لطفا اگر سرماخورده اید سرکار نروید
سرماخوردگی گاهی یک بیماری ویروسی است که به راحتی به دیگران منتقل می شود، بنابراین برای پیشگیری از انتقال آن بهتر است نکاتی را رعایت کنید

پیشگیری از انتقال سرماخوردگی به دیگران با رعایت چند نکته

شوخی که همیشه با دوستانمان داشتیم را به یاد آوریم: "اگر از مریضی در حال مرگ هم باشم، مادرم من را به مدرسه می‌فرستد." سال‌ها از آن خاطرات گذشته است و برخی از ما هنوز هم وقتی بیمار هستیم، فکر می‌کنیم به زودی خوب می‌شویم و نباید از مرخصی‌هایمان برای بیماری استفاده کنیم.

بدون شک یکی از مهم‌ترین آداب در زندگی، رعایت حقوق و توجه به سلامت دیگران است که با سر کار رفتن در زمان بیماری تناقض دارد. بیمار می‌شویم. سرمان سنگین می‌شود و پشت هم سرفه و عطسه می‌کنیم. در همین حالت دلمان نمی‌خواهد به دلیل بیماری در خانه بمانیم.

اگر بیماری ما با علایم سرماخوردگی که در فصل‌های سرد سال رخ می‌دهد همراه باشد، ممکن است علل آن مانند بیماری‌های شایع این روزها، ویروسی باشد و به دیگران انتقال یابد.

این اتفاق در محل کار، به سادگی می‌تواند افراد جدیدی را درگیر بیماری کند و متأسفانه ما باعث مریض شدن آن‌ها می شویم. هر یک از ما می‌دانیم که در محل کار چه سوالاتی را نباید مطرح کنیم، چه کار‌هایی از حیطه ادب خارج هستند و در چه چارچوبی باید عمل کنیم.

بسیاری از ما نمی‌دانیم که مرخصی در محل کار هنگامی که بیمار هستیم، یکی دیگر از این آداب و اصول است که باید آن را رعایت کنیم. اگر بیمار می‌شویم، باید تا بهبود کامل صبر کنیم و سر کار نرویم. این کار رعایت آداب معاشرت است. به علت چنین بی‌احتیاطی، همکاران ما و افرادی مانند خانواده و فرزندان آن‌ها هم در معرض خطر قرار می‌گیرند. هر چند روز به طول بینجامد مهم نیست. با همکاران خودتان صحبت کنید و مرخصی بگیرید.

همین رفتار درباره بچه مدرسه‌ای‌ها هم اتفاق می افتد. خیلی از بچه‌ها از همکلاسی‌هایشان که در دوره انتقال ویروس است،  بیماری می گیرند. این که به هر بهایی به مدرسه یا سر کار برویم اما سلامتی دیگران را به خطر بیندازیم و دیگران را هم درگیر دوره بیماری بکنیم، کار درستی نیست و بهتر است والدین از همین امروز رعایت کنند و به سلامتی دیگران اهمیت دهند.


بیشتر بدانید : چگونه سرماخوردگی را از آنفلوانزا تشخیص دهیم

بیشتر بدانید : 7 نشانه که می گوید سرماخوردگی شما جدی تر از آن است که فکر می کنید

بیشتر بدانید : بهبود سریعتر علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا با این نوشیدنی ها

بیشتر بدانید : بعد از سرماخوردگی چند روز باید در خانه بمانید؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: irna.ir