نوشیدنی هایی که سرعت لاغری تان را چند برابر می کنند!!
لاغری و کاهش وزن کار بسیار سختی نیست و در این بین راه های بسیاری برای کم کردن وزن وجود دارد. یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای لاغری و کاهش وزن استفاده از نوشیدنی هایی است که مار شما را راحت تر می کنند

نوشیدنی های زیر به لاغری و کاهش وزن تان کمک می کنند

به گزارش سیمرغ برای كاهش وزن شاید مؤثرترین كار استفاده از نوشیدنی‌های سالم به جای نوشابه‌های شیرین و نوشیدنی‌های انرژ‌ی‌زا باشد. بیشتر مردم نمی‌دانند كه در طول روز چه میزان كالری از طریق این نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های پر كالری دریافت می‌كنند. مثلاً یك فنجان قهوه مُكا حدود 500 كالری دارد.

اگر بتوانید نوشیدنی‌های سالم را جایگزین نوشیدنی‌های ناسالم كنید، به میزان زیادی از كالری دریافتی روزانه خود می‌كاهید و همین مسأله به كاهش وزن كمك می‌كند. برخی از مهم‌ترین و سالم‌ترین نوشیدنی‌ها كه باید بیشتر از آنها استفاده كنید تا راحت‌تر وزن خود را كاهش دهید، عبارتند از:

بیشتر بدانید : لاغری و کاهش وزن با 8 نوشیدنی رژیمی و خوش طعم خانگی!!

آب سبزیجات برای لاغر شدن

آب سبزیجات به اندازه آب میوه‌ها مواد مغذی و املاح دارند؛ اما كالری آنها حدود 50 درصد كمتر است. آب سبزیجات معمولاً سرشار از فیبر هستند و باعث می‌شوند به مدت طولانی‌تری احساس سیری كنید و كمتر غذا بخورید.

معجون میوه‌ها و لاغر شدن

میوه‌های دلخواه خود را انتخاب كرده، آب آنها را بگیرید و با مقداری سرشیر و خامه تركیب كنید. هیچ‌گاه از شكر اضافی برای شیرین‌تر شدن آنها استفاده نكنید. عسل و یا هر شیرین‌كننده دیگر را نیز به آنها نیفزایید، چرا كه به این ترتیب صدها كالری به نوشیدنی‌تان اضافه می‌شود. به عبارت دیگر معجون را از مغازه‌ها و بستنی‌فروشی‌ها تهیه نكنید؛ چرا كه آنها حتماً طعم‌دهنده‌های شیرین به معجون‌ها می‌افزایند. شما باید خودتان این كار را انجام دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژيم غذايی لاغری

آب میوه‌ برای کاهش وزن

آب میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند، اما دقت داشته باشید كه هیچ‌گاه نباید شكر و مواد شیرین‌كننده به آنها بیفزایید. میوه‌ ها هر چه گوشتالو‌تر باشند، آب میوه بهتر و بیشتری به شما می‌دهند. میوه‌های گوشتالو، فیبر بیشتری هم دارند و به شمااحساس سیری بیشتری می‌دهند.

قهوه تلخ برای لاغر شدن

قهوه برای سلامتی مزایای بسیاری دارد؛ اما مقدار مصرف و استفاده سالم از آن بسیار مهم است. قهوه اصلاً كالری ندارد. قهوه تلخ (بدون شیر) سرشار از آنتی‌اكسیدان است كه به خلق و خوی بهتر شما، تمركز بالاتر، كاهش خطر دیابت و سرطان كمك می‌كند. سعی كنید روزانه بیشتر از سه فنجان قهوه تلخ ننوشید؛ چرا كه میانه‌روی و اعتدال در هر كاری، كلید به دست آوردن سلامتی است.

چای سبز برای کاهش وزن

چای سبز نیز همانند قهوه تلخ مزایای بسیاری دارد و حاوی آنتی‌اكسیدان‌ها است. چای سبز متابولیسم بدن را بهبود می‌بخشد و به مكانیزم سوختن چربی‌ها سرعت بیشتری می‌دهد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند كه با مصرف چای سبز، روند سوزاندن چربی‌ها افزایش می‌یابد.

بیشتر بدانید : چای سبز برای لاغری، چه زمان و چقدر چای سبز بخوریم؟

شیر و لاغری

كلسیم موجود در شیر كم چرب، به تجزیه سلول‌های چربی در بدن كمك می‌كند. اما زیاده‌روی در مصرف شیر نیز باعث چاقی می‌ شود؛ زیرا حاوی كالری زیادی است، بنابراین برای گرفتن نتیجه بهتر و كاهش وزن در مصرف آن زیاده‌روی نكنید. روزانه 3-4 فنجان كافی است.

نوشیدنی هایی که سرعت لاغری تان را چند برابر می کنند!!
لاغری,نوشیدنی هایی برای لاغری,نوشیدنی هایی که سرعت لاغری تان را چند برابر می کنند!!

برای لاغری نوشیدنی پروتئین‌دار بنوشید

نوشیدنی‌های پروتئینی مثل پودرها و انوع میكس‌شده، تأثیر زیادی در كاهش وزن خواهند داشت. هرچه بدن شما عضلانی‌تر باشد، چربی‌های بیشتری خواهید سوزاند و ماهیچه‌‌های كوچك‌تر در سوزاندن چربی‌ها مؤثرند. پروتئین‌ها نقش مهمی را در این معادله بر عهده دارند...
بعضی افراد برای درمان چاقی به سراغ روش‌های نامناسب می‌روند كه مهم‌ترین آنها روش‌های دارویی است. عده‌ای از قرص‌های كاهش‌دهنده اشتها استفاده می‌كنند. اما این قرص‌ها عوارض بسیاری از جمله ضعف و افسردگی به همراه دارند.

نوشیدنی‌های فیبردار موثر در لاغری و کاهش وزن

نوشیدنی‌های بسیاری وجود دارند كه حاوی فیبر بالا هستند و می‌توانند تأثیر زیادی در كاهش وزن داشته باشند؛ چرا كه فیبرها احساس سیری ایجاد می‌كنند و شما كمتر غذا می‌‌خورید. در ضمن، مزایای بسیار دیگری نیز برای سلامتی دارند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین راه برای آغاز کاهش وزن

سركه سیب یک نوشیدنی عالی برای کسانی که می خواهند لاغر شوند

سركه سیب از گذشته‌های بسیار دور تا به حال كاربردهای زیادی داشته و تقریباً همه به مزایای آن واقف هستند. در دهه 70 مردم از سركه سیب برای كاهش وزن استفاده می‌كردند. هنوز هیچ مدركی برای اثبات این واقعیت وجود ندارد. عده‌ای می‌گویند كه سركه سیب متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و اگر مصرف شود، باعث لاغری می‌شود.

بیشتر بدانید : لاغری با سرکه سیب، طرز تهیه یک معجون خانگی و موثر

آب بهترین نوشیدنی برای کاهش وزن

شاید بهترین و ارزان‌ترین نوشیدنی برای كاهش وزن، آب باشد. نوشیدن آب كافی برای بدن منافع زیادی دارد. به شما احساس سیری می‌دهد، متابولیسم بدن‌تان را افزایش می‌دهد و هیچ‌ نوعی كالری ندارد. اگر هر روز دو لیوان آب مازاد بر مقدار آبی كه همیشه عادت به نوشیدنش دارید، بنوشید، تا 30 درصد متابولیسم بدن‌تان افزایش می‌یابد و این یعنی در طول یك سال، بیش از دو كیلو وزن كم می‌‌كنید.

چرا باید جلوی چاقی را گرفت؟ 

چاقی یك بیماری است و همانند بیماری‌های دیگر، برای درمان نیاز به صرف زمان دارد. در این زمینه همیشه دو نكته را به خاطر داشته باشید:

  1. برای درمان چاقی عجله نكنید.
  2. از هیچ قرص و دارویی برای درمان چاقی استفاده نكنید.
  3. چاقی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با بسیاری از بیماری‌ها ارتباط دارد و باعث افزایش فشار خون، بیماری‌های كبدی، آرتروز، اختلالات تنفسی، واریس، ناباروری، مسمومیت حاملگی، افزایش چربی خون، بیماری‌های قلبی و ... می‌شود. افراد چاق خود را پایین‌تر از دیگران می‌دانند و سعی می‌كنند از قرار گرفتن در هر جمعی بپرهیزند.

 روش‌های لاغری

بعضی افراد برای درمان چاقی به سراغ روش‌های نامناسب می‌روند كه مهم‌ترین آنها روش‌های دارویی است. عده‌ای از قرص‌های كاهش‌دهنده اشتها استفاده می‌كنند. اما این قرص‌ها عوارض بسیاری از جمله ضعف و افسردگی به همراه دارند. گروهی دیگر از داروهای لاغری كه داروهای هورمونی هستند و باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شوند؛ ولی با این روش نیز اختلالات هورمونی به وجود می‌آید كه روند طبیعی آنها را به هم می‌زند.
برخی دیگر نیز از داروهای ملین استفاده می‌كنند. این داروها باعث كاهش وزن می‌شوند، ولی از جذب مواد مغذی جلوگیری كرده و بعد از مدتی بدن با كمبود بسیاری از ویتامین‌ها و املاح روبه‌رو می‌شود. علاوه بر مصارف دارویی، برخی افراد چاق از روش‌هایی مثل كمربند لاغری، گوشواره لاغری، ژل‌ها و پمادها و ... استفاده می‌كنند.
این روش‌ها شاید به اندازه روش‌های دارویی عوارض نداشته باشند، اما به هر حال در برخی مواقع خطراتی به همراه دارند. برای درمان چاقی یك راه دیگر نیز هست و آن جراحی است كه برای چاقی‌های مفرط در نظر گرفته می‌شود؛ مثلاً از طریق برداشتن روده یا كوچك كردن حجم معده، مقدار غذایی را كه وارد آنها می‌شود، كاهش می‌دهند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اولین قدم برای درمان لاغری چیست؟

ساكشن و برداشتن چربی‌ها نیز یكی دیگر از روش‌هاست؛ جراحی‌ها نیز عوارض بسیار زیادی دارند و بهتر است عملاً به این روش فكر نكنید. در میان این روش‌ها و راه‌های جدید دیگری كه هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، مؤثرترین، بی‌خطرترین و سالم‌ترین آنها، ورزش در كنار تغذیه سالم است. ورزش نه تنها جسم شما را فرم می‌دهد، بلكه روح‌تان را نیز سبك‌تر می‌كند. كاهش وزن از طریق رژیم غذایی همراه با ورزش، از سوی متخصصان تغذیه آموزش داده می‌شود.
اینكه فرد در هر وعده غذایی چه چیزهایی بخورد و چگونه عادات غذایی سالم را جایگزین عادت ناسالم قبلی كند و در كنار آنها به ورزش بپردازد (ساده‌ترین ورزش‌ها، پیاده‌روی است)، شاید به اندازه روش‌های قبلی، خیلی زود او را به نتیجه موردنظرتان نرساند و نیاز به صبر و تحمل بیشتری باشد؛ ولی بی‌‌خطر بوده و بعد از مدتی درگیر یك بیماری یا مشكل جدید نمی‌شود و مهم‌تر آنكه از بسیاری بیماری‌ها و مشكلات نیز جلوگیری می‌گردد.
دقت داشته باشید كه رژیم‌های غذایی خودسرانه نیز خطراتی در پی خواهند داشت؛ مثلاً برخی مواقع باعث افت شدید قندخون می‌شوند؛ پس بهتر است در این زمینه حتماً با افراد مجرب و متخصص مشورت كنید.



بیشتر بدانید : کاهش وزن با آب، چگونه با خوردن آب به راحتی وزن کم کنیم؟

بیشتر بدانید : این نوشیدنی معجزه آسا سه روزه لاغرتان می کند!!!

بیشتر بدانید : 7 نوشیدنی چربی سوز عالی برای کاهش وزن

بیشتر بدانید : دتاکس واتر چیست؟ لاغری سریع با 6 دتاکس واتر خانگی + طرز تهیه

بیشتر بدانید : برای لاغر شدن قبل از خواب چی بخوریم؟


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : ماهنامه دنیای سلامت