اندازه دور کمر چند باید باشد که فرد سالمی محسوب شویم؟
اندازه دور کمر علاوه بر اینکه بر روی زیبایی اندام تاثیر می گذارد، رابطه مستقیم با سلامت فرد نیز دارد که در این مطلب به چگونگی این ارتباط اشاره می شود

 رابطه اندازه دور کمر و سلامت

اگر نمی‌دانید که افزایش اندازه کمر یا دور شکم می‌تواند چه عوارضی برای شما به‌دنبال داشته باشد، بهتر است نگاهی به این مطلب بیندازید.

بیشتر بدانید : سایز کمرتان را با رعایت این سه دستور به راحتی کم کنید

کدام بیماری‌ها با افزایش اندازه کمر بروز می کند؟

تجمع چربی‌ها در اطراف شکم می‌تواند باعث ایجاد مقاومت به انسولین در بدن شود و زمینه بروز پیش‌دیابت یا دیابت نوع ۲ را فراهم کند. ابتلا به فشار خون بالا به‌دلیل تنگ شدن بافت عروق خونی هم از دیگر عوارض افزایش اندازه کمر است. معمولا احتمال بروز سکته‌های قلبی و مغزی در افراد دارای شکم‌های بزرگ بسیار بیشتر از دیگر افراد است.

بیشتر بدانید : مروری بر دیابت نوع 2 علل و درمان دیاب

بیشتر بدانید : رابطه اندازه دور کمر و ریسک ابتلا به بیماری کبد

بیشتر بدانید : پیش بینی خطر حمله قلبی با اندازه دور کمر

استاندارد اندازه کمر

میزان استاندارد سایز کمر براساس استخوان‌بندی، سن و جنس افراد متغیر است اما براساس یک استاندارد کلی توصیه می‌شود که خانم‌های بزرگ سال اجازه ندهند سایز کمرشان بیشتر از ۸۶ سانتی‌متر و آقایان بزرگ سال بیشتر از ۱۰۱ سانتی‌متر شود.

کاهش اندازه دور شکم

اگر براساس تعاریف بالا متوجه شدید که سایز کمرتان زیاد است و سلامت تان در معرض خطر قرار دارد، انجام دادن ورزش‌های هوازی مانند درجا زدن، اندازه دور کمر مطلوب برای زنان و مردان چقدر است؟، طناب زدن، دویدن، دوچرخه‌سواری یا شنا کردن برای کاهش اندازه کمر بسیار موثر خواهد بود. از طرف دیگر، شما باید مقدار غلات نشاسته‌ای مانند نان، سیب‌زمینی، برنج و ماکارونی را به همراه مقدار چربی‌های دریافتی به‌طور قابل توجهی در رژیم غذایی کاهش دهید.

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با دراز نشست امکان پذیر است؟

بیشتر بدانید : اندازه دور کمر مطلوب برای زنان و مردان چقدر است؟

بیشتر بدانید : علت چاقی دور کمر چیست؟

بیشتر بدانید : دور شکم را چگونه اندازه بگیریم؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com