پیروزی بارسلونا و بایرن مونیخ در هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا
در آغاز هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان اروپا تیم های بارسلونا و بایرن مونیخ مقابل حریفان به برتری رسیدند.

هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با انجام هشت دیدار پیگیری شد. در مهم ترین دیدار تیم های بارسلونا(Barcelona) و بایرلورکوزن(Bayer 04 Leverkusen) در ورزشگاه نوکمپ به مصاف هم رفتند که در پایان، آبی اناری ها با حساب دو بر یک مقابل حریف آلمانی شان به برتری رسیدند. در این دیدار ابتدا کاریاکاس پاپادوپولوس(Kyriakos Papadopoulos) در دقیقه 22 دروازه بارسلونا را باز کرد اما در دقیقه های پایانی این دیدار، سرجی روبرتو(Sergi Roberto) 80 و لوییس سوارس(Luis Suárez) 82 برای کاتالان ها گلزنی کردند تا در نهایت تیم پیروز میدان باشند. با این نتیجه، بارسلونا با چهار امتیاز در صدر جدول رده بندی گروه E قرار گرفت و بایرلورکوزن هم با سه امتیاز در رده دوم ایستاد.

در دیگر دیدار این گروه نیز تیم‌های باته بوریسف بلاروس(BATE Borisov) و رم ایتالیا(Roma) مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با حساب سه بر دو به سود باته به پایان رسید. 'ایگور استاسویچ' در دقیقه هشت، 'فیلیپ ملادنوویچ' 12 و 31 برای باته گلزنی کردند. گل‌های رم را نیز ژروینیو(Gervinho) 66 و واسیلیوس توروسیدیس(Vasilis Torosidis) 82 به ثمر رساندند. بدین ترتیب باته سه امتیازی شد و به رده سوم جدول رسید و رم هم با یک امتیاز چهارم شد.

در دیدارهای گروه F نیز تیم‌های آرسنال(Arsenal) با المپیاکوس(Olympiacos) و بایرن مونیخ(Bayern Munich) با دینامو زاگرب(Dinamo Zagreb) به مصاف هم رفتند. توپچی ها که دیدار رفت را نیز با شکست به پایان برده بودند، در دیدار دوم نیز در خانه با نتیجه سه بر دو به حریف یونانی باختند. فیلیپ پاردو(Felipe Pardo) 33، داوید اوسپینا(David Ospina) 40 (گل به خودی) و آلفرد فینبوگاسون(Alfreð Finnbogason) 66 برای المپیاکوس گل زدند و تئو والکات(Theo Walcott) 35 و الکسیس سانچس(Alexis Sánchez) 65 برای آرسنال گلزنی کردند. آرسنال با این نتیجه، همچنان بدون امتیاز در رده چهارم است و المپیاکوس هم با سه امتیاز به رده دوم صعود کرد.

در بازی دیگر این گروه، بایرن مونیخ با نتیجه پرگل پنج بر صفر دینامو زاگرب کرواسی را شکست داد. داگلاس کاستا(Douglas Costa) 13، روبرت لواندوفسکی(Robert Lewandowski) 21 و 28 و 55 و ماریو گوتسه(Mario Götze) 25 برای باواریایی ها گلزنی کردند. بدین ترتیب، 'اف سی هالیوود' با 6 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و دینامو زاگرب هم با سه امتیازی که از بازی قبل به دست آورده بود در رتبه سوم ایستاد.

رقابت در گروه G هم با انجام دو دیدار پیگیری شد. پورتو(Porto) که در دراگائو میزبان چلسی(Chelsea) بود موفق شد با نتیجه دو بر یک این تیم را با شکست بدرقه کند. در این دیدار که به دلیل رویارویی ایکر کاسیاس(Iker Casillas) با ژوزه مورینیو(José Mourinho) حساسیت هایی هم داشت، آندره آندره(André André) 39 و مایکون(Maicon) 52 برای پورتو گل زدند و تنها گل چلسی را هم ویلیان(Willian) در دقیقه 45 به ثمر رساند. اکنون پورتو در جدول رده بندی این گروه با چهار امتیاز در رده دوم است و چلسی هم با سه امتیاز در جایگاه سوم ایستاده است.

در بازی دیگر نیز تیم مکابی رژیم صهیونیستی(Maccabi Tel Aviv) با حساب دو بر صفر در خانه مغلوب دیناموکیف اوکراین(Dynamo Kyiv) شد. آندری یارمولنکو(Andriy Yarmolenko) در دقیقه چهار و جونیور مورائس(Júnior Moraes) 50 برای دینامو گل زدند. تیم اوکراینی با چهار امتیاز در رده نخست گروه قرار گرفته است و مکابی هم بدون امتیاز چهارم است.

در گروه H هم تیم‌های لیون(Lyon) و والنسیا(Valencia) به مصاف هم رفتند که در پایان، والنسیا توانست در خاک فرانسه با تک گل صوفیانه فقولی(Sofiane Feghouli) در دقیقه 42، لیون را مغلوب کند. والنسیا اکنون با سه امتیاز در رده دوم است و لیون هم با یک امتیاز رتبه چهارم را از آن خود کرده است.

دیدار تیم‌های زنیت سنت پترزبورگ روسیه(Zenit Saint Petersburg) با خنک(Gent) نیز با نتیجه دو بر یک به سود تیم میزبان تمام شد. آرتم زیوبا(Artyom Dzyuba) 35 و اولگ شاتوف(Oleg Shatov) 67 برای زنیت و توماس ماتون(Thomas Matton) هم در دقیقه 56 برای خنک گلزنی کردند. با این حساب، زنیت 6 امتیازی شد و به صدر جدول رسید و خنک هم با یک امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir