بهترین راه برای کاهش وزنT کم کردن اشتها و جلوگیری از پرخوری است. برای کنترل اشتهایتان می‌توانید از این راه‌های ساده و کاملاً عملی استفاده کنید

کم کردن اشتها با چند روش کاربردی

کم کردن اشتها با خواب کافی

محرومیت از خواب توازن برخی از هورمون های بدن مثل گرلین (هورمون بالا برنده اشتها) و لپتین (هورمون پایین آورنده اشتها) را برهم می زند. وقتی ما خواب کافی نداشته باشیم، میزان گرلین در بدن ما بالا رفته (که منجر به اضافه وزن می شود) و میزان لپتین در بدنمان پایین می آید (گرسنگی ما بیشتر می شود). به همین دلیل گفته می شود که افراد بزرگسال باید در شبانه روز حداقل 7 ساعت خواب مفید داشته باشند.
 

بیشتر بدانید : برای لاغر شدن چگونه اشتهای مان را کم کنیم؟

کاهش اشتها با استفاده از فیبر و پیروتئین در وعده های غذایی

پروتئین در مقایسه با کربوهیدرات زمان بیشتری برای هضم مصرف می کند و درنتیجه مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می دارد. فیبر با جذب آب و سپس حجیم شدن در معده باعث می شود احساس سیری بیشتری کنید و جای کمتری برای خوردن غذای بیشتر در شکمتان باقی بماند.
 

کم کردن اشتها با تنوع کمتر، سیری بیشتر

اگر در خانه تان تنوع کمتری از تنقلات را نگهداری کنید کمتر هم به خوردن این گونه مواد علاقه پیدا می کنید. تحقیقات نشان داده است که هرچه تنوع موادغذایی انتخابی بیشتر باشد، اشتهای شما نیز بیشتر خواهد شد.
 

روشهایی فوق‌ العاده برای کاهش اشتها
روشهایی فوق‌ العاده برای کاهش اشتها,کم کردن اشتها با چند روش کاربردی,روشهایی فوق‌العاده برای کم کردن اشتها!

کاهش اشتها با اجتناب از تاریکی

وقتی برای خوردن شام به رستوران می روید، در محلی بنشینید که از نور کافی برخوردار باشد. این به آن دلیل است که وقتی در یک محیط روشن غذا می خورید، کالری کمتری مصرف خواهید کرد. در چنین شرایطی حواستان بیشتر به خودتان و چیزهایی که می خورید هست. اما در گوشه تاریک رستوران، شاید هر چیزی که با دستتان برخورد کند را توی دهانتان بگذارید.
 

کم کردن اشتها با بازی فکری

غذای خود را در بشقاب های کوچک سرو کنید و به این طریق حتی مقدار کمی غذا، خیلی زیاد به نظر خواهد آمد. حتماً تنقلات را دور از چشمتان نگه دارید چون از قدیم گفته اند "از دل برود هر آنکه از دیده برفت." همچنین خوب است موقع غذا خوردن یا عطر نافذ و خوشبو به خودتان بزنید یا سر میز غذا از شمع های عطری استفاده کنید چون بوی خوب و نافذ باعث می شود کمتر به غذا توجه داشته باشید.
 
 
 

بیشتر بدانید : کاهش اشتها با 4 روش موثر طبیعی!!

بیشتر بدانید : روشهایی فوق‌العاده برای کم کردن اشتها!

بیشتر بدانید : کنترل اشتها برای کاهش وزن با چند ماده غذایی

بیشتر بدانید : کاهش وزن با روش های طب سنتی، یک روش عالی برای لاغر شدن


گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع:birtak.com