تناسب اندام
راه‌هایی وجود دارد که به کمک آنها می‌توان بدون رفتن به باشگاه تناسب اندام مناسبی داشت و آمادگی جسمانی را افزایش داد.
شاید همه مردم زمان کافی برای رفتن مداوم به باشگاه را نداشته باشند. ضمنا استفاده از باشگاه نیاز به صرف هزینه نیز دارد. می‌توان بدون رفتن به باشگاه در محیط خانه یا فضای بیرون نیز ورزش کرد.

روش‌های زیر را می‌توانید در محیط خانه یا فضای بیرون به کار بگیرید و ورزش کنید:

1- طناب زدن:

طناب زدن یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای برقراری تناسب اندام است. به کمک طناب زدن می‌توان چربی‌های بدن را سوزاند. این ورزش باعث شکل دادن به پاها، شکم، دست‌ها و شانه‌ها می‌شود. بوکسورها معمولا در تمرینات خود از طناب زدن استفاده می‌کنند. با هر 45 دقیقه‌ طناب زدن می‌توان حدود 450 کالری سوزاند.

2- دویدن:

همه می‌توانند تنها با داشتن کفش‌های مناسب بدوند. دویدن احساس آزاد بودن به ورزشکار می‌دهد. دویدن فعالیت مناسبی برای سلامت شش‌ها و قلب است. ضمنا این ورزش راه مناسبی برای کم کردن وزن و سوزاندن کالری است. باید توجه داشته باشید که اگر هوای بیرون آلوده باشد، در فضای بسته دویدن را انجام دهید.

3- شنا:

شنا ورزشی است که تمام ماهیچه‌های بدن را به کار می‌گیرد و بر روی قلب و ریه‌ها کار می‌کند. این ورزش برای آمادگی جسمانی بسیار مناسب است. شنا توانایی ، استقامت و قدرت ریه‌ها را افزایش می‌دهد. این ورزش می‌تواند جایگزینی برای ایروبیک و دو باشد. 30 دقیقه‌ مستمر شنا کردن حدود 200 تا 300 کالری را می‌سوزاند. از دویدن در آب و ایروبیک در آب برای سوزاندن چربی‌های بدن استفاده کنید. این فعالیت‌ها مفرح و مفید هستند.

4- دوچرخه‌سواری:

دوچرخه‌سواری آمادگی هوازی را افزایش می‌دهد و عضلات پا را قوی می‌کند. این ورزش فشاری به زانواها وارد نمی‌کند . می‌توانید از دوچرخه برای رفتن به محل کار استفاده کنید.

5- استفاده از پله:

تحقیقات نشان داده است که نیمی از بزرگسالان انگلیسی آنقدر آمادگی جسمانی کمی دارند که به هنگام بالا رفتن از پله‌ها ، دچار نفس تنگی می‌شوند. استفاده از پله راهی مناسب برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی است و از چاقی مفرط، فشار خون و سکته قلبی جلوگیری می‌کند. استفاده از پله‌ها بهتر از استفاده از آسانسور است.

6- پیاده روی:

پیاده روی یکی از بهترین ورزش‌هاست، زیرا هزینه‌ای ندارد و برای همه قابل دسترسی است. این ورزش فعالیتی هوازی است و نیازی به تجهیزات خاصی ندارد. سعی کنید به جای استفاده از ماشین پیاده روی کنید. اگر تعداد قدم‌های خود را بشمارید برای پیاده روی انگیزه بیشتری پیدا می‌کنید.

7- استفاده از بازی‌های کامپیوتری:

می‌توانید از کنسول‌های بازی که نیاز به فعالیت فیزیکی دارند، استفاده کنید. امروزه بازی‌های مختلفی شامل ورزش‌های یوگا، ایروبیک و غیره وجود دارند.

8- پیوستن به تیم‌های ورزشی:

تیم‌های ورزشی وجود دارند که می‌توانید به آنها ملحق شوید. شرکت در این تیم‌ها می‌تواند سلامت قلبی – عروقی، کارایی عضلات ، هماهنگی و تعادل را افزایش دهد.

9- انجام پیلاتس و یوگا:

می‌توانید حرکات ساده این ورزش‌ها را یاد بگیرید و در خانه انجام دهید. ضمنا کلاس‌هایی برای یادگیری این ورزش‌ها هم وجود دارند که در صورت داشتن علاقه می‌توانید در آنها شرکت کنید. پیلاتس برای افزایش قدرت عضلات شکمی بسیار مناسب است. انجام مرتب این ورزش‌ها سلامت فیزیکی و روحی را افزایش می‌دهد.

10- انجام دادن کارهای منزل:

انجام دادن کارهای خانه نیز نوعی فعالیت ورزشی است و می‌تواند به سوزاندن کالری کمک کند. باغبانی نیز روش مناسب برای بالا بردن آمادگی جسمانی است. برای افراد سالمند باغبانی باعث کاهش خطر پوکی استخوان می‌شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
چگونه آکروبات باز شویم؟
چگونه با ورزش چربی‌های اضافه را از بین ببریم؟
چگونه چشم‌ها ورزش دهیم؟
راز لباس عجیب مسی در مراسم توپ طلا
بلاتر جنجال‌ساز شد