این یک میلیون را بگیر، قطبی را بکوب ! آیا رد پایی از فرهاد مجیدی هم وجود دارد...
 
 

لحظات حساسی بود... ساعت‌ها و دقایق باقی‌مانده تا بازی استقلال- سپاهان برای طرفداران دو تیم، به ویژه استقلالی‌ها اگر کشنده و نفس‌گیر نبود، سراسر التهاب و هیجان بود... اما اتفاقاتی در این بازی افتاد که نطفه آن پیش از شب مسابقه بسته شده بود. زمانیکه کانون هواداران باشگاه استقلال با انتشار اطلاعیه‌ای از هواداران‌شان خواسته بودند هرگز علیه بازیکنان استقلالی سپاهان و سرمربی تیم حریف (امیر قلعه‌نویی‌) فحاشی نکنند تا همه چیز با احترام به پایان برسد.

 فتح‌ا...زاده، نظری جویباری، مظلومی، مجیدی و خلاصه هرکس در مورد بازی با سپاهان مورد سوال قرار می‌گرفت، پرسیده یا نپرسیده به این نکته اشاره می‌کرد و طرفداران استقلال را از چنین اقداماتی برحذر می‌کردند. حالا کمی جلوتر بیاییم. بعدازظهر همان جمعه یکی از نزدیکان مدیریت سابق باشگاه استقلال در اقدامی عجیب پس از اطلاع از آن که افشین قطبی و علیرضا منصوریان (سرمربی و مربی تیم ملی) قصد حضور در ورزشگاه آزادی را دارند تا بازی استقلال - سپاهان را از نزدیک نظاره‌گر باشند تلفن همراهش را برداشته و به تعدادی از لیدرهای باشگاه استقلال وابسته به کانون هواداران این باشگاه تلفن می‌کند.

 این فرد ظاهرا قصد حمایت از فرهاد مجیدی را داشته و می‌خواسته دعوت نشدن کاپیتان استقلال به تیم ملی را محکوم کند. به جمعی از این لیدرها پیشنهاد یک میلیون تومانی می‌دهد که به محض ورود این دو نفر (قطبی و منصوریان) به ورزشگاه این دو را به شدت مورد انتقاد قرار داده و با بدترین الفاظ تحقیرشان کنند.این تماس‌ها درست چند ساعت پیش از شروع بازی انجام شده و لیدرها نیز در مرحله نخست با این پیشنهاد موافقت می‌کنند اما پس از پایان تماس و طبق تعهداتشان به باشگاه استقلال و شخص علی فتح‌ا...زاده به عنوان فرد همه‌کاره باشگاه این مطلب را با رییس کانون هواداران یعنی سردار سعادتی در میان گذاشته و او را از این دسیسه مطلع می‌کنند.

سردار سعادتی روز گذشته در گفت‌وگو یی این مطلب را تایید کرد و این قبیل موارد و مسایل را پیش از چنین مسابقات بزرگی متداول دانست:«متاسفانه این اتفاق رخ داد و فردی که قصد بر هم زدن نظم سکوهای ورزشگاه استقلال را داشت با ارایه چنین پیشنهادی در صدد بود تا شرایط را به ضرر باشگاه استقلال رقم بزند که خوشبختانه با هوشیاری بچه‌های عضو کانون (هواداران استقلال) ما به موقع از این موضوع باخبر شدیم و بلافاصله ماجرا را با پلیس ورزشگاه آزادی در میان گذاشتیم.

 پس از آن بود که یک اتفاق دیگر هم از دل این ماجرا بیرون آمد و مشخص شد همین فرد به گروهی دیگر گفته بود که با پرتاب سکه به سوی خسرو حیدری او را مضروب کنند...» سردار سعادتی پس از بیان این حقایق هرگز اسم فرد مزبور را به زبان نیاورد و معتقد بود تا مشخص نشدن قطعی این ماجرا متهم کردن کسی، سودی به حال باشگاه استقلال نخواهد داشت. «مدتی است دنبال این قضیه هستیم و مراجع ذی‌ربط از طریق ردگیری شماره تماس گرفته شده پیگیر این موضوع هستند و به محض روشن شدن مسایل پشت پرده و اینکه چه اهدافی در این بین مورد نظر فرد مزبور بوده است اسم او را اعلام خواهیم کرد...»

اما چرا فرهاد مجیدی؟ آیا خود مجیدی هم در این بین نقش داشته است یا او فقط یک بهانه برای ایجاد اغتشاش روی سکوها بود؟ به همین دلیل بارها با همراه فرهاد تماس گرفتیم تا نوع ارتباطش با این ماجرا را از او بپرسیم اما تلفن همراه ستاره این روزهای استقلال همواره پیام خاموش است را تکرار می‌‌کرد. اما سردار سعادتی بابت این قبیل تلاش ها برای افراد فرصت‌طلب تاسف می‌خورد. «ما بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع ماجرا را به اطلاع آقای فتح‌ا...‌زاده هم رساندیم و ایشان نیز از طریق خودشان پیگیر ماجرا شدند. ضمن اینکه با حمایت کامل از ما به کانون هواداران اختیار تام دادند تا ریشه اصلی این اقدام را پیدا کرده و آن را تحویل مراجع ذی‌صلاح بدهیم.» پس از اطلاع از این اقدام شجاعانه لیدرها از رییس کانون‌شان در مورد نحوه تشویق‌شان سوال کردیم که البته جوابی شنیدیم که انتظارش را نداشتیم: «این قبیل رفتارها جزو وظایف اعضای کانون محسوب می‌شود چون از این قبیل موارد و پیشنهادات اینچنینی در طول یک فصل به کرات اتفاق می‌افتد و لیدرها هم می‌دانند که اگر قصد مخفی‌کاری داشته باشند فقط خودشان ضرر می‌کنند چرا که به هر حال ما به هر طریق ممکن به این مسایل و اخبار دسترسی پیدا می‌کنیم و تازه آن وقت است که دو ریال را دو میلیون می‌شنویم و کار خودشان سخت‌تر می‌شود.» خلاصه اینکه در آن دو ساعتی که طرفداران استقلال بازی تیم‌شان را در آزادی نگاه می‌کردند نیروهای ویژه حراست ورزشگاه سرگرم رتق و فتق این مسایل بودند هر چند که در نهایت عده‌ای علیه حیدری و قلعه‌نویی شعار سر دادند.

 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:esteghlaltehranfc.com