حرف های جنجالی شاهرخ بیانی علیه پروین و امیر قلعه نویی
شاهرخ بیانی بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس علیه علی پروین و امیر قلعه نویی, صحبت کرده است

مصاحبه شاهرخ بیانی علیه پروین و قلعه نویی

بخشهای مهم مصاحبه روزنامه ایران‌ورزشی با شاهرخ بیانی را برایتان انتخاب کردیم:

    درباره رفتن به پرسپولیس باید بگویم آن زمان پولی در باشگاه‌ها نبود بعد کسی مثل سعید مراغه‌چیان مصاحبه کرده و گفته شاهرخ پرسپولیسی است. همین مراغه‌چیان که وضع مالی پدرش خوب بود آن فصلی که به بازیکنان استقلال در سعادت‌آباد زمین می‌دادند از باشگاه زمین گرفته بود بعد به من که کاپیتان تیم بودم زمین نداده بودند.  


    به خودم گفتم شاهرخ مگر چند سال دیگر می‌توانی فوتبال بازی کنی که از چنین موقعیتی بگذری. آن زمان علی پروین سرمربی ما در تیم ملی بود. من با کسانی مثل درخشان و محمدخانی رفیق بودم. پروین به من گفت تو با بازیکنان پرسپولیس رفیقی و من هم می‌توانم زمین سعادت‌آباد را در ازای آمدنت به پرسپولیس برایت زنده کنم.
دیدم فرصت خوبی برای زندگی‌ام است و گفتم این کار را برایم انجام بده. یک روز من را به سعادت‌آباد برد و دیدم دور یک قطعه زمین خط کشیدند و با گچ رویش نوشته‌اند شاهرخ بیانی. من هم باور کردم و پیش خودم گفتم حتماً درست است.


     من رفتم برای پرسپولیس بازی کردم، گل هم زدم، اما به یک‌متر زمین هم در سعادت‌آباد نرسیدم و یک روز هم فهمیدم که قانون گذاشته‌اند هرکسی از این دو باشگاه به تیم رقیب برود یک سال از فوتبال محروم می‌شود. من هم رفتم آلمان. آنجا تمرین می‌کردم و برای بازی‌های ملی به تهران می‌آمدم. آخرش هم بدون اینکه زمینی به من برسد به استقلال برگشتم و دوباره برای تیم محبوبم بازی کردم.  


     پروین خودش سر زمین‌های سعادت‌آباد که متعلق به زمین شهری بود کلی پول به جیب زد. او زمین‌ها را به قیمت 180هزار تومان می‌خرید و 200هزار تومان می‌فروخت! بعدها فهمیدم زمین‌ها تا 250هزار تومان هم رشد کرده است. البته آن زمان زمین‌ها نه سند داشت نه اجازه ساخت.


     قطر بودم که کاظم اولیایی برای تیم، پیراهن تیم ملی ایتالیا را سفارش داد. آن زمان نزدیک به 10هزار دلار پول از جیب دادم تا برای استقلال پیراهن تیم ملی ایتالیا را بخرم. عجب لباس‌هایی بود! من با عشق این کار را کردم. بعدها آقای آقامحمدی که در هیأت‌مدیره بود به من گفت هرچقدر هزینه کردی را به تو می‌دهیم. رابطه من با استقلال اینطوری بود. تیمم را دوست داشتم. بزرگانش را دوست داشتم.


    . آقای موسوی خیلی کاسب است. من او را می‌شناسم. یک‌میلیارد خرج کند 10 برابرش را می‌برد. او دلش به حال استقلال نمی‌سوزد. اگر دلش می‌سوخت کارهای دیگری انجام می‌داد و استراماچونی را که داشت با استقلال خوب نتیجه می‌گرفت در تیم نگه می‌داشت. موسوی نه استقلالی است و نه پرسپولیسی و دلش به حال هیچ‌یک از این دو تیم نمی‌سوزد. او فقط فکر درآمد خودش است. او شخص آژانس‌داری است که با آمدن به استقلال کلی مصاحبه کرد و مطرح شد و برای خودش کلی تبلیغ کرد.


    یادم می آید همان زمان که دستیار قلعه نویی بودم خودش پولش را اول فصل از مدیران می گرفت بعد به ما می گفت پول نگرفتیم. الان هم شنیدم از سپاهان دلار گرفته.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net