چرا فکر می‌کنیم وسیله ی ورزشی مثل ترد میل سخت است و پیاده روی در محیط بیرون ما را بیشتر لاغر می‌کند تا اینکه بر روی ترد میل راه برویم ؟!
 
چرا فکر می‌کنیم وسیله ی ورزشی مثل ترد میل سخت است و پیاده روی در محیط بیرون ما را بیشتر لاغر می‌کند تا اینکه بر روی ترد میل راه برویم ؟!
 
سوال :
من به تازگی یک دستگاه ترد میل خریداری کرده‌ام ٰ، هنگامی که بر روی این دستگاه راه می‌روم ، احساس می‌کنم راه رفتن بر روی این دستگاه از راه رفتن در یک جاده ناهموار نیز سخت تر است .
ابتدا که می‌خواهم راه رفتن را  بر روی دستگاه ترد میل ﺁغاز کنم ار درجه ی دو مایل در یک ساعت استفاده می‌کنم زیرا نمی‌دانم هنگامی که برای پیاده روی به بیرون می‌روم با چه سرعتی راه می‌روم ﺁیا سرعت راه رفتنم بیش از این میزان است یا کمتر از این میزان ؟؟
اما با این سرعتی که برای دستگاه تنظیم می‌کنم تنها پانزده دقیقه می‌توانم راه بروم  ، در صورتی که وقتی برای پیاده روی به بیرون و در فضای باز می‌روم حداقل زمانی که پیاده روی می‌کنم سی دقیقه می‌باشد . اگر هم سرعت ترد میل را کمتر کنم ، احساس می‌کنم پیاده روی و یا ورزشی انجام نداده‌ام .ﺁیا تفاوتی در ورزش گردن با ترد میل و پیاده روی در محیط بیرون وجود دارد ؟؟ کدام یک بهتر است ؟؟
 
خانم مارتیکا هینر اینگونه پاسخ می‌دهد: 
شما در حال ورزش کردن هستید و بدن‌تان را ورزش می‌دهید چه در محیط خانه باشید و چه در محیط بیرون به پیاده روی ، خرید یا ....  مشغول باشید . بین پیاد روی در محیط بیرون و قدم زدن یا دویدن  بر روی دستکاه ترد میل تفاوت چندانی وجود ندارد ‌اما تفاوت اصلی زمانی بروز می‌کند که شما هر روز و به مدت بیست دقیقه پیاده روی کنید ، این مساله اهمیت پیدا می‌کند و تفاوتی را به وجود می‌ﺁورد .
 
تفاوتی که شاید بین دستگاه ترد میل و پیاده روی در محیط باز وجود دارد بدین ترتیب باشد :
شما هنگامی که بر روی ترد میل راه می‌روید تنها تمرکز‌تان بر روی راه رفتن است و دوباره همان حرکات تکرار می‌شود ‌اما هنگامی که در محیط بیرون برای پیاده روی می‌روید توجه‌تان علاوه بر مسیری که راه می‌روید باید به این موضوع نیز باشد که خود و بدن‌تان  را در مسیر مورد نظر به جلو برانید . در پیاده روی میزان و بلندی گام‌هایی که بر می‌دارید نیز بسیار مهم هستند .  البته در پیاده روی بسته به زمینی که بر روی ﺁن راه می‌روید میزان کالری که می‌سوزانید تفاوت می‌کند
 
برای مثال :
اگر بر روی زمینی که راه می‌روید پوشیده از شن ، ماسه ، یا زمینی باشد که دارای تپه‌های بلند و کوتاهی باشد مسلم است که میزان کالری که می‌سوزانید به مراتب بیشتر از میزان کالری خواهد بود  که بر روی زمین صاف یا پیاده روی بر روی ترد میل انجام می‌دهید . تحقیقات بسیاری  در این زمینه انجام شده است و نتایج متفاوتی را داده است .
 
برای پیاده روی که مثمر ثمر باشد باید این نگات را رعایت کنید :
- گام‌های بلند و طولانی را به هنگام پیاده روی بر دارید ، تحقیقی که اخیرا در سال 2009 انجام شده است نشان می‌دهد که افرادی که دارای سنی بالای پنجاه سال هستند ، و تا کنون تجربه ی راه رفتن بر روی ترد میل را ندارند ، کالری را که به وسیله ی پیاده روی در محیط بیرون از دست می‌دهید به تناسب بیشتر از کالری است که به وسیله ی راه رفتن بر روی ترد میل  از دست می‌دهید .
 
* پس به افراد بالای پنجاه سال ترد میل را توصیه نمی‌کنیم . بعد از پیاده روی چه بر روی ترد میل باشد و چه در محیط بیرون به یک دوش ﺁب گرم احتیاج دارید
 
* برای افراد دیگری که کمتر از پنجاه سال سن را دارند،  راه رفتن و یا قدم زدن بر روی ترد میل با یک سرعت معمولی با دویدن در محیط بیرون برابر است .
 
زیرا هنگامی که شما بر روی ترد میل راه می‌روید با یک سرعت معمولی و مدام راه می‌روید ‌اما در محیط بیرون با همین سرعت نمی‌توانید راه بروید زیرا زود احساس خستگی می‌کنید . به همین دلیل بعضی از افراد احساس می‌کنند که راه رفتن بر روی ترد میل به مراتب بهتر از زاه رقتن در محیط بیرون است .
 
بخصوص اگر شما در محیطی که دستگاه ترد میل‌تان در ﺁنجا قرار دارد دستگاه ضبط صوتی قرار داشته باشد و همزمان با ورزش کردن به موسیقی نیز گوش دهید در این صورت زمانی را که بر روی ترد میل راه می‌روید به نظرتان کوتاهتر می‌رسد یا این که یک دستگاه تلویزیون را در محیط قرار دهید و به هنگام ورزش کردن تلویزیون نیز ببینید همین اثر را ایجاد می‌کند .
 
اما اگر شما دستگاه ترد میل ندارید و در محیط بیرون به پیاده روی مشغول هستید به شما توصیه می‌کنیم هنگامی که برای پیاده روی به محیط بیرون می‌روید به اطراف‌تان زیاد دقت نداشته باشید و بیشتر ذهن خود را بر حرکات ورزشی‌تان متمرگز کنید مثلا به هنگام راه رفتن چند ثانیه شکم‌تان را به داحل ببرید و بعد شکم‌تان را رها کنید ، اگر این فعالیت را به هنگام راه رفتن انجام دهید باعث می‌شود که شکم شما بیش از پیش کوچک شود .
 
در نهایت باید گفت راه رفتن چه در محیط خانه و چه در بیرون از منزل و در فضای باز تقریبا اثر  یکسانی دارد و تفاوت چندانی ندارد فقط به شما توصیه می‌کنیم به هنگام پیاده روی گام‌هایتان را بلند بر دارید ، سریع راه بروید ، پیاده روی را هر روز و به مدت بیست تا سی  دقیقه انجام دهید تا اثرات ﺁن را سریعتر مشاهده کنید .         
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
توصیه های فوق العاده برای حفظ رژیم غذایی در رستوران!!
چگونه از چایی برای کاهش وزن استفاده کنیم !
یک رژیم متنوع برای افراد تنوع طلب!
چه سالادی شما را لاغر می کند و چگونه؟
چرا رژیم های کاهش وزن موفقیت آمیز نیستند؟