استفاده زیاد از نرم کننده لب چه عواقبی دارد؟
 استفاده از نرم کننده لب طرفداران زیادی دارد اما زیاده روی در مصرف آن می تواند تبعاتی به همراه داشته باشد

 زیاد مصرف کردن نرم کننده لب ضرراتی به همراه دارد

یکی از پر استفاده ترین محصولات بهداشتی در میان زنان نرم کننده لب است. بیشتر خانم ها هر روز از نرم کننده های لب استفاده می کنند در حالتی که از آثار این محصول بر روی لب های خود بی خبرند.

در ادامه می خواهیم ببینیم استفاده ی زیاد از نرم کننده های لب چه تبعاتی دارد.

1- می تواند لب ها را حتی خشک تر کند

به گفته ی متخصصان پوست، نرم کننده های لب حاوی موادی هستند که می توانند لب های ما را تحریک یا دچار پوسته ریزی شدید کنند. برخی از این مواد عبارتند از فنول، کافور، منتول، عطر، طعم دهنده ها، سالیسیک اسید و ویتامین E. مثلاً تحقیقی نشان داد ۳۳ درصد از بیماران بر اثر ویتامین E دچار درماتیت تماسی شده بودند.

2- می تواند پوست دور لب ها را تحریک کند

متخصصان می گویند نرم کننده لب را بیشتر از ۳ بار در روز نباید به لب ها زد؛ پس از بیدار شدن از خواب، بعد از خوردن/ نوشیدن و پیش از خواب. اگر در استفاده از این محصول زیاده روی کنید، ممکن است پوست دور لب هایتان تحریک یا دچار لکه شود.

3- لب هایتان را تنبل می‌کند

ترکیبات برخی نرم کننده های لب به گونه ای است که یک سد مصنوعی برای به دام انداختن رطوبت ایجاد می کند، امری که باعث می شود لب ها برای حفظ میزان رطوبت خود کمتر تلاش کنند.

4- اعتیاد به زدن نرم کننده

 برخی می گویند به نرم کننده های لب اعتیاد پیدا می کنند، و کارشناسان می گویند این امر امکان پذیر است. به گفته ی آن ها ما نمی توانیم به نرم کننده لب اعتیاد پیدا کنیم. چیزی که ما به آن اعتیاد پیدا می کنیم حس تسکینی است که از استفاده از این محصول کسب می کنیم.

بیشتر بدانید : دلیل پوسته پوسته شدن لب ها چیست؟

بیشتر بدانید : چگونه مراقب سلامت لب ها باشیم

بیشتر بدانید : چرا موقع بیماری لب ها خشک و ترک خورده می شوند؟

بیشتر بدانید : رنگ لب هایتان به شما چه می گویند؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:rooziato.com