عرق کردن مردان
مردان با ورزش کردن بیشتر از زنان عرق می‌کنند. تفاوت‌هایی که در ساختار بدنی مردان و زنان وجود دارد باعث می‌شود مردان به فعالیت واکنش بیشتری نشان دهند.
 زنان باید بیشتر از مردان فعالیت کنند تا عرق کنند. مردان در ورزش سریع تر و راحت‌تر عرق می‌کنند تحقیقات در این زمینه در مجله "فیزیولوژی تجربی" منتشر شد.

تحقیقاتی که دانشمندان ژاپنی در دانشگاه بین‌المللی اوساکا و کوب انجام دادند به اختلاف عرق کردن مردان و زنان در ورزش‌های شدید و سنگین پرداخته است. چهار گروه در این مطالعات بررسی شدند، مردان و زنانی که تمرین دیده بودند و تمرین ندیده بودند.

نتایج نشان داد مردان بیشتر عرق می‌کنند، با این که ورزش باعث عرق کردن بیشتر هم در زنان و هم در مردان می‌شود، مردان با بیشتر شدن شدت ورزش بیشتر از زنان عرق می‌کنند. در کل این چهار گروه زنانی که تمرین ندیده بودند بیشتر از دیگران و در دمای بالاتر عرق کردند. زنان نیاز به دمای بالاتر برای عرق کردن دارند.

یکی از محققان می‌گوید: مردان از زنان بیشتر عرق می‌کنند، زیرا هورمون تستسترون عرق کردن را افزایش می‌دهد. ورزش دمای کلی بدن را افزایش می‌دهد و بدن در واکنش به ورزش عرق می‌کند. عرق کردن یک واکنش مناسب است که باعث می‌شود بتوان طولانی‌تر فعالیت است. این اولین مطالعه‌ای است که در این باره سرمایه‌گذاری شده است.

در این مطالعات نشان داده شده که عملکرد جنسیت‌های مختلف در دمای هوای بالا چگونه است.

زنان به طور کلی مایعات بدن‌شان کمتر است و زودتر دچار کمبود می‌شوند. کمتر عرق کردن در زنان استراتژی است که باعث بقای آنها در هوای گرم‌تر می‌شود. در حالی که عرق کردن بیشتر در مردان نشان می‌دهد آنها برای فعالیت بیشتر کارآمدتر هستند.

تحقیقات آینده به ارتباط هورمون‌ها با عرق کردن در مردان و زنان می‌پردازد. محققان به زنان توصیه می‌کنند تا در هوای گرم بیشتر مراقب باشند. همچنین هم مردان و هم زنان می‌توانند با ورزش مداوم در مقابل گرما مقاوم‌تر باشند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
چند حرکت مفید برای درمان کمردرد
وزنه زدن برای کودکان
کاهش سکته مغری با ورزش
حمله جنجالی قلعه نویی به حجت الاسلام فوتبال
جلسه نماینده پرسپولیس با عجمانی ها