کودکان بالای سه سال باید روزانه یک تخم مرغ بخورند
تخم مرغ اررزش غذایی زیادی دارد و بسیار مقوی است به همین علت بهتر است در برنامه غذایی کودکان وجود داشته باشد

کودکان سه سال به بالا روزی یک عدد تخم مرغ میل کنند

کودکان منابع محدودی را در رژیم غذایی خود دریافت می کنند بنابراین تخم مرغ بهترین منبع انواع پروتئین برای کودکان محسوب می شود.

 مادران از هشت ماهگی به بعد می توانند به کودکانشان تخم مرغ بدهند و تا دو سالگی به صورت یک روز درمیان ازاین غذای مقوی مصرف شود، اما از سه سالگی به بعد روزانه یک عدد تخم مرغ در رژیم غذایی کودک می توان گنجاند. همچنین باتوجه به اینکه تخم مرغ حاوی ویتامین کولین بوده؛ برای مادران باردار و شیرده بسیار مناسب و مفید است.

 تخم مرغ در رژیم غذایی ایرانیان وجود داشته و بهترین نحوه مصرف آن به صورت آبپز است؛ همچنین به طور متوسط هر فرد باید روزانه یک عدد تخم مرغ در رژیم غذایی خود داشته باشد.

تخم مرغ بهترین پروتئین را در بین مواد غذایی به خود اختصاص داده همچنین غذاهای متنوعی را می توان با تخم مرغ تهیه کرد. از سوی دیگر هر یک عدد تخم مرغ برابر 30 گرم انواع گوشت است در حالیکه کیفیت پروتئین تخم مرغ از انواع گوشت ها بالاتر است.

در تخم مرغ انواع ویتامین ب1، ب2، ب3، ب6، ب12 وجود دارد،  در تخم مرغ همچنین انواع منیزیم، آهن، سلنیوم، پتاسیم، سدیم و فسفر وجود دارد همچنین وجود ویتامین کولین در تخم مرغ برای خانم های باردار و شیرده بسیار مفید است.

کلسترول موجود در تخم مرغ باعث افزایش کلسترول نمی شود البته به شرط اینکه تخم مرغ به صوت آبپز مصرف شود چرا که در صورت طبخ تخم مرغ به صورت نیمرو، به علت روغن مصرفی برای تهیه نیمرو موجب افزایش کلسترول خون می شود.

بیشتر بدانید : تاثیر تغذیه بر رشد کودک

بیشتر بدانید : تخم مرغ چطور می تواند بدن شما را قوی کند؟

بیشتر بدانید : فواید تخم مرغ بر رشد کودکان

بیشتر بدانید :  سفیده یا زده تخم مرغ؟ پاسخی جدید به سوالی قدیمی

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:sinapress.ir