آلوئه ورا برای مو این فواید را دارد
آلوئه ورا برای مو فواید زیادی دارد. در این مطلب به ذکر فواید آلوئه ورا برای مو می پردازیم

فواید آلوئه ورا برای مو

آلوئه ورا گیاهی است با برگهایی ضخیم و ژلی که داخل این برگ ها است. این گیاه در سراسر جهان پیدا می شود و خیلی از افراد خودشان آلوئه ورا را پرورش می دهند. ژل آلوئه ورا زمانی که روی پوست استفاده شود، خنک کننده و تسکین دهنده است. به همین دلیل است که از آن برای درمان سوختگی ها و زخم های پوستی استفاده می شود. آلوئه ورا قرن هاست که برای خواص شفا دهنده ای که دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

ولی کاربردهای دیگری علاوه بر سلامت پوست دارد، می تواند موهای شما را تقویت کرده و پوست سر شما را سالم تر کند. بهترین فرم استفاده آلوئه ورا برای موها، استفاده از ژل خام آن است که از گیاه گرفته اید. شما می توانید این ژل را خریداری کنید یا از برگ تازه آن با اسکوپ درآورید. ژل آلوئه ورا شفاف بوده و کمی آبکی است. ژل آلوئه ورا را روی پوست سر و موهایتان کشیده و اجازه دهید فولیکول های موهایتان و موهای خشک و آسیب دیده تان را بهبود بخشد. بعد از یک ساعت موهایتان را با یک شامپوی ملایم شسته و آبکشی کنید.در ادامه به ذکر فواید می پردازیم:


تسکین دهنده خارش پوست سر
تسکین دهنده خارش پوست سر

درماتیت سبوره ای (Seborrheic dermatitis) اصطلاح بالینی بیماری است که آن را به نام شوره سر می شناسیم. نشانه های آن خارش پوست سر و پوسته پوسته شدن زیر مو هاست که با ژل آلوئه ورا قابل درمان است. در مطالعه ای که در سال 1998 انجام شد، مشخص شد، آلوئه ورا التهاب پوست سر که منجر به ایجاد شوره می شود را بهبود می بخشد. اسیدهای چرب موجود در گیاه آلوئه ورا، خواص ضد التهابی دارند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ۵ راه خوب برای درمان خارش پوست سر


پاکسازی عمقی موهای چرب
پاکسازی عمقی موهای چرب

آلوئه ورا به طور موثر فولیکول های مو را پاکسازی کرده، لایه های اضافی (روغن) و باقی مانده سایر محصولات مو را تمیز می کند، ولی با وجود اثر پاکسازی کننده ای که دارد، صدمه ای به ریشه مو نمی زد. آلوئه ورا برخلاف سایر محصولات شیمیایی که برای موها موجود است، ملایم است و سلامت موهای شما را حفظ می کند. استفاد از آلوئه ورا یک راه عالی برای داشتن موهایی سالم تر، درخشان تر و نرم تر است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : موهای چربی دارم، چه کار کنم؟


رشته های مو را تقویت و ترمیم می کند
رشته های مو را تقویت و ترمیم می کند

آلوئه ورا حاوی ویتامین های C، A و E است. این سه ویتامین در عملکرد سلولی، رشد سلول های سالم و داشتن موهایی براق دخیل هستند. ویتامین B12 و فولیک اسید هم در ژل آلوئه ورا موجود می باشند که هر دو جلوی ریزش موها را می گیرند. آلوئه ورا یک محصول محبوب است که افراد وقتی در معرض آفتاب قرار می گیرند، از آن روی پوست خود استفاده می کنند، چون محتوای کلاژن بالایی می باشد و خواص خنک کننده دارد. ویتامین های موجود در آلوئه ورا می توانند آسیب های نور خورشید به موها را نیز ترمیم نمایند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تقویت مو با 5 روش طبیعی


بهبود رشد مو
بهبود رشد مو

آلوئه ورا دارای توانایی باورنکردنی برای افزایش گردش خون در یک منطقه است. یکی از دلایل خواص درمانی منحصر به فرد آلوئه ورا همین است. وقتی از آلوئه ورا روی موها و پوست سرتان استفاده می کنید، جریان خون در پوست سرتان افزایش پیدا می کند. زمانی که پوست سرتان پاکسازی شده و موهایتان با آلوئه ورا تغذیه می شود، ممکن است شاهد کم شدن شکستگی موها و ریزش آن ها باشید. بسیاری از افراد ادعا می کنند که آلوئه ورا موجب رشد سریعتر مو می شود. ولی در حال حاضر شواهد بالینی کمی برای رد یا اثبات این ادعا وجود دارد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تقویت رشد مو با 8 محرک خوراکی!!


خطرات و هشدارهای مصرف آلوئه ورا
خطرات و هشدارهای مصرف آلوئه ورا

معمولا دلیلی برای نگرانی هنگام استفاده از ژل آلوئه ورا وجودندارد، ولی برخی از افراد به آن حساسیت دارند. قبل از استفاده موضعی آلوئه ورا، آن را تست کنید. کمی آلوئه ورا را روی قسمت داخلی مچ دست تان کشیده و 2 ساعت صبر کنید، اگر پوست تان کمی واکنش نشان داد به این معنی است که به آلوئه ورا حساسیت دارید.

اگر از کرم هیدروکورتیزون (hydrocortisone) استفاده می کنید، باید مراقب استفاده از آلوئه ورا به صورت موضعی باشید. زمانی که این دو را همراه هم استفاده کنید، آلوئه ورا جذب کورتیزون (cortisone) توسط پوست تان را افزایش می دهد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مصرف آلوئه‌ورا برای این افراد ممنوع است


حرف آخر

شواهد بالینی بیشتری برای اثبات اثرات مفید ژل آلوئه ورا برای مو مورد نیاز است و مطالعات جدیدی در این مورد در حال انجام است. اما اگر می خواهید موهایتان به بهترین شکل به نظر برسد، می توانید از ژل آلوئه ورا به عنوان بخشی از مراقبت های روزانه موهای خود استفاده کنید. ممکن است برای همه تاثیر یکسانی نداشته باشد، ولی استفاده از آن بی خطر است.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : گیاهی فوق العاده برای رویش مو

بیشتر بدانید : آب آلوئه ورا و خواص و مضرات نوشیدن آن برای سلامتی

بیشتر بدانید : فواید آلوئه ورا برای پوست

بیشتر بدانید : آلوئه ورا موثر برای درمان پسوریازیس

بیشتر بدانید : آیا ترکیبات و فواید آلوئه ورا را می شناسید؟

بیشتر بدانید : مصرف آلوئه‌ورا برای این افراد ممنوع است


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ