، حسین برجیان، خلیل یوسفی، رمضان شکارچیان، فرهاد گرگین‌پور، محمود رحمانی‌پور، مصطفی مراد بختی، میرزا زاهر بقال، ناصر چشم‌آذر، ناصر زرآبادی و تعداد دیگری از هنرمندان فقید سال ۹۶ برای مخاطبان پخش شد.

پس از اجرای این قطعه نیز، قطعه «واروجان» با همراهی تعدادی دیگر از نوازندگان موسیقی اقوام استان مازندران اجرا شد.

قطعه برگزیده موسیقی تلفیقی و تجربی (بخش مردمی)

بخش بعدی مراسم که در حضور میلاد کیایی، محمد علی سپهر، فریدون خشنود، صدیق تعریف و علیرضا میرعلینقی برگزار شد، به اهدای جوایز بخش تلفیقی، راک و تجربی اختصاص داشت.

در بخش مردمی قطعه برگزیده موسیقی تلفیقی و تجربی که اسامی نامزدهای آن توسط رویا تیموریان قرائت شد، تندیس طلایی جشن به قطعه «باورم کن» به خوانندگی علی زندوکیلی و هنرمندی علیرضا افکاری، سعید زمانی و محمد سعید میرزایی تعلق گرفت.

علی زندوکیلی پس از دریافت تندیس خود از عوامل اجرایی این اثر موسیقایی قدردانی کرد.

آلبوم‌های برگزیده موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی (بخش مردمی)

در بخش مردمی آلبوم‌های برگزیده موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی تندیس طلایی جشن به آلبوم «امشب کنار غزل‌های من بخواب» به هنرمندی فردین خلعتبری، همایون شجریان و افشین یداللهی اهدا شد.

قطعه برگزیده موسیقی پاپ (بخش مردمی)

در بخش مردمی قطعه برگزیده موسیقی پاپ که اسامی نامزدهای آن توسط پانته‌آ بهرام قرائت شد، قطعات «ماه پیشونی» اثر هوروش بند، «یک لحظه نگاه کن» اثر ماکان بند تندیس طلایی جشن را دریافت کردند.

این در حالی است که فریدون خشنود پیش از قرائت برگزیده این بخش از مقام هنری ناصرچشم‌آذر، حبیب محبیان و ناصر فرهودی قدردانی کرد.

مهدی دارابی خواننده «هوروش بند» پس از دریافت جایزه‌اش گفت: من خیلی خوشحالم که امشب همایون شجریان اینجاست. او اسطوره من در طول این چند سال است. از سوی دیگر بسیار خوشحالم که این جایزه را از مردم گرفتم.

حامد حسین زادگان به نمایندگی از ماکان بند هم از دست اندرکاران مجموعه موسیقی ما و مخاطبان قدردانی کرد.

ناشر برگزیده موسیقی

مجمع صنفی تولید کنندگان آثار شنیداری هم تندیس طلایی جایزه بهترین ناشر برگزیده موسیقی را به موسسه «پرده هنر موسیقی» به مدیریت امیر عباس ستایگشر به اهدا کردند.

امیرعباس ستایشگر بعد از دریافت جایزه خود گفت: مطالبی که می‌خواهم بگویم خیلی با جشن و شادی سنخیت ندارد. من در بیست سالی که در موسیقی هستم سعی کرده‌ام با مقاله و نوشته حرف‌هایم را بزنم.

وی ادامه داد: من امروز فکر می‌کنم همین هنرمندان هستند که باید دغدغه‌هایشان را بیان کنند، چون مدیران به هیچ عنوان دغدغه ما را ندارند. امروزه هزاران مکان وجود دارد که بسته‌های موسیقایی خوانندگان مطرح کشورمان را با عنوان سرقت و قاچاق به فروش می‌رسانند. امروز مسائل زیادی در حوزه موسیقی وجود دارد. قطعا اختلافات زیاد است اما امروز به این نتیجه رسیدم که فقط خودمان هستیم که می‌توانیم کارهایمان را به سرانجام برسانیم و نکته آخر اینکه عزت را خداوند می‌دهد.

کنسرت‌گذار برگزیده سال

پس از این بخش نوبت به کنسرت‌گذار برگزیده رسید که در این بخش تندیس طلایی جشن به انتخاب مجمع صنفی ناشران ایران به موسسه «ترانه شرقی» به مدیریت محسن رجب‌پور اهدا شد.

محسن رجب‌پور نیز پس از دریافت جایزه‌اش گفت: من این جایزه را به همه مدیران شرکت ترانه شرقی از جمله نیکیتا مرتضوی، مجید رونقی و مهیار رجب‌پور تقدیم می‌کنم که کمک کردند این جایزه را دریافت کنم.

بیشتر بدانید : جنجال آهنگ گروهی که حتی نام خودش را غلط تلفظ می‌کند

بیشتر بدانید : گرمی 2018: برندگان نهایی /از لیدی گاگا تا متالیکا

بیشتر بدانید : پرفروش های موسیقی ایران بعد از انقلاب/از دهاتی شادمهر تا اصفهانی

بیشتر بدانید : خواجه امیری با شعری تامل برانگیز از افشین یداللهی یادش را زنده کرد

بیشتر بدانید : نگاهی به گروه‌های مطرح راک ایرانی


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir