داروهای گیاهی برای درمان جوش و آکنه، از چای سبز تا خمیر آسپیرین
جوش های صورت در هر سنی بروز می کند و رفع آنها گاهی کار بسیار سختی است، اما برخی داروهای گیاهی درمان این جوش ها آسان کرده اند

 جوش های صورت را با این چند گیاه درمان کنید

آکنه یا جوش، مشکل شایعی است که افراد در هر سنی ممکن است با آن مواجه شوند.  معمولا کسانی که با بروز آکنه، به ویژه در صورت‌ شان مواجه می شوند به دنبال راهی برای بهبود سریع آن هستند. هرچند شاید بهبود کامل آکنه در یک روز امکان پذیر نباشد اما استفاده از بعضی روش ها می‌تواند در کوچک شدن   و کاهش قرمزی آن نقش موثری داشته باشد. روش‌های زیر می‌توانند در این زمینه کمک کننده باشند.


 لیمو

در طول روز، آب لیموی تازه را هر یک ساعت به یک ساعت روی جوش‌ها بمالید. این کار تاثیر بسیار خوبی بر بهبود آکنه خواهد داشت زیرا آب لیمو حاوی اسید سیتریک است و به تغییر PH پوست کمک می‌کند. افزون بر این سرشار از ویتامین C است که ماده موثری در مبارزه با آکنه است. آب لیمو همچنین خاصیت خشک کنندگی دارد که به بهبود آکنه کمک می‌کند.


چای سبز

ترکیبات ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی چای سبز نقش موثری در بهبود آکنه دارد. برای بهره بردن از فواید چای سبز در بهبود آکنه، از یک فنجان چای سبز خنک شده برای شست‌وشوی صورت استفاده کنید یا کیسه‌های چای سبز سرد را روی جوش‌های صورتتان قرار دهید.

بیشتر بدانید : خواص چای سبز + خطرات نوشیدن چای سبز


روغن درخت چای

روغن درخت چای یک روغن معطر است که از درخت چای به دست می‌آید و ماده بسیار مؤثری برای درمان آکنه است. روغن درخت چای با از بین بردن باکتری‌های ایجاد کننده آکنه در بهبود آن جادو می‌کند.


خمیر آسپیرین

استفاده از خمیر آسپیرین، روشی است که توسط متخصصان پوست توصیه می‌شود. آسپیرین حاوی اسید سالیسیلیک است که از هر نظر ماده موثری در مقابله با آکنه به شمار می‌آید. خمیر آسپیرین بلافاصله روغن اضافی و پوست مرده را از بین می‌برد.

به عبارت دیگر، آسپیرین به باز شدن جوش‌ها و خشک شدن شان کمک می‌کند و درد، تورم و قرمزی را  نیز کاهش می‌دهد. برای تهیه خمیر آسپیرین، یک آسپیرین را با قاشق خرد و چند قطره آب  به آن اضافه کنید. خمیر به‌دست آمده را مستقیماً روی جوش‌ها قرار دهید.

بیشتر بدانید : 6 استفاده خانگی قرص آسپرین، از درمان شوره سر تا رفع جوش پوستی

سرکه سیب

شما می‌توانید در دو نوبت  صبح و شب از سرکه سیب به عنوان مایع پاک کننده  صورت استفاده کنید. سرکه سیب به دلیل دارا بودن اسید استیک می‌تواند باکتری‌های ایجاد کننده آکنه را از بین ببرد. یک پارچه پنبه‌ای را به سرکه آغشته کنید و آن را به آرامی روی جوش های فعال و مناطق مستعد آکنه بمالید.

بیشتر بدانید : روش صحیح استفاده از سرکه سیب برای درمان جوش صورت

 آلوئه ورا

هرچند آلوئه ورا معمولا به عنوان داروی ضد آفتاب سوختگی شناخته می‌شود اما این ماده به دلیل دارا بودن ترکیبات ضد التهابی در درمان آکنه نیزموثر است. بعد از تمیز کردن صورت، ژل آلوئه ورا را روی جوش‌ها بمالید.


بیشتر بدانید : شما هم گرفتار جوش و آکنه هستید؟

بیشتر بدانید : درمان جوش صورت و آکنه با یک فرمول طبیعی

بیشتر بدانید : کدام غذاها باعث جوش و آکنه می شوند؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com