سرماخوردگی
متخصصان هشدار داده‌اند که ورزش کردن در حالت سرماخوردگی و آنفولانزا بیشتر از این که خوب باشد، به بدن آسیب می‌رساند.
در فصل زمستان احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش می‌یابد. ممکن است این سوال برای ورزشکاران پیش بیاید که آیا ورزش کردن با وجود بیماری همچنان مفید است یا خیر.

مسئولان سلامت در آمریکا اعلام کرده‌اند که در این کشور ورزش و فعالیت در زمان ابتلا به آنفلوانزا زیاد انجام می‌شود.

"کارین ریچارد"، استاد حرکت شناسی از دانشگاه علوم فیلادلفیا می‌گوید: با توجه به نشانه‌های بیماری می‌توان تشخیص داد که فرد بیمار چقدر نیاز دارد تا از ورزش کناره بگیرد و چقدر به ریکاوری احتیاج دارد.

اگر مبتلا به آنفولانزا باشید نیاز است که در باشگاه ورزش نکنید، زیرا ویروس را به دیگران منتقل می‌کنید. اگر نشانه‌های کمی از سرماخوردگی داشته باشید می‌توانید به ورزش خود ادامه بدهید، اما باید شدت آن را کم کنید. برای مثال اگر معمولا می‌دوید باید آن را تبدیل به پیاده روی کنید.

ریچارد می‌گوید : تفاوتی بین سرماخوردگی خفیف و آنفولانزا وجود دارد و این برای افراد مهم است که بدنشان آماده باشد. هنگامی که بدن با عفونت مبارزه می‌کند، تحت فشار قرار می‌گیرد. بنابراین وارد کردن فشار بیشتر به بدن با ورزش شدید سیستم‌ ایمنی بدن را نیز تحت فشار می‌گذارد.

می‌توانید تا بهتر شدن در خانه یا فضای بسته ورزش کنید. اگر به باشگاه می روید سعی کنید از عطسه و سرفه کردن مخصوصا در نزدیکی لوازم ورزشی خودداری کنید.

گاهی اوقات انجام یوگا و نرمش‌های کششی می‌تواند احساس بهتری به شما بدهد و فشار را کمتر کند. ممکن است که توقف ورزش در دوران بیماری کمی باعث پس رفت ورزشکار شود، اما معمولا ورزشکاران می‌توانند این شرایط را جبران کنند.

ریچارد می‌گوید: ورزشکاران در زمان بیماری بهتر است که به توصیه‌های پزشکان و متخصصان سلامت توجه کنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
داروهای ممنوعه ورزشکاران در سال 2014
چگونه بدون رفتن به باشگاه ورزشی تناسب اندام داشته باشیم؟
چگونه آکروبات باز شویم؟
امضا قلعه نویی+ عکس
شوخی با شکست‌های پرسپولیس+ عکس