یاد بگیرید که چگونه انواع غذاهای سالم را مصرف کنید. در اینجا 4 پیشنهاد وجود دارد که می‌تواند شما را در مسیر درست قرار دهد:
 
تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها سال 2007 را با تصمیم «تغییر شیوه زندگی و داشتن برنامه غذایی مناسب» آغاز کردند. این کار زمان و تلاش شما را می‌طلبد. اطمینان پیدا کنید که برای ایجاد تغییرات آماده اید. یاد بگیرید که چگونه انواع غذاهای سالم را مصرف کنید. در اینجا 4 پیشنهاد وجود دارد که می‌تواند شما را در مسیر درست قرار دهد:

1-رژیم غذایی
شیوه غذایی جدید برای رسیدن به وزن متعادل باید کاهش کالری دریافتی را به همراه داشته باشد. کاترین تالمدج، متخصص تغذیه معتقد است برای داشتن یک برنامه غذایی مناسب میتوانیم به مدت یک هفته آن چه را که می‌خوریم یادداشت کنیم و با تجزیه و تحلیل این برنامه ببینیم آیا غذاهای پرچرب را زیاد مصرف می‌کنیم؟   آیا صبحانه خوردن را از قلم انداخته ایم؟ خوردن صبحانه به حفظ سطح انرژی در محدوده ثابت در طول روز و افزایش متابولیسم کمک می‌کند. سعی نکنید هر روز خودتان را وزن کنید هر هفته یکبار کافی است.
 

2-خوردن سبزیجات
ملانی پُلک،متخصص تغذیه و مدیر انجمن تحقیق سرطان، می‌گوید: با افزودن مقدار فراوان سبزیجات، میوه، حبوبات و غلات سبوس دار در رژیم تان منابع مهم غذایی بدست می‌آورید. سبزیجات منابع غنی ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشند و از بروز انواع سرطان جلوگیری می‌کنند. بعلاوه مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف غذاهای گیاهی برای کنترل وزن بسیار مناسب است زیرا کالری آنها کم است، در نتیجه، خوردن مقدار زیادی از آنها، هم می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدنمان را تامین کند و هم به پر شدن حجم معده کمک می‌کند. بیشتر سعی کنید سبزی را به صورت خام و نیم پز استفاده کنید. از سرخ کردن سبزیجات در کره و روغن پرهیز کنید.
 

3- دور کردن وسوسه
کاهش وزن به راحتی صورت نمی‌گیرد بلکه با انگیزش و سخت کوشی به هدف خود می‌رسید. اگر شما در تصمیم خود جدی هستید و می‌خواهید طریقه زندگی خود را تغییر دهید برخی نکات در این امر مهم به نظر می‌رسد. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند خانه تان را از چیپس و دیگر اقلامی که نمی‌خواهید بخورید پاکسازی کنید و همواره در اطراف خود غذاهای کم کالری و کم چربی را نگه دارید. وسوسه را کنار بگذارید و کمتر به رستوران و فست فود بروید. قبل از غذا سوپ یا سالاد میل کنید.
 

4-منصرف نشوید
احتمال دارد گهگاه به عقب برگردید، ولی به جای ناامیدشدن و دست از تلاش برداشتن، روز بعد دوباره کار خود را از سر بگیرید. همه چیز به یکباره تغییر نمی کند اما شما به راهی که در پیش گرفته اید ادامه دهید.

تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
آیا رژیم غذایی شما واقعا سالم است؟
رژیم غذایی برای مبتلایان به واریس
رژیم غذایی برای مبتلایان به فشار خون
رژیم 1400کالری ، رژیمی فوق العاده برای افراد دیابتی !
توصیه هایی برای رژیم غذایی سالمندان