دلایل عجیبی که باعث ریزش موها می شوند
 داروهایی از قبیل رقیق کننده های خون، داروهای ضد آکنه با ویتامین A بالا، استروئیدهای انابولیک، داروهای آرتریت، افسردگی، نقرس، مشکلات قلبی یا فشار خون بالا ممکن است منجر به ریزش مو شوند

ریزش مو بر اثر مصرف داروهایی خاص

یکی از عوارض جانبی دارها ریزش مو است. داروهایی از قبیل رقیق کننده های خون، داروهای ضد آکنه با ویتامین A بالا، استروئیدهای انابولیک، داروهای آرتریت، افسردگی، نقرس، مشکلات قلبی یا فشار خون بالا ممکن است منجر به ریزش مو شوند.

بیشتر بدانید : شایع‌ترین علل ریزش مو در خانم‌ها و درمان آن


به تازگی بچه دار شده اید

نوزاد خوابیده

در زمان بارداری هورمون ها از ریزش معمولی موها پیشگیری می کنند و باعث می شود موهایی ضخیم ت و جذاب تر داشته باشید ولی پس از تولد این موهای اضافه می ریزند و بعد از 3 تا 6 ماه بدنتان به تعادل می رسد.

ریزش مو به دلیل کمبود آهن

کمبود آهن،ناخن های شکننده

آهن کمک می کند موهایی سالم داشته باشید. اگر علاوه بر ریزش مو، ناخن هایی شکننده، پوستی زرد یا رنگ پریده، تنفس ضعیف و ضربان قلب سریع دارید ممکن است علت آن کمبود آهن باشد.


ریزش مو به دلیل  استرس

استرس

گاهی اوقات استرس زیاد می تواند سیستم ایمنی بدن شما را فعال کرده و به فولیکول های مو حمله کنند و باعث ریزش مو شوند


ریزش مو به دلیل جراحی کاهش وزن

جراحی کاهش وزن

اگر سطح روی بدنتان کم شود احتمالا با عوارض بعد از جراحی روبرو خواهید شد بنابراین با  توصیه پزشک می توانید از مکمل روی استفاده کنید تا ریزش موهایتان کنترل شود.


پروتئین کافی نمی خورید

نمیرو

وقتی پروتئین کمی به بدن برسد از هر راهی سعی در جبران آن خواهد داشت که یکی از آن ها سلامت رشد موها است. حدود 2 تا 3 ماه بعد از کمبود پروتئین در بدن، موها شروع به ریزش می کنند. افزودن گوشت، مرغ، ماهیف آجیل ها، مغزها و حبوبات می تواند پروتئین کافی به بدن شما برساند.


ریزش مو به دلیل مصرف قرص های ضد بارداری

قرص ضد باداری

قرص های هرمونی ضد بارداریف ایمپلنت، تزریق، حلقه واژینال و پچ ها می تواند باعث ریزش مو شود. اگر به دلیل روش های هورمونی ضد باردرای دچار ریزش مو شده باشید باشید باید روش های غیر هورمونی را جایگزین نمایید.


به موهایتان سخت گرفته اید

شستشوی مو

گاهی اوقات آرایش و استایل روزانه موهایتان است که باعث شکستن و ریزش مو می شود. استفاده بیش از حد از شامپو، براشینگ یا شانه زدن موها زمانی که خیسند یا به هم کشیدن موها با حوله هنگام خشک کردن یا براشینگ خیلی سنگین می تواند منجر به شکستن و ریزش موها شود.


ریزش مو به دلیل سشوار روزانه

اتوی مو

استفاده روزانه از سشوار، اتوی مو، فر کردن مو با حرارت م یتواند باعث ریزش مو شود، سفید کننده ها، اسپرهای مو و سایر مواد شیمیایی هم ریزش مو را افزایش می دهند.


سایر بیماری ها که باعث ریزش مو می شوند

رویش مجدد مو پس از ریزش

ریزش مو جزو عوارض 30 نوع بیماری محسوب می شود از جمله سندرم تخمدان پلی کیستیک، قارچ پوستی، اختلالات تیروئید و بیماری های خود ایمنی، حتی تب و آنفولانزا یا عفونت


ریزش مو به دلیل سیگار کشیدن

ریزش مو

موهای شما از سیگار کشیدن مصون نیستند. سموم موجود در دود سیگار باعث اسیب رسیدن به فولیکول مو شده و رشد آن ها را متوقف می کند.


نزدیک یائسگی هستید

یائسگی

تغییر هورمون ها در زمان یائسگی می  تواند باعث ریزش مو شود که باید پس از 6 ماه از بین برود ولی اگر ریزش مو در بالای سرتان بود باید برای درمان به پزشک مراجعه نمایید.


بیشتر بدانید : درمان فوری و جلوگیری از ریزش مو سر

بیشتر بدانید : درمان ریزش مو با ژل دانه کتان


تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ