چشم تو چشم با مونالیزا/ یک فرصت استثنائی + عکس
برنده ی خوش شانس حراجی جدیدی که از سوی موزه لوور پاریس برگزار شده فرصت تماشای از نزدیک تابلوی مونالیزا را به دست خواهد آورد 

برنده خوش‌شانسی که به دیدار شاهکار داوینچی می‌رود

برنده ی خوش شانس حراجی جدیدی که از سوی موزه لوور پاریس برگزار شده فرصت تماشای از نزدیک تابلوی مونالیزا را به دست خواهد آورد. این یکی از چندین تجربه ی تکرار نشدنی ای است که در این حراجی به مزایده گذاشته شده اند. حراجی مذکور از سه شنبه ی هفته ی گذشته آغاز شده است.

برنده ی حراجی در جلسه ی معاینه ی سالانه ی تابلوی مونالیزا، شاهکار لئوناردو داوینچی شرکت خواهد کرد که یکی از مشهورترین تابلوهای نقاشی دنیا است. در این جلسه نقاشی را برای معاینه از قابش خارج می کنند.

چشم تو چشم با مونالیزا

دیگر تجربه هایی که در حراجی مذکور به مزایده گذاشته شده عبارتند از: یک تور اختصاصی در موزه لوور به همراه ژان لوک مارتینز رئیس و مدیر موزه، یک تور شبانه به همراه مشعل در لوور و یک کنسرت اختصاصی در تالار ستون های زن پیکر موزه.

برندهایی همچون کارتیه و دیور هم در این حراجی با موزه لوور وارد همکاری شده اند.

برند جواهرسازی کارتیه یکی از دستبندهای مدل Panthère de Cartier خود را برای این حراجی اهدا کرده که در زمان بازدید اختصاصی برنده ی حراجی از گالری کارتیه به او اعطا خواهد شد. برنده ی حراجی در این بازدید تاج های جواهر نشان فرانسوی را خواهد دید و از کارگاه های محرمانه ی جواهرسازی کارتیه در پاریس دیدن خواهد کرد.

آثار هنری اهدایی هنرمندانی همچون یوهان کرتن، کاندیدا هوفر و ایوا جاسپین هم در این حراجی به مزایده گذاشته خواهد شد.

چشم تو چشم با مونالیزا

برگزارکنندگان حراجی در اطلاعیه ای اعلام کردند که موزه لوور از درآمد حاصل از این حراجی برای «در دسترس قرار دادن موزه برای همه ی افراد» بهره خواهد گرفت. یکی از برنامه های مد نظر موزه، ساخت استودیوی موزه لوور است، مکانی جدید که تمرکز آن بر آموزش هنری و فرهنگی خواهد بود.

مارتینز، رئیس و مدیر موزه لوور می گوید: «در دوران همه گیری که در وهله ی اول به آسیب پذیرترین اقشار جامعه صدمه وارد کرده، این پروژه ضرورت بیشتری هم پیدا می کند.»

این حراجی تا ۱۵ دسامبر ادامه خواهد داشت. برندگان حراجی ۲ سال فرصت دارند تا از تجربیات مذکور استفاده کنند.

لوور بزرگ ترین و مشهورترین موزه ی دنیا است و هر ساله نزدیک به ۱۰ میلیون بازدیدکننده دارد.

اما مانند بسیاری از مکان ها، به دلیل همه گیری کرونا چندین ماه است که مجبور به بستن درهای خود به روی مردم شده است. 

 

بیشتر بدانید : چه چیز‌هایی را درباره تابلوی مونالیزا نمی‌دانیم؟! + عکس

بیشتر بدانید : رازهای مونالیزا فاش شد!! (+تصویر)

بیشتر بدانید : رمزگشایی از اسرار مونالیزا، معروف ترین نقاشی جهان + عکس

بیشتر بدانید : راز داوینچی پیچیده تر شد: کدام نسخه مونالیزا قدیمی تر است؟ + تصاویر

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com