شیر خشک برای کودک چه عوارضی دارد
 شیرخشک یکی از مواد غذایی است که بسیاری از مادران برای نوزادان خود استفاده می کنند اما شیر خشک برای نوزاد عوارضی در پی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

 شیرخشک و عوارض آن برای کودک

مطالعه تازه محققان دانشگاه نورث کالیفرنیا نشان می دهد نوزادانی که با شیرخشک تغذیه می شوند، بیشتربه حساسیت دچارمی شوند.

 تغذیه با شیرمادرباعث افزایش باکتری های روده نوزاد می شود که درنتیجه هضم غذای جامد را آسان می کند.  این درحالی است که تغذیه با شیرخشک می تواند احتمال ابتلای نوزادان به دیابت، حساسیت، بیماری های قلبی و مشکلات گوارشی را افزایش دهد.

 تغذیه نوزادان درچند ماه اول تولد تاثیر زیادی برمقدار و ترکیب و مقاومت باکتری های روده ای دارد که در زمان تولد در بدن وجود ندارد و باید به مرور به وجود بیاید و رشد کند.

 این مطالعه تازه نشان می دهد که تغذیه کودک با شیرمادر باعث افزایش رشد باکتری ها در دستگاه گوارش نوزاد می شود و نوزاد غذای جامد را راحت تر هضم می کند.

شیر خشک

به گفته پروفسور آندرا آزکارت پریا ازدانشگاه نورث کالیفرنیا، مرحله انتقال از شیربه غذای جامد برای بچه هایی که به طور کامل با شیر مادرتغذیه نشده اند، سخت تر است و این موضوع به دلیل میکروبیوم متفاوت نسبت به کودکانی است که از شیر مادر تغذیه شده اند.

نتایج این مطالعه که به تازگی در مجله journal Frontiers in Cellular and Infection Microbiology منتشر شده است، هشداری جدی در زمینه اهمیت میکروبیوم دستگاه گوارش در کمک به هضم مواد غذایی، مبارزه با عوامل بیماری زا و سایر عفونت هاست. 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با انواع شیرخشک های موجود در بازار آشنا شوید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : شيرمادر يا شيرخشك

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از شیر مادر به سادگی نگذرید



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : ir-med.com