در اوضاع کرونا سرکار رفتن چقدر خطرناک است؟
شیوع کرونا یکی از بزرگترین استرس های این روزهای ما شده، به ویژه برای افرادی که سر کار می روند، اما سر کار رفتن در این شرایط چقدر خطرناک است؟ در ادامه به بررسی آن می پردازیم

سرکار رفتن چقدر خطرناک است؟

چند روزی می‌شود که آرام آرام بیشتر مشاغل شروع به کار کرده‌اند. هر چند در ظاهر ممکن است فکر کنیم همه چیز در حال برگشت به روال سابق است، اما بهتر است فراموش نکنیم که خطر ابتلا به کرونا هنوز وجود دارد.

این خطر در برخی موقعیت‌ها بیشتر و برای برخی افراد جدی‌تر است. جدولی در نشریه NEJM منتشر شده و می‌تواند در یک نگاه به ما نشان دهد که چه میزان خطر در کمین ماست و در زمان حضور در محل کار باید چه نکاتی را در نظر داشته باشیم (تصویر این جدول را در انتهای مطلب مشاهده می کنید).

بیشتر بدانید : کرونا ویروس را با این داروها تحریک نکنید!

بیشتر بدانید : آیا مس واقعا دشمن کروناست؟

 دسته الف مشخص شده با رنگ سبز

 به این گروه از افراد توصیه می‌شود بیرون از خانه از ماسک استفاده کنند، بهداشت دست‌ها را جدی بگیرند (شست وشوی مکرر یا استفاده از ژل ضدعفونی‌کننده) و در صورت لزوم از دیگر پوشش‌های محافظتی مانند دستکش یا شیلد استفاده کنند.

دسته ب مشخص شده با رنگ نارنجی 

تمام مواردی که برای دسته الف گفته شد، توسط این گروه باید رعایت شود. با توجه  به موقعیت شخص، ارزیابی میزان خطر در شغل و میزان در تماس بودن با دیگران در زمان کار کردن، شاید لازم باشد فرد به کمتر فعالیت کردن خود در بیرون از خانه، فکر کند یا تغییراتی در محیط کارش ایجاد کند.

دسته ج مشخص شده با رنگ قرمز

 تمام مواردی که برای دسته الف گفته شد، توسط این گروه باید رعایت شود. با توجه به خطر بالا، توصیه به کار نکردن درباره این گروه جدی‌تر است.

کروناویروس

بیشتر بدانید : آیا با سرد شدن هوا کرونا دوباره برمی گردد؟

بیشتر بدانید : بیماری های گوارشی که در بین ایرانیان بسیار شایع است

بیشتر بدانید : ضدعفونی کننده الکلی بهتر است یا نانویی؟

بیشتر بدانید : آیا حس بویایی بیماران کرونایی برمی گردد؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com