محققان می‌گویند؛ این نوشیدنی معجزه‌آسا می‌تواند تا 16 درصد توان لازم برای ادامه تمرینات ورزشی را افزایش دهد و شما کمتر احساس خستگی کنید. ..
 

نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که آب چغندر برای تقویت بنیه مفید است.

به گزارش خبر گزاری فرانسه محققان دانشگاه اکزستر، برای اولین بار نشان داده‌اند که نیترات موجود در آب چغندر چگونه میزان جذب اکسیژن را کاهش داده و باعث می‌شود که کمتر از ورزش کردن احساس خستگی کنید.

محققان بر اساس این یافته‌ها می‌گویند که این نوشیدنی به حدی جذب اکسیژن را کاهش می‌دهد که با هیچ وسیله دیگری مثل تمرین کردن زیاد دستیابی به این حد امکان پذیر نیست.

همچنین تحقیقات پیشین تایید می‌کند چغندر گیاهی است با فواید بسیار که بخش‌های خوراکی این گیاه شامل هم برگ آن و هم ریشه آن هستند. در برگ‌های این گیاه در طول روز قند تولید می‌شود و هنگام عصر اگر برگ آن را خام بخورید کاملا شیرین است. مصرف شیره چغندر نیز از قدیم رواج داشته است.

چغندر حاوی مقدار زیادی عنصر پتاسیم، فسفر، کلسیم، گوگرد، ید، آهن و مس است. همچنین عناصر بسیار کمیابی مثل روبیدیوم و کاسیوم در آن وجود دارد.کربوهیدرات، کمی پروتئین و ویتامین‌هایی چون ب 1 و ب 2، نیاسین، ب 6 ، ب 12 و ث در آن موجود است.چغندر به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان برای درد مفاصل و نقرس مفید است. شیره چغندر سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد و به عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.
 
گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:iranvig.ir
 
 
مطالب پیشنهادی:
طرز تهیه کیک رژیمی
سالادی خوشمزه برای رژیم های کم کلسترول
پخت برنج برای خانم های شاغل
طرز تهیه ی مایع مخصوص میگو و جوجه چینی پفدار !
نایی با روش تهیه اسموتی مخلوط میوه با نعنا