آیا می دانید چه موانعی بر سر راه لاغری شما وجود دارد ؟اشراف بر این مساله به شما کمک می کند تا زود تر به هدف خود برسید:
 
چه مانعی بر سر لاغریتان وجود دارد؟
1- اصرار دارید كه بشقاب را در آخر كار تمیز پس بدهید؟
می ترسید غذا هدر برود، پس تا آخرش را می‌خورید. اگر اینطور است لطفاً غذای كمتری در بشقاب بریزید، می‌توانید بعداً كمی دوباره غذا بكشید، اما فایده اش این است كه شاید حس كنید با همان بشقاب كم اولی سیر شده اید! نگران نباشید باقیمانده اش را می‌توان برای ناهار فردا گذاشت!

2- خودتان را زیاد محدود می‌كنید:

در یك مطالعه روی 30 زن با وزن معمولی، نیمی از آنها دسترسی نامحدود به شكلات داشتند و نیمی دیگر شكلات برایشان ممنوع بود. 24 ساعت بعد، گروه دوم اجازه داشت هر چقدر می‌خواهد شكلات بخورد و واضح است كه آنها بیشتر از گروه اول كه از اول مجاز بودند، شكلات مصرف كردند. پس خود را محروم نكنید از چیزهایی كه دوست دارید و چیزی را كه می‌خورید خوب بچشید و لذت ببرید خواهید دید كه مصرف شما از آن كمتر خواهد شد.

3- می‌خواهید هرچه بقیه می‌خورند را بخورید؟

اینكه دوست شما یك همبرگر بزرگ برای ناهار می‌خورد و همچنان لاغر می‌ماند، دلیل نمی شود كه شما هم می‌توانید. عادلانه یا غیرعادلانه، بعضی از مردم ذاتاً متابولیسم سریعتری دارند. عوامل ژنتیكی و بعضی داروها همانند ورزشی كه انجام می‌دهید روی سوخت و ساز تاثیر می‌گذارند. سعی كنید بفهمید چه روشی شما را لاغر می‌كند و به همان ادامه دهید. غذایتان را با دیگران بخورید و در كنار آنها حس می‌كنید غذای كم هم برای شما كافیست.
 
4-حوصله پخت و پز یك نفره را ندارید.
امشب برای شام تنها هستید و به نظرتان سخت است كه برای یك نفر شام آماده كنید. پس بخود می‌گویید فقط كمی پنیر و كلوچه می‌خورم، سپس شیرینی هم می‌خورید و بعد پاستا! تا جایی كه معده شما پر می‌شود اما هنوز یك وعده درست حسابی نخورده اید! برای چنین شبهایی از قبل وعده‌های غذایی پخته شده در فریزر نگه دارید یا صبح كه سرحالید قبل از بیرون رفتن، موادی را برای شب كنار بگذارید تا شب یك شام گرم و خوشمزه را بسرعت آماده كنید.

5-وزنتان زیاد است و كسی به شما توجه نمی كند؟

شاید بسختی باور كنید اما قسمتی از شما می‌خواهد كه وزن را حفظ كند. از خود بپرسید كه این وزن به چه كار می‌آید؟ غیر از اینكه از جذابیت و سلامتی شما می‌كاهد؟ اگر دلیل آن را نمی فهمید، بهتر با یك درمانگر در این باره مشورت كنید.

6-بصورت خودكار می‌خورید؟
رییس شما را سرزنش كرده پس وقتی به خانه می‌رسید چه می‌توانید بكنید غیر از خوردن شیرینی‌ها!؟ وقتی عصبی هستید، بجای خوردن كار دیگری بكنید، مثلا قدم بزنید و نفس عمیق بكشید. شما گرسنه نیستید پس این میل اضافی است. در این صورت هم آرام می‌شوید هم لاغر!

7- فكر می‌كنید سرنوشت شما چاقی است!

به این دلیل است كه در رژیم گرفتن شكست خورده اید و فكر می‌كنید در آینده نیز شكست خواهید خورد. دلیلش این است كه مهارتهای درست را فرا نگرفته اید. هر طور هست راهی بیابید كه همواره به برنامه رژیم خود وفادار بمانید.

8- وقتی می‌خورید حس بهتری دارید.

وقتی اولین لقمه را گاز می‌زنید، مغز مقداری سروتونین و احساس شادی آنی در بدن پخش می‌كند. به یاد بیاورید كه غذا ذاتاً شادی آور نیست و آنچه كه از نظر روانی مانند محبت و ابراز علاقه انسان را شاد می‌كند، در غذا نیست!
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:e4persia.com
 
مطالب پیشنهادی:
رژیم غذایی برای مبتلایان به کلسترول بالا
چگونه چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهیم؟
چرا رژیمهای غذایی کاهش وزن با افسردگی همراه می‌شوند؟!
مهم ترین روش‌های لاغری در دنیا
رژیم غذایی برای مبتلایان به واریس