بیوگرافی و نقاشی‌ های پیر اگوست رنوآر + تصاویر
پی‌یر آگوست رنوآر نقاش فرانسوی بود. حیات هنری رنوآر نخست تحت تاثیر هنر چینی بود. آگوست رنوآر سپس به سبک نقاشانی همچون سیسیلی و کلود مونه که از بنیانگذاران مکتب امپرسیونیسم در نقاشی بودند پیوست

نقاشان بزرگ جهان: معرفی آثار و بیوگرافی پیر آگوست رنوار

پی‌یر آگوست رنوآر ‏(به فرانسوی: Pierre Auguste Renoir)‏‏ (۲۵ فوریه ۱۸۴۱ - ۳ دسامبر ۱۹۱۹) نقاش فرانسوی بود.

او در لیموژ فرانسه به دنیا آمد و از جوانی نقاشی را آغاز کرد. او بعدها به پاریس آمد و در آنجا نقاش‌خانه‌ای دایر کرد و به ترسیم صورت اشخاص اشتغال ورزید. حیات هنری او نخست تحت تاثیر هنر چینی بود. او سپس به سبک نقاشانی همچون سیسیلی و کلود مونه که از بنیانگذاران مکتب امپرسیونیسم در نقاشی بودند پیوست.

تابلوی لا لوژ اثر رنوار
تابلوی لا لوژ اثر رنوار

رقص در مولن دو لا گالت اثر رنوآر
رقص در مولن دو لا گالت اثر رنوآر

پیر اگوست رنوآر، قایقرانی در سن
پیر اگوست رنوآر، قایقرانی در سن 

این نقاشان درآثار خود سوژه‌های طبیعی وفضای آزاد را با نور و رنگ طبیعی انتخاب نمودند. آثار رنوار به آثار تابستانی معروف است و از شفافیت و نور و سایه‌روشن‌های روزهای تابستان برخوردار است.

برخی از آثار اگوست رنوآر عبارت بودند از: ضیافت در شب، که از بهترین آثار امپرسیونیسم به شمار می‌رود، و همچنین آسیای گالِت ، تاب، و لوژ . رنوآر بیش از خود اشیا به انعکاسات نور در اشیاء توجه داشت.

نقاشی دو خواهر اثر آگوست رنوار
نقاشی دو خواهر اثر آگوست رنوار

زندگی نامه آگوست رنوار

پی‌یر آگوست رنوآر (به فرانسوی Pierre Auguste Renoir)، نقاش فرانسوی، در سال ۱۸۴۱ به دنیا آمد.ابتدا به عنوان هنرمند تجاری و سپس چندین سال به عنوان نگهبان موزهٔ لوور پاریس کار کرد. در سال ۱۸۶۲ برای تحصیل نزد شارل گلیر رفت و در استودیو شخصی او با بازیل، کلود مونه و سیسلی آشنا شد و به عضویت گروه آنها درآمد. در سال ۱۸۷۰اولین طرح خود را کشید و از آن پس اغلب با مونه کار کرد.

از جوانی نقاشی را آغاز کرد. او بعدها به پاریس آمد و در آنجا نقاش‌خانه‌ای دایر کرد و به ترسیم صورت اشخاص اشتغال ورزید. حیات هنری او نخست تحت تاثیر هنر چینی بود . او سپس به سبک نقاشانی همچون سیسیلی و کلود مونه که از بنیانگذاران مکتب امپرسیونیسم در نقاشی بودند پیوست. این نقاشان درآثار خود سوژه‌های طبیعی و فضای آزاد را با نور و رنگ طبیعی انتخاب نمودند . آثار رنوار به آثار تابستانی معروف است و از شفافیت و نور و سایه‌روشن‌های روزهای تابستان برخوردار است.

آثار نقاشی آگوست رنوآر
آثار نقاشی آگوست رنوآر

آثار پیر آگوست رنوآر نقاش بزرگ فرانسوی
آثار پیر آگوست رنوآر نقاش بزرگ فرانسوی

ناهار ثایقرانان اثر آگوست رنوآر
ناهار قایقرانان اثر آگوست رنوآر

نقاشی های اگوست رنوآر
نقاشی های اگوست رنوآر

وی در دومین، سومین و هفتمین دور نمایشگاه امپرسیونیسم همراه مونه و دیگر پیشگامان این مکتب نقاشی شرکت کرد و در طی سال‌های ۱۸۷۸ تا ۱۸۸۳ نمایشگاه‌هایی را به صورت انفرادی برپا کرد . در سال ۱۸۷۵، مشکلات مالی هنرمندان سبک امپرسیونیسم آنها را وادار به حراج آثار خود کرد. در سال ۱۸۹۰ برای آخرین بار در یک نمایشگاه گروهی همراه دیگر امپرسیونیست‌ها شرکت کرد و مدال لژیون را نصیب خود کرد. رنوار با وجود ناراحتی‌های جسمانی که داشت تا آخر عمر به نقاشی کشیدن ادامه داد.

دختران در کنار پیانو
دختران در کنار پیانو 

آثار نقاشی آگوست رنوآر
آثار نقاشی آگوست رنوآر

پرتره ژن ساماری
پرتره ژن ساماری

نقاش بزرگ فرانسوی پس از ۷۸ سال زندگی که ۹ سال آخر آن به گوشه نشینی بر اثر بیماری رماتیسم سپری شد، در ۱۷ دسامبر ۱۹۱۹ در فرانسه درگذشت.

 

بیشتر بدانید : گران قیمت ‌ترین نقاشی ‌های مشهور جهان!! + عکس

بیشتر بدانید : بزرگترین نقاشان تاریخ را بشناسید + تصاویر

بیشتر بدانید : شاهکارهای نقاشی هنرمندان بزرگ جهان+تصاویر

 


تهیه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ