مصرف زیاد ویتامین E چه عوارض دارد؟
ویتامین E یکی از ویتامین های ضروری برای بدن است اما زیاده روی در مصرف این ویتامین پیامدهایی دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود

عوارض زیاده روی در مصرف ویتامین E

تنها افرادی به مصرف مكمل ویتامین E نیاز دارند كه به كمبود این ویتامین ضروری مبتلا باشند؛ مصرف‌كنندگان رژیم‌های غذایی كم‌چرب و همچنین مبتلایان به اختلالاتی كه روی هضم و جذب چربی تأثیر می‌گذارند (مانند بیماری كرون یا فیبروز سیستیك) ممكن است بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به كمبود ویتامین E باشند.

بیشتر بدانید : خواص ویتامین E برای پوست و مو + فواید مصرف ویتامین E

بیشتر بدانید : به چه میزان ویتامین E در روز نیاز داریم؟

اما لازم است بدانید با مصرف خودسرانه و بیش از حد ویتامین E امكان دارد به رقیق‌شدگی خون و خونریزی مرگبار دچار شوید؛ بیش‌مصرفی ویتامین E می‌تواند در قابلیت لخته‌شدن خون تداخل ایجاد كند، قابلیتی كه مكانیسم دفاعی بدن در برابر خونریزی و جراحت به‌‌شمار می‌رود.از دیگر عوارض احتمالی بیش‌‌مصرفی ویتامین E می‌توان به افزایش خطر بروز سكته هموراژیك اشاره‌ كرد؛ یعنی سكته‌ای كه بر اثر خونریزی در مغز بروز می‌كند.

مصرف ویتامین E در مقادیر مجاز به نظر نمی‌رسد كه تداخل دارویی خاصی ایجاد كند، اما مصرف مكمل‌های ویتامین E با دوز بالا و كنترل‌نشده ممكن است با برخی داروها از جمله داروهای رقیق‌كننده خون تداخل داشته باشد. با این اوصاف، آیا منطقی است كه بدون دستور پزشك و با دوز بالا به مصرف خودسرانه مكمل ویتامین E روی بیاوریم؟!

بیشتر بدانید : فواید ویتامین E بر پوست

بیشتر بدانید : نقش ویتامین E در سلامت و افزایش رشد مو

بیشتر بدانید : منابع غذایی ویتامین E

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: jamejamonline.ir