عادت های غلطی که باعث بیماری شما می شود
 گاهی با تغییرهای بسیار ساده در عادت های خود می توانید سلامتی خود را تضمین کنید و از برخی بیماری ها در امان باشید

 این رفتارهای اشتباه می تواند شما را مریض کند

خودمان هم خبر نداریم که برخی عاداتمان می‌توانند به سلامتی ما آسیب بزنند و باعث شوند که زودتر بیمار شویم. چند تغییر ساده به ما کمک می‌کند که کمتر دچار سرما خوردگی شویم.

از ناخن جویدن پرهیز کنید

جویدن ناخن یک روش مطمئن برای ورود میکروب به بدن شما است. وقتی ناخن خود را می‌جوید در واقع راهی برای ورود ویروس‌هایی که در زیر ناخن‌هایتان تجمع کرده اند، به بدن باز می‌کنید.

شستن درست دست ها

همه ما از اهمیت شست‌وشوی دست‌ها آگاهیم، اما بعضی با روش صحیح این‌کار آشنا نیستند و با سرعت دست‌های خود را می‌شویند. برای شستن دست‌های خود از صابون یا مایع شوینده دست، آب گرم استفاده کرده و آنها را حداقل به مدت 20 ثانیه کاملاً بشویید.

نوشیدن آب به اندازه کافی

عدم نوشیدن آب کافی شما را در معرض کم آبی قرار می‌دهد که بر توانایی بدن شما در پردازش و دفع سموم تأثیر منفی می‌گذارد و سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می‌کند.

استرس کاری می تواند شما را ضعیف کند

استرس مزمن می‌تواند شما را در برابر بیماری‌ها ضعیف کند. اگر دچار فرسودگی شغلی هستید و در محل کار استرس دارید، مستعد سرماخوردگی هستید.

از مصرف بیش از حد شیرینی‌جات بپرهیزید

مصرف مواد غذایی شیرین به طور کلی برای سلامتی مضر است؛ مصرف قند روی باکتری‌های روده که نقش حیاتی در سیستم ایمنی دارند هم تاثیر گذار است.

در آغوش گرفتن عزیزان

در آغوش گرفتن روی بدن اثر ضد استرس دارد و بر اساس تحقیقات می‌تواند مانع بیمار شدن شما شود. فقط حواستان باشد که کسی را که بیمار است بغل نکنید!

وسواس تمیزی می تواند منجر به بیماری می‌شود

احتمالا برخلاف باورتان، وسواس درمورد نظافت از شما در برابر بیماری محافظت بیشتری نمی‌کند. بهعنوان مثال، تمیز کردن مداوم دست‌ها پوستتان را که از شما در برابر میکروب‌های مضر محافظت می‌کند و اولین حفاظ دفاعی بدن شماست، از بین خواهد برد.

خوردن صبحانه خیلی مهم است

صرف صبحانه روی سطح انرژی شما در طول روز تاثیر گذار است و نخوردن آن می‌تواند منجر به ضعیف شدن و آسیب‌پذیری بیشتر شما در برابر بیماری شود.

بیشتر بدانید : ناخن جویدن نشانه بیمار بودن شماست؟

بیشتر بدانید : عادت های بد شبانه که باعث چاقی می شوند

بیشتر بدانید : درمان ناخن جویدن با چند روش ساده و موثر

بیشتر بدانید : سلامت مغز را با کنار گذاشتن این عادت های غلط تضمین کنید

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khabaronline.ir