کره‌ی شمالی در تازه‌ترین اقدام غیر منتظره‌ی فوتبالی‌اش، تمبر یادبودی را منتشر کرده که در آن تصویر آندرانیک تیموریان به همراه یک بازیکن کره‌ای دیده می‌شود....
 

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت جهانی تمبر لندن، به دنبال اختلافات عمیق فیفا و فدراسیون فوتبال کره شمالی که در این روزها به دلیل وضعیت خاص گزارش شده پیرامون مربی تیم ملی کره شمالی اعلام شده است، دولت این کشور سه سری تمبر یادبود با عنوان حضور تاریخی تیم ملی کره شمالی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی منتشر کرده تا ضمن اینکه به فیفا حسن نیت خود را در خصوص مسایل بین‌المللی فوتبال نشان دهد به نوعی خبر به کارگیری اجباری مربی تیم ملی فوتبال کره شمالی در معادن ذغال سنگ کره را به فراموشی و تحت الشعاع قرار دهد.

این گزارش حاکی است، در دو سری از این سه سری تمبر تصویر بازیکن شاخص تیم ملی ایران آندرانیک تیموریان دیده می‌شود. این تمبرها که به صورت سه بلوک یادگاری منتشر شده است در دو قطعه آن تصاویر بازیکنان تیم ملی ایران و یکی از بازیکنان تیم ملی کره شمالی دیده می‌شود.

این گزارش می‌افزاید:« کره شمالی در این تمبر تصویر آندرانیک تیموریان را در حالی که از بازیکن کره‌ای دریبل می‌خورده و به دنبال اوست در یکی از صحنه‌های بازی برگشت در استادیوم پیونگ یانگ نشان می‌دهد. این تمبرهای منتشر شده بلافاصله در بازار بورس تمبر لندن با قیمت‌های بسیار بالا معامله شد. »

گزارشگر تلویزیون کره شمالی در خصوص اینکه چرا در بین حریفان کره شمالی تمبر بازیکنان ایرانی مورد توجه قرار گرفته است، گفت:« تیم ملی ایران حریف بسیار سرسختی در راه جام جهانی 2010 برای کره شمالی بود. به طوری که قرمز پوشان کره‌ای تنها توانستند یک امتیاز از آن حریف سرسخت کسب کنند.»

 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:khabaronline.ir