امروزه حفظ سلامت استخوانها یکی از مهمترین مباحث طب پیشگیری می‌باشد. در واقع تغییر سبک‌زندگی سبب گردیده تا مردم بیش از پیش با مشکلات استخوانی مواجه گردند.

 

 

امروزه حفظ سلامت استخوانها یکی از مهمترین مباحث طب پیشگیری می‌باشد. در واقع تغییر سبک‌زندگی سبب گردیده تا مردم بیش از پیش با مشکلات استخوانی مواجه گردند.
در ذیل نکاتی چند در خصوص نیاز استخوانها بر اساس جدیدترین توصیه آکادمی انجمن اورتوپدی امریکا برای سنین مختلف ارائه می گردد.

بین سنین 10 الی 20 سال : باید حدود 1300 میلی گرم کلسیم روزانه دریافت نمایند که می‌توان آنرا از طریق مصرف روزانه غذاهای سرشار از کلسیم مثل پنیر و سبزیجات با برگهای سبز و نیز مصرف حداقل سه لیوان شیر در روز تامین نمود.

بین سنین 20 الی 35 سال : دریافت روزانه حداقل 1000 میلی گرم کلسیم و انجام ورزشهایی مانند پیاده‌روی و یا دوی آهسته به مدت حداقل 20 دقیقه یک روز در میان

بین سنین 35 الی 50 سال: این گروه سنی نیز نیاز به دریافت 1000 میلی‌گرم کلسیم دارد ضمن اینکه ممکن است تا حدی پوکی استخوان از قبل شروع شده باشد و در صورت امکان بهتر است علاوه برمصرف غذاهای غنی از کلسیم و شیر با پزشک خود جهت بررسی بیشتر به پزشک مراجعه نمایید.

سن 50 سال یا بیشتر : حتما 1000 میلی گرم در روز کلسیم مصرف نموده و حداقل 30 دقیقه ورزش سه بار در هفته یا هر روز انجام دهید. و با نظر پزشک خود ویتامین  Dنیز مصرف نمایید.

         (در مقالات بعدی توصیه های مفیدی دیگر در خصوص استخوانها ارائه خواهد گردید)

تهیه و تدوین : گروه سلامت سیمرغ ـ دکتر سمیرا سرخوش
 
اختصاصی سیمرغ  www.seemorgh.com/healt