آشنایی با دختر و پسر ژوزه مورینیو ؛ از برند جواهرات دخترش تا ...
ژوزه مورینیو که سال‌های پرافتخاری را در فوتبال پشت سر گذاشته، حالا دختر و پسری دارد که در حوزه کاری‌شان مثل پدرشان موفق هستند.

آقای خاص و فرزندان خاص

ژوزه مورینیو تنها «فرد خاص» در خانواده نیست! مورینیو برای سال‌ها با همان لقب زندگی کرد و تیم‌هایی مثل پورتو، چلسی، رئال‌مادرید، اینتر، منچستریونایتد، تاتنهام و حالا رم را به موفقیت رساند.

اما دخترش ماتیلد استعدادهای منحصربه‌فرد خودش را به عنوان جواهرساز نشان می‌دهد. برند تجاری این دختر ۲۵ ساله به نام «جواهرات ماتیلد» جایزه برند نوظهور سال را در مراسم جوایز جواهرات حرفه‌ای به‌دست آورد. در حالیکه پسرش ژوزه جونیور ۲۱ ساله فوتبالیست و مربی مشتاقی است که نامش در لیست فولام نوشته شده است.


ماتیلد


در دسامبر ۲۰۲۰ فرزند جاه‌طلب ژوزه برند جواهرات خودش را راه‌اندازی کرد. چیزی که ماتیلد را از دیگر رقبایش متمایز کرد قول و قرار او برای ساخت جواهرات از مواد پایدار بوده است. زمانی که پدر و مادرش در تولد ۱۸ سالگی‌اش در سال ۲۰۱۸ به او دستبند هدیه داده بودند اشتیاق و علاقه ماتیلد به جواهرات آغاز شد.

او به دیلی‌میل گفت: «من خیلی هیجان‌زده بودم. این اولین جواهر من بود.» ماتیلد از الماس‌های تولید شده در آزمایشگاه استفاده می‌کند برای اینکه آن‌ها کمترین تاثیر را بر روی محیط زیست دارند. دختر مورینیو در کالج مد لندن تحصیل کرد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته «کارآفرینی: مد و صنایع خلاق از کالج مد و طراحی Conde Nast» دریافت کرد.

یک روز با مادرش به خرید رفته بود که متوجه شد می‌توان الماس را در آزمایشگاه تولید کرد. او گفت: «ما به جواهرفروشی رفته بودیم. سازنده جواهرات آمد و به ما گفت: می‌دانستید که همه جواهرات ما از الماس‌های آزمایشگاهی ساخته شده‌اند؟ من متعجب شده بودم و در این مورد خیلی کنجکاو شدم. مادر من در آنگولا به دنیا آمد، جایی که اتفاقات وحشتناکی به خاطر الماس‌های خونین رخ می‌دهد. او همیشه در این مورد اطلاع‌رسانی می‌کند. از نظر او خیلی خوب است که الماس‌های آزمایشگاهی تولید می‌شوند.»

ماتیلد در حال حاضر فروشگاه جواهرات خودش را در قلب لندن دارد که تا شب کریسمس باز است. در این فروشگاه جواهراتی برای زنان و مردان با قیمتی تا حدود ۱۸۵۰ پوند موجود است. ژوزه در تمرین با رم، دستبند و انگشتر ساخته شده توسط دخترش را پوشیده بود.


ژوزه جونیور


پسر ژوزه مورینیو، ژوزه جونیور دروازه‌بان توانمندی است اما در حال حاضر در باشگاهی بازی نمی‌کند. به مدت ۳ سال در لیست فولام بود تا اینکه در سال ۲۰۱۷ جدا شد. حالا ۲۱ ساله است و می‌تواند به سمت مربیگری برود. در سال ۲۰۱۸ وقتی منچستر به مصاف سوانزی میرفت، ژوزه جونیور جوان در کنار پدرش روی نیمکت نشسته بود. او تحلیل‌های تاکتیکی برای مشکل تیم پدرش ارائه کرد تا تجربه‌ کاری خودش هم بشود.

ژوزه در این باره گفت: «در پی چند نتیجه بد، پسرم پیشم آمد و تحلیل‌هایی در مورد تیم من ارائه کرد. مشخصاً از اینکه کار پدر خوب پیش نمی‌رود ناراحت بود. ما به واتفورد و منچسترسیتی باخته بودیم و او با آمار تیم نزد من آمد. من آن آمار را به دستیارانم نشان دادم و گفتم مراقب باشید که روزی این پسر جای یکی از شماها را می‌گیرد. من او را با خودم در همان سن و سال مقایسه می‌کنم. من هم سعی می‌کردم همین کار را با پدرم بکنم، البته با راه و روش متفاوت بچه‌های ۱۶ ساله آن زمان.»



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی