علت بدخوابی شما چیست
به تازگی بد خواب شده ام و مرتبا از خواب می پرم. علت بدخوابی من چیست؟

دلایل بدخوابی

اگر به صورت مدام نیمه شب از خواب بیدار می شوید، یعنی به اندازه کافی 7-8 ساعت خواب شبانه ندارید. خوشبختانه، بنیانگذار Helix و متخصص خواب، آدام تیشمان (Adam Tishman)، اینجاست تا به شما کمک کند هر چه می خواهید بخوابید. وقت آن رسیده که بدانید چرا در اواسط شب از خواب بیدار می شوید و اشتباهات خود را اصلاح کنید، پس با شب های بی قرار خداحافظی کرده و به خواب عمیق سلام کنید.

علت بدخوابی شما ابتلا به آپنه خواب است که تشخیص داده نشده است

علت بدخوابی شما ابتلا به آپنه خواب است که تشخیص داده نشده است

آپنه خواب یک بیماری قابل درمان است. بر اثر این بیماری هنگام خواب تنفس قطع و شروع می شود و به همین دلیل از خواب می افتید و چندین بار در طول شب باعث به هم خوردن خواب تان می شود. علت آن می تواند موارد متفاوتی باشد، از بزرگ شدن لوزه ها گرفته تا چاقی، ولی در اغلب موارد حتی متوجه آن نمی شوید، مگر این که شریک تان متوجه قطع تنفس دوره ای تان در طول شب شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : انواع آپنه خواب، علائم، شیوع، علل و درمان هر یک از آنها

علت بدخوابی شما سوء هاضمه است

علت بدخوابی شما سوء هاضمه است

همه ما با این مشکل روبرو هستیم. سوء هاضمه می تواند شما را در طول شب بیدار کند، به خصوص اگر نزدیک به زمان خواب، یک وعده، غذای سنگین خورده باشید. سعی کنید نزدیک به زمان خواب غذا نخورید یا چند ساعت قبل از خواب غذایی سبک بخورید و ریزه خواری نصف شب را هم کنار بگذارید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه از سوء هاضمه پیشگیری کنیم؟

علت بدخوابی شما استرس است

علت بدخوابی شما استرس است

استرس می تواند همه جنبه های زندگی شما به خصوص خواب تان را مختل کند. چه زمانی که تازه دراز کشیده اید یا نیمه شب اگر مغزتان نخواهد خاموش شود، خوابیدن بسیار مشکل خواهد شد. اگر متوجه شدید که استرس تان بالا گرفته، سعی کنید قبل از خواب کاری انجام دهید که آرام تان کند و ذهن تان را در مسیر درست قرار دهد تا به راحتی بتوانید بخوابید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فشار عصبی و استرس را چگونه می توان مهار کرد

علت بد خوابی شما نور است

علت بد خوابی شما نور است

برخی افراد توانایی خوابیدن در نور را دارند، ولی بعضی شانس شان کمتر بوده و نمی توانند. اول ببینید جزو کدام گروه هستید و سپس اتاق تان را مطابق خودتان تنظیم کنید. روشنایی که از طریق پرده ها وارد اتاق می شود یا نور ساعت شماته دارتان در صورت حساس بودن می تواند باعث بیدار شدن تان شود.

علت بدخوابی شما سر و صدا است

علت بدخوابی شما سر و صدا است

سر و صدا های بیرون و داخل اتاق خواب، می تواند موجب بدخوابی شما شود به خصوص اگر از قبل با آن صدا آشنایی نداشته باشید. اگر در شهر زندگی می کنید تحمل تان برای داد و بیداد، صدای زنگ و صدای کبوتر ها کنار پنجره بالا می رود. همه این صداها اگر در محله ای آرام زندگی کنید، می تواند خواب تان را به هم بزند. اگر متوجه شدید که بر اثر صدای غیرمنتظره ای بیدار شده اید، از یک دستگاه نویز سفید یا پوشاننده گوش استفاده کنید.

علت بدخوابی شما درجه حرارت است

علت بدخوابی شما درجه حرارت است

دمای بدن تان به خاطر آرامش کلی بدن و رفتن به حالت بازسازی کاهش پیدا می کند. خوابیدن در اتاق خیلی گرم یا زیر پتویی که خیلی گرم است، کار بدن تان را سخت تر می کند که باعث بیدار شدن و جلوگیری از عمیق شدن خواب تان می شود. استفاده از تهویه و تشک خنک تر زمانی که هوا گرم است، می تواند تفاوت زیادی در کیفیت خواب تان ایجاد نماید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خوابیدن در اتاقی با پنجره باز فواید بسیاری دارد!

علت بدخوابی شما شخصی است که کنارتان خوابیده است

علت بدخوابی شما شخصی است که کنارتان خوابیده است

شما یکدیگر را دوست دارید. در یک تخت مشترک می خوابید، ولی به این معنی نیست که عادت خواب یکسانی داشته باشید. شریک تان در حال تکان خوردن به خاطر دیدن کابوس است یا در طول شب سه بار برای دستشویی رفتن بیدار می شود که می توانند دلیل اصلی بی خوابی شبانه شما باشند. مشکلات خواب او تبدیل به مشکلات خواب شما می شود. سعی کنید تشکی پیدا کنید که برای هر دوی شما مناسب باشد تا بتوانید شب به راحتی بخوابید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پریدن از خواب در نیمه شب ها دلایلی دارد. بخوانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواب


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ