مولتی ویتامین هایی طبیعی که باید مصرف کنید
 گاهی اوقات شخص دچار کمبود ویتامین است و باید کمبود ویتامین وی از طریق قرص‌های مکمل جبران شود اما در بسیاری از اوقات تعدادی از افراد این قرص‌ها را به صورت خودسرانه مصرف می‌کنند و ضررهای زیادی را به همراه دارد

خوراکی هایی که از مولتی ویتامین بهترند

 گاهی اوقات شخص دچار کمبود ویتامین است و باید کمبود ویتامین وی از طریق قرص‌های مکمل جبران شود اما در بسیاری از اوقات تعدادی از افراد این قرص‌ها را به صورت خودسرانه مصرف می‌کنند و ضررهای زیادی را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: مصرف خودسرانه ویتامین‌های A ، D ، E ، K در قسمتهای مختلف ذخیره شده و موجب آسیب رساندن می‌شود بطوریکه مصرف بیش از حد ویتامین D حتی موجب رسوب کلسیم در قلب می‌شود.

متاسفانه مصرفی مولتی ویتامین‌ها در ورزشکاران و آمپول‌های مکمل در سالمندان جذابیت‌های زیادی دارد.

ویتامین‌هایی همچون ویتامین B در تمامی مواد غذایی همچون گوشت و حبوبات وجود دارد و فردی که این مواد را مصرف کند نیاز نیست تا قرص‌های ویتامین B را مصرف کند.

مولتی ویتامین

متاسفانه در حال حاضر اغلب مواد غذایی موجود در سبد خانواده‌ها سیب زمینی، برنج و نان شده است این درحالیست که جای موادی همچون سبزی و میوه غایب است.

به شهروندان پیشنهاد نمی‌کنم که به دنبال میوه گران قیمتی همچون آناناس باشند بلکه مصرف میوه‌ای همچون سیب نیز بسیار باارزش است چراکه بیشتر مواد مغذی و املاح را با خود دارد. سایر مواد خوراکی که مولتی ویتامین های طبیعی محسوب می شوند عبارتند از :
کلم کیل
جلبک دریایی
جگر
آجیل برزیلی
صدف
ماهی به خصوص ماهی ساردین و سالمون
فلفل دلمه زرد
بادام
مارچوبه
موز
حبوبات
بری ها
کلم بروکلی
مرغ
تخم مرغ
شیر
اسفناج
سیب زمینی شیرین
غلات کامل

بیشتر بدانید : ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن مردان+علل کمبود

بیشتر بدانید : ویتامین ها و منابع مختلف آنها در مواد غذایی

بیشتر بدانید : ویتامین های مورد نیاز بدن زنان



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : isna.ir