در این مقاله ما به موضوعاتی روزمره که شاید هرگز به آنها فکر نمی‌کردید میپردازیم تا به شما یاد آور شویم که چطور می‌توان از بسیاری....
 

در این مقاله ما به موضوعاتی روزمره که شاید هرگز به آنها فکر نمی‌کردید میپردازیم تا به شما یاد آور شویم که چطور می‌توان از بسیاری از بیماریها و مشکلاتی که سبب به خطر انداختن سلامتی ما میگردند پیشگیری نمود.

1- مکان نامناسب برای تلویزیون شما

مطالعات نشان داده‌ا‌ند حواس‌پرتی به هنگام خوردن غذا دشمن خط اول شماست. هرگز به هنگام غذا خوردن به تلویزیون نگاه نکنید چرا که نه تنها میزان غذایی که می‌خورید را فراموش می‌کنید بلکه دیده‌شده سرعت خوردن غذا نیز با نوع برنامه تلویزیونی در ارتباط بوده و این نیز به سلامت بدن شما لطمه می‌زند، لذا توصیه می‌گردد، در مکانی غذا بخورید که تلویزیون در آنجا نیست و یا اگر در آپارتمانی کوچک زندگی میکنید قبل از شروع به غذا خوردن تلویزیون خود راخاموش کنید.

 
2- مکان نامناسب برای مطالعه درشب
مطالعه در نور زیاد در اطاق خواب سبب اختلال در خواب میگردد در واقع  ترشح  ملاتونین که با شدت نور درارتباط است دچار مشکل در تنظیم ترشح شده و نهایتاً اختلال خواب را سبب می‌گردد. لذا توصیه میگردد یا در زمان خواب در شب مطالعه نکنید یا در اطاق خواب از نورمخصوص مطالعه استفاده کنید و چراغ اطاق خواب را خاموش کنید.
 

 
3- مکان نا‌مناسب برای مسواک‌های شما
قراردادن مسواکها در مجاورت کاسه دستشویی، مکان نامناسبی است زیرا بر اساس تحقیقی که توسط متخصصین میکروب‌شناسی انجام شده‌است بیش از 2/3 میلیون میکروب در هر اینچ مربع ( هر 5/2 سانتیمتر مربع ) در کاسه دستشویی وجود دارد و هنگامیکه شما شیر آب را باز میکنید ذرات در محیط پراکنده میگردد و قطعاً مسواکها آلوده خواهد شد. لذا توصیه می‌گردد تا مسواکهای خود را در کمدی که داروها را نگهداری میکنید قرار دهید و یا حداقل در محیطی در‌بسته بگذارید.

 
4- مکان نامناسب برای نگهداری کتانی و دمپایی
هرگز کتانی و دمپایی های را که در خارج از منزل می‌پوشید را در کمد اطاق خواب نگذارید، چرا که علاوه بر آلوده بودن کف کفشها به موادی آلرژن، نیز آغشته است که میتواند بسیار دردسر زا باشد و سبب ایجاد و یا تشدید آلرژی میگردد.
بهتر است در مکانی خارج از اطاق در جاکفشی یا در زیر چهار پایه قرار دهید.
 
 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ ـ دکتر سمیرا سرخوش
اختصاصی سیمرغ    www.seemorgh.com/health
 
 
لینکهای مرتبط
 
مکانهای نامناست برای سلامتی(2)