تاثیر آلودگی هوا بر پوست و مو
 آلودگی ها در زمستان ها یک مشکل کاملا جدی است، این مشکل نه تنها بر سلامت ریه ها تاثیر می گذارد، بلکه پوست و مو را نیز تحت تاثیر قرار می دهد که در ادامه به آن اشاره می شود

 آلودگی هوا بر پوست و مو چه تاثیری می گذارد؟ 

آلودگی هوا تمام قسمت‌های بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما پوست به عنوان لایه بیرونی و ظاهری بدن اولین قسمت از اندام‌های بدن است که در معرض آلودگی قرار می‌گیرد و ذرات آلاینده هوا و مواد سمی موجود در آن، می‌تواند بسیار سریع جذب پوست شود.

امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست ، درباره "محافظت‌های از پوست در هوای آلوده و در روزهای سرد"، اظهار داشت: سرما و خشکی هوا باعث خشکی پوست می‌شود و خشکی پوست نیز زمینه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای خارش و اگزمای پوستی فراهم می‌کند.

معمولا کسانی که زمینه اگزما دارند در فصل سرد سال به خاطر خشکی هوا بدتر می‌شوند و این بیماری تشدید می‌شود.

 توصیه می‌شود کسانی که زمینه خشکی پوست و اگزما دارند مراقبت و دقت بیشتری از پوست خود داشته باشند؛ضمن اینکه مصرف مایعات، میوه و سبزیجات به بهتر شدن وضعیت پوست آنها بسیار کمک می‌کند.

احسانی با بیان اینکه باید در فصول سرد سال از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: آلودگی هوا یکی از فاکتورهای ایجاد اگزماست و مطمئنا کسانی که زمینه اگزما دارند با آلودگی هوا این زمینه قطعا بدتر خواهد شد و پوست آنها آسیب‌پذیرتر می‌شود.

استفاده از دستکش بسیار کمک‌کننده است، استفاده از کرم‌هایی که سطح پوست را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بپوشاند موثر بوده و اگر زمینه خشکی وجود دارد، کرم‌های چرب‌کننده و مرطوب‌کننده بسیار تاثیرگذار است.

این متخصص پوست با اشاره به راهکار حفاظت از پوست در مواجهه با آلودگی هوا، ابراز داشت: مقداری از جذب آلودگی هوا از راه پوست است؛ در نتیجه شستشوی مکرر صورت و نواحی که در تماس با آلودگی هستند باعث کمتر شدن آلوده‌کننده‌ها و ذرات ریز در سطح پوست می‌شود.


آیا آلودگی هوا باعث ریزش مو می‌شود؟

آلودگی هوا به صورت غیرمستقیم باعث ریزش مو شده و ریزش آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر می‌کند.


بیشتر بدانید : در این آلودگی هوا چطور هوای آلوده خانه را کم کنیم؟

بیشتر بدانید : بهترین اقدام در آلودگی هوا تقویت سیستم ایمنی به این 5 روش است

بیشتر بدانید : تاثیر آلودگی هوا بر پوست + مراقبت از پوست در هوای آلوده

بیشتر بدانید : در هوای آلوده چه بخوریم و چه نخوریم؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/hhealth
منبع: farsnews.ir