چرا با این همه رژیم و ورزش لاغر نمی شوم؟
بسیاری از افراد هستند که با وجود انجام دادن ورزش های سنگیم و داشتن رژیم های سخت نمی توانند وزن شان را کم کرده و لاغر شوند. با ما همراه شوید تا بدانید مشکل این افراد کجاست و چه راهی برای شان مناسب تر است

چگونه با مقاومت در کاهش وزن مبارزه کنید؟

به نظر می‌رسد برخی افراد بیشتر در معرض خطر چاقی قرار دارند و این ممکن است مربوط به ژنتیک و اپی ژنتیک باشد که تعیین می‌کنند ما چگونه از زمانی که گرسنگی و قحطی برای زنده ماندن انسان یک مسئله بود، تغییر و تحول پیدا کرده‌ایم. از نظر تاریخی، انسان‌ها نیاز داشتند هنگامی‌که غذا کمیاب بود، بدنشان به شکلی کارآمد و مؤثر تغذیه شود. اگرچه، در حال حاضر به خاطر دسترسی به غذاهای ارزان و پرکالری و اینکه بدن ما به میزان کافی تغذیه می‌شود، اغلب اوقات فقط کمتر غذا خوردن، یا کاهش مصرف کالری، کافی نیست.

بیشتر رژیم‌های غذایی تمایل دارند که در بلند مدت تفاوت چشمگیری نداشته باشند و در واقع اغلب اوقات می‌توانند موجب افزایش وزن نیز شوند! ممکن است دوستانتان از یک رژیم غذایی تعریف و تمجید زیادی کنند، اما ژنتیک شما به ‌تنهایی کاری کند که نتایج شما احتمالاً بسیار متفاوت باشد.

بیشتر بدانید : 3 ورزش اصلی که وزن تان را به شدت کاهش می دهد!!

رژیم‌هایی که یک یا چند ماده‌ی مغذی کلان را حذف می‌کنند، تنوع افراد و محیط‌های آن‌ها را مورد توجه قرار نمی‌دهند. از متغیرهای ژنتیکی برای ارزیابی تغییرات در اینکه ما چگونه مواد مغذی اصلی مثل چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها را متابولیزه می‌کنیم، استفاده می‌شود. یک تاریخچه‌ی کامل از رژیم غذایی و نوسان‌های بزرگ در وزن می‌تواند اختلال متابولیک را مطرح سازد و پیامدهای بلند مدت، مثل دیابت در حال پیشرفت، داشته باشد.

یک مشکل در تلاش محض برای کاهش کالری‌هایتان یا بیشتر ورزش کردن برای جبران، این است که عدم تعادل کالری پیچیده است. وقتی شما وزن کم می‌کنید یا ورزش می‌کنید، سرعت متابولیک شما تغییر می‌کند، پس سخت است که به شما بگوییم مصرف کالری خود را ۵۰۰ کالری در روز کاهش دهید تا در یک هفته ۰٫۴ کیلوگرم وزن کم کنید. به طور قابل‌ ملاحظه‌ای بسیاری از افرادی که کاهش وزن زیادی دارند، مقدار زیادی از وزن قبلی خود را دوباره اضافه می‌کنند و قسمت اعظم این مربوط به تغییرات در سرعت متابولیک شماست.

افراد با سایزهای مختلف می‌توانند سرعت متابولیک بسیار متفاوتی داشته باشند، پس برخی مطالعات به دنبال این هستند که افراد چگونه به کاهش مواد غذایی اصلی در رژیم غذایی‌شان پاسخ می‌دهند و این چگونه بر احساس سیری یا اینکه چطور بدنشان چربی ذخیره می‌کند، تأثیر می‌گذارد.

یک نکته‌ی قابل‌ ملاحظه‌ی دیگر در مقاومت به کاهش وزن، میکروب‌های روده‌ی شماست. باکتری‌ها و سایر میکروب‌هایی که در لوله‌ی گوارش شما زندگی می‌کنند، ممکن است نقش چشمگیری در چاقی ایفا کنند. میکروب‌ها نقش مهمی در این دارند که ما چگونه مواد مغذی و کالری‌ها را از غذای خود دریافت می‌کنیم و آن‌ها را برای انرژی می‌سوزانیم. برخی مطالعات نشان داده‌اند که میکروب‌های روده به صورت بالقوه بر ذخیره‌ی چربی‌ها و توانایی کسب انرژی از غذا اثر دارند. مقادیر متفاوت از باکتری‌های کلیدی و تغییر در ژن‌های باکتری‌ها می‌تواند در اینکه شما چه مقدار کالری از غذا دریافت کنید، نقش داشته باشد. برخی باکتری‌ها ممکن است حتی با متابولیسم مؤثرتر غذا ارتباط داشته باشند.

چرا با این همه رژیم و ورزش لاغر نمی شوم؟
چرا با این همه رژیم و ورزش لاغر نمی شوم؟

پس برای کاهش وزن چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

_ غذاهای سرشار از فیبر مصرف کنید
_ غذاهای گیاهی بیشتری مصرف کنید
_ رژیم گرفتن افراطی یا حذف غذاها را کنار بگذارید
_ غذاهایی مصرف کنید که میکروب‌های مفید روده‌ای را افزایش می‌دهند
_ غذاهای پروبیوتیک بیشتری، مثل غذاهای تخمیر شده‌ی غنی از باکتری‌های سالم را در برنامه‌ی خود بگنجانید.


بیشتر بدانید : یک رژیم 3 روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن!

بیشتر بدانید : کاهش وزن 5 کیلویی در 2 هفته با 10 نکته

بیشتر بدانید : یک رژیم کامل و موثر برای کاهش وزن

بیشتر بدانید : کاهش وزن 5 تا 10 کیلویی با چند روش ساده و کاربردی!!

بیشتر بدانید : 16 روش برای کم کردن سریع وزن


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : fitnessmagazin.ir