در مقاله قبلی به مکانهایی اشاره کردیم که برای بهداشت و سلامتی نامناسب می‌باشند. در اینجا نیز به ادامه این مطلب می‌پردازیم .

 

در ادامه مقاله پیش، نکات ذیل را جهت حفظ سلامتی بیشتر شما توصیه می‌کنیم :

5 - مکان نامناسب برای سرد کردن غذا

گذاشتن یک قابلمه بزرگ از غذاهای پخته شده و داغ در یخچال برای سرد شدن آن، مکانی نامناسب است که سبب گرم شدن غذاهای موجود در یخچال شده و در نهایت ایجاد مسمومیت غذایی می‌گردد. لذا برای سرد کردن غذا بهتر است که آن را حدود یک ساعت درآشپزخانه گذاشته تا کمی‌خنک شده و سپس آنرا به یخچال منتقل کرد و یادر ظرفهای کوچکتر ریخته و درون یخچال بگذارید.
 

 6- مکان نامناسب صندلی هواپیما برای کسانی که بیماری ترس از پرواز دارند

افرادی که از بیماری پرواز رنج می‌برند باید از نشستن در عقب هواپیما خودداری کرده و بیماری خود را به مهماندار اطلاع دهند. از آنجایی که بیشترین حرکت هواپیما مربوط به ناحیه عقب و نیز نوک هواپیماست توصیه میگردد تا بر روی صندلی‌های بال بنشینند که حداقل حرکت را دارد.
 

7- مکان نامناسب برای کیفهای شما

در تحقیقاتی که انجام شده است، گزارش گردیده که در حدود 10.000 میکروب در هر اینچ مربع در کیفهای شما وجود دارد به خصوص در قسمت دسته و زیر کیف، چرا که اگر توجه کنید کیف را در کف اتوبوس، زیر میز رستوران و یا کنار سینک دستشویی می‌گذارید که همه مکانهای آلوده است. لذا فراموش نکنید که آشپزخانه جای مناسبی برای کیف شما نیست .   

 

8- مکان نامناسب برای ذخیره داروها

بسیاری از شما داروها رادر کمد یا کابینتی مخصوص در حمام نگهداری می‌کنید باز هم مکانی نامناسب که به دلیل دمای بالای حمام و یا بخار داروها خراب خواهند شد. بهتر است تا داروها را در مکانی خشک و خنک نگهداری نمایید.
 
 
 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ ـ دکتر سمیرا سرخوش
اختصاصی سیمرغ   www.seemorgh.com/health
 
 مطالب مرتبط
 مکانهای نامناسب برای سلامتی‌(1)