مصرف روزانه 1 گرم (4/1 قاشق چایخوری ) دارچین، نه تنها سبب کاهش چشمگیر قند خون میگردد بلکه در کاهش چربی بد خون ( LDL) و افزایش....
در مطالعه اخیر تحقیقاتی (USDA )  آمریکا،  بر روی دارچین،  تعدادی از کسانیکه به دیابت نوع دوم مبتلا بودند روزانه 1 گرم (4/1 قاشق چایخوری ) به مدت 6 هفته‌ مصرف نمودند،  دیده شد، نه تنها سبب کاهش چشمگیر قند خون میگردد بلکه در کاهش چربی بد خون ( LDL) وافزایش چربی خوب خون‌(HDL ) تاثیر بسزایی داشته است.  به عبارتی دیگر دیده شده  که میزان تاثیر دارچین در متابولیسم قند بیش از 20 برابر اثر انسولین بوده است.

همانطور که می‌دانید در کشور ما نیز از قدیم الایام از دارچین به عنوان یک ادویه خوش طعم  و شناخته‌شده در هنگام طبخ غذا و یا حتی همراه با چایی،  مصرف میگردید، در واقع پیشگیری از ابتلاء به بسیاری از بیماریها مانند افزایش کلسترول و رسوب آن در عروق و یا بالا رفتن بیش از اندازه قند خون بدینوسیله انجام میگردید.  لذا اثر بخشی چنین تحقیقاتی از نظر علمی ‌ثابت می‌کند که هر چه بیشتر با طب سنتی آشنا شده و از فواید بی‌شمار آن استفاده نماییم.

همچنین به دیابتی‌های نوع دوم توصیه میشود،  در صورتی که دستگاه اندازه‌گیری قند خون در منزل دارند ضمن رعایت رژیم غذایی دیابتی در ساعات مختلف روز میزان قند خون ( برای مثال قند خون ناشتا ) را اندازه گیری نموده و شب بعد از شام 4/1 قاشق چایخوری دارچین پودر شده را در قهوه یا چایی خود بزیزید و مجدداً در روز بعد قند خون ناشتا را اندازه گیری نمایید.  بدین ترتیب تاثیر شگفت انگیز آنرا خواهید دید.

البته توصیه میگردد تا با پزشک خود مشورت نموده و از ایشان در تنظیم قند خود کمک بگیرید.
تهیه وتدوین: گروه سلامت سیمرغ ـ دکتر سمیرا سرخوش
اختصاصی سیمرغ  www.seemorgh.com/health